Jump to content
IGNORED

[B5 ABC] Nadal olej w płynie chłodzącym


razmus
 Share

Recommended Posts

Witam

Wymieniłem uszczelkę pod głowicą (głowice były planowane i sprawdzana szczelność) i nadal pojawia mi się olej w układzie chłodzenia. W tej chwili mam odłączoną i zaślepioną chłodnice oleju od skrzyni automatycznej, aby wyeliminować ewentualne przedostawanie się oleju do cieczy chłodzącej właśnie z niej. Mechanik polecił mi jeździć dwa tygodnie i przyjechać na kontrolę. Jeśli olej nadal będzie się pojawiał taki sam los czeka chłodnicę oleju silnikowego. Mechanik zapewnił mnie, że jeśli będę delikatnie jeździł to nic się nie stanie, a jest to jedyna metoda sprawdzenia którą chłonicą olej ucieka. Co wy na to? A może oprócz uszczelki pod głowicą, chłodnicy automatu i chłodnicy oleju jest jeszcze jakieś miejsce gdzie olej może się przedostawać?

Link to comment
Share on other sites

Test szczelnosci glowicy nie zawsze sprawdza sie, przewaznie robi sie go dwa razy w innych firmach ktore sie tym zajmuja, napisz co oprucz nowej uszczelki i planowania glowicy jeszcze bylo robione jakiej firmy uszczelke zalozyles bo to tez ma wplyw jak jakiejs lipnej to moze byc jej wina. Mogl ci peknac blok silnika scianka miedzy kanalem wodnym a olejowym, i od czego sie zaczely te problemy z olejem. A plukales uklad chlodzenia jesli nie to moze byc tak ze zostaly ci resztki oleju w ukladzie chlodzenia i teraz to ci idzie w zbiorniczek a reszta jest ok.

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem jakiej firmy była uszczelka. Układ był płukany, płyn nowy. Przy okazji wymieniono mi rozrząd z pompą wody i termostat. Jestem ciekawy czy zamykając kolejne chłodnice nie przegrzeje czegoś?

Link to comment
Share on other sites

Wiesz ja bym nie ryzykowal z koro cos jest w samochodzie to ma spelniac konkretna role i musi byc to podlaczone zwlaszcza jesli chodzi o chlodzenie, mozesz cos przegrzac ja bym nie ryzykowal. Zaczol bym od przeplukania jeszcze pare raz porzadnie uklad specjalnym srodkiem, aby weliminowac to ze moze cos zostalo. W oplu astrze plukalem 8 razy i tak sie wszystkiego nie pozbylem, wiec moze jest tak u ciebie jesli nie to jeszcze raz przeswietlcie glowice i blok puzniej glowica do planowania i uszczelka porzadnej firmy.

Napisz jeszcze czy ubywa ci oleju jak bedzie cos nie tak i gdzies ci bedzie puszczac olej do plynu to bedzie ci go ubywac, jesli ci nie ubywa ani nie przybywa i olej ma normalny kolor to na pewno masz zasyfiony uklad.

Link to comment
Share on other sites

Olej ma normalny kolor. Sprawdze poziom i będę obserwował ewentualne ubytki, chociaż może to być trudne ponieważ "V" podobno biorą olej.

Link to comment
Share on other sites

a obydwie glowice byly planowane i nowe uszczelki zakladane czy tylko jedna

Link to comment
Share on other sites

Tak dwie.

sprubuj jeszcze z przeplukaniem ukladu i obserwuj olej, jesli nic nie pomrze to przypuszczam ze po prostu albo uszczelki jakies lipne albo peknieta glowica lub blok. A odkiedy sie zaczely z tym problemy miales wczesniej jakies oznaki np. wysoka temperatura silnika czy cos takiego. Za nim pierwszy raz zauwazyles ze masz olej w plynie.

Link to comment
Share on other sites

Problemy mam od samego kupna, jednak w tedy nic nie zauważyłem. Pewnie był przygotowany na sprzedaż. Zauważył to mechanik, który miał mi montować gaz. Samochód poszedł od razu na warsztat. Jednak olej nadal się pokazuje. Z samym samochodem, silnikiem, czy spadkiem mocy nie miałem nigdy problemu. Temperatura zawsze 90 stopni. Żadnego dziwnego zachowania się płynu w zbiorniczku, oprócz tego oleju. Robiłem analizę spalin, wyszła bardzo dobrze. [br]Dopisany: 11 Maj 2008, 16:32 _________________________________________________Ważna rzecz. Po płukaniu układu chłodzenia wymieniłem olej w automacie i w silniku. Od tego czasu zbiorniczek wyrównawczy zanieczyszcza się na kolor jaśniejszy, bardziej czysty. Nie pisałem o tym wcześniej, ale mogłoby to w jakiś sposób wykluczyć konieczność ponownego płukania układu i wskazywać na ciągle przedostawanie się oleju (już czystego) do chłodzenia. Moze to jednak ktoraś z chłodnic? Teraz się zastanawiam czy konieczna była wymiana uszczelek pod głowicą?[br]Dopisany: 11 Maj 2008, 16:48 _________________________________________________Czy można bez wymontowania sprawdzić szczelność chłodnicy automatu np. próbą ciśnieniową, a nie jak zalecił mi mechanik?

Link to comment
Share on other sites

No więc po kolei.

Powody oleju w układzie chłodzenia:

-chłodnica oleju silnikowego

-chłodnica/wężownica(która jest w chłodnicy wody) oleju z skrzyni automatycznej

-uszczelka pod głowicą

-pęknięta głowica

-pęknięty blok

Dwie ostatnie możliwości najbardziej drastyczne. Najważniejsze rozpoznać jaki to olej, silnikowy czy przekładniowy. To nie jest trudne. Można to najprostszym sposobem zrobić, po zapachu, ale są zapewne różne inne metody. Jeśli olej dostaje się do układu chłodzenia to w zbiorniczku robi się kawa z mlekiem bo pompa wody "roztrzaska" to wszystko razem i robi się emulsja. Nawet jak się pozbędziesz przecieku to nie oznacza, że oleju w układzie chłodzenia nie będzie. Olej osadzi się na ściankach bloku, na wężach itd.., ciężko się go pozbyć pózniej .Ja miałem kiedyś ten sam problem, stąd to wiem. Mój niestety był na tyle zawiły, że miałem walniętą wężownice w chłodnicy wody i do tego pęknięty blok. Olej szedł z bloku(silnikowy) i z skrzyni(przekładniowy).

I było jedno wielkie Kakao :thumbdown: Musiałbyś widzieć jakie było moje zaskoczenie i rozczarowanie jak po zlokalizowaniu pękniętego bloku i wymianie go olej dalej się pojawiał.

Nie możesz odłączać chłodnicy oleju z skrzyni, to niezdrowe dla oleju jak i dla skrzyni. Szybko się przepali. Nie radze odłączać żadnej chłodnicy, aby wykluczyć ewentualności. Tak jak to jest powinno pracować razem.

Też słyszałem że to sprawdzanie szczelności głowicy nie jest 100% pewne. Bo głowica pracuje w różnych warunkach cieplnych, a na stole badawczym nie są w stanie do odtworzenia.

Zlokalizuj jaki to olej. Pózniej można dalej myśleć.

Acha bardzo ważne!!

Jeśli tego oleju przedostają się większe ilości i jeśli byłby to olej przekładniowy to uważaj ze stanem oleju w skrzyni, żeby się pózniej nie okazało, że masz susze bo załatwisz bardzo szybko skrzynke jeżdżąc bez oleju.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki koledzy. Na przyszły tydzień umówiłem się z mechanikiem. Podłączamy ponownie chłodnice automatu. W tej chwili (przy odłączonej chłodnicy) olej nie przybywa do płynu chłodzącego. Po podłączeniu chce jeszcze trochę pojeździć na starej. Jeśli zobaczę olej w zbiorniczku będę miał 100% pewność.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...