Jump to content
IGNORED

[B5 AEB] Klekotanie przy uruchamianiu na zimnym silniku


jacaq
 Share

Recommended Posts

Witam,

jak w temacie....od jakiegoś czasu przy zapalaniu na zimnym silniku serce mi sie kraja, silnik slychac jakby przez 2-3 sekundy nie mial oleju i klekocze jak diesel, potem wszystko ok.....sprawdzalem poziom oleju i jest w porzadku, swiece nie byly wymieniane a autem przejechalem 30 tys...nie wiem co robic nie chce sobie czegos uszkodzić prosze o rade pozdro

Link to comment
Share on other sites

no przeczytalem i niby to to niby to co innego.....prosze o konkretną odpowiedz czy ktos mial taki sam przypadek i co wymienil i czy pomoglo ......

Link to comment
Share on other sites

Naj prawdopodobniej popychacze ale trzeba by bylo to sprawdzic.

Link to comment
Share on other sites

w benzynie to na pewno popychacze hydrauliczne zaworów, zanim dostaną oleju klekoczą jak Diesel :th:

PS ile autko ma przejechane ??

Link to comment
Share on other sites

a jaki jest koszt naprawy popychaczy nie mowie o ASO :)....jaka jest ich żywotność ? czy da sie je jakos naprawic czy tez wyrególować[br]Dopisany: 12 Maj 2008, 21:44 _________________________________________________autko ma przejechane 177 tys....ja nim przejechalem 30, a jaki jest przebieg faktyczny to nie jestem pewien[br]Dopisany: 12 Maj 2008, 21:45 _________________________________________________ah i zapomnialem, w jaki sposob sie sprawdza popychacze ?

Link to comment
Share on other sites

to słychać poprzez dzwięk który opisujesz, ja na takich dzwoniących z rana popychaczach zrobiłem Vectrą 100 tyś km i nic się nie stało, ale oczywiście wymienic można jeśli ci to przeszkadza

Link to comment
Share on other sites

jeśli słychać tylko przez 2 -3 sek rano na zimnym i dochodzi spod dekla zaworów to na pewno popychacze

Link to comment
Share on other sites

moze sa jeszcze do uratowania, po prostu nie dostaja oleju, zacznij od sprawdzenia cisnienia oleju.

Link to comment
Share on other sites

a jak sie sprawdza cisnienie oleju ? wagiem ? czy trzeba miec jakis sprzet do tego

jak jest złe zapali się kontrolka

Link to comment
Share on other sites

to nie popychacze są do wymiany tylko samo regulatory popychaczy to dotyczy większości silników benzynowych po jakimś przebiegu. w starszych generacjach popychacze były regulowane podkładkami lub kontrowane za pomocą szczelinomierza.można wymienić regulatory ale ja bym to zostawił aż będziesz robił coś większego i zrobił to przy okazji :) gdy dotrze tam olej to jest w porządku i szczelina jest odpowiednia.

Link to comment
Share on other sites

no dokladnie olej dociera po paru sekundach, a co do mierzenia cisnienia to nie pali mi sie żadna kontrolka no chyba ze mam zepsute podświetlenie w liczniku bo światła mijania tez mi sie nie palą jedynie postojówki. A jak mozna sprawdzic te ciśnienie inną metodą niz tablicą kontrolną na liczniku ?

Link to comment
Share on other sites

wystarczy podłączyć pod VAG :)

Link to comment
Share on other sites

jak jest złe zapali się kontrolka

Jak sie pali ta kontrolka to jest juz za puzno na sprawdzanie cisnienia wtedy tylko remoncik.

Link to comment
Share on other sites

jak jest złe zapali się kontrolka

Jak sie pali ta kontrolka to jest juz za puzno na sprawdzanie cisnienia wtedy tylko remoncik.

jak się zapali (wtedy ciśnienie na pewno jest za niskie) trzeba natychmiast zgasić auto, nikt chyba nie ma zamiaru jeździć na zapalonej kontrolce oleju lukaszek13ns :tongue4:

Link to comment
Share on other sites

nigdy nic nie wiadomo, jeden bedzie jezdzil dopuki silnik nie stanie a widzialem takie przypadki, a drugiemu da to cos do myslenia, i podjedzie do fachowca.

Link to comment
Share on other sites

osttanio wyskoczyl mi błąd jest napisane 1 n2 zamiast przebiegu dziennego......nie wiem nigdy czesniej nie widzialem czegos takiego....przypuszczam ze ma to zwiazek z prosbą o podłączenie do Waga

Link to comment
Share on other sites

Nastepnym razem poszukaj za nim napiszesz poszukaj czy przypadkiem na forum nie bylo podobnego watku. I przedewszystkim piszesz nie w tym dziale co trzeba. A teraz poczytaj troche lektury

http://www.a4-klub.pl/smf/kasowanie_inspekcji_in1_in2_oil-t4640.0.html;

http://www.a4-klub.pl/smf/kasowanie_inspekcji_serwisowej-t3818.0.html;

Link to comment
Share on other sites

no spoko poczytam, myślałem że może to mieć coś wspólnego z głównym tematem postu. A co do moich popychaczy to zaczołem je słyszeć na rozgrzanym silniku.....ewidentnie nie dostaje sie olej....czy trzeba to odrazu rozbebeszać i naprawiać ? Czy jeszcze moge z tym chwile pojeździć ?

Link to comment
Share on other sites

to nie popychacze są do wymiany tylko samo regulatory popychaczy to dotyczy większości silników benzynowych

Popychacze zaworowe a samo regulatory popychaczy to jedna część, jeden zespół. Nie występuje to oddzielnie. U mnie z rana po zapaleniu silnika pierwsze 3 sekundy popychacze klekoczą dość głośno, po 3 sekundach przestają. Czasem zdarza się po dłuższej trasie jak olej jest przegrzany też sobie poklekują na biegu jałowym. Są 3 główne powody tego:

-Zbyt słabe ciśnienie oleju

-Nieodpowiedni olej

-Popychacze zużyte

Nie miałem jednak czasu się tym zainteresować co może przyczyną u mnie. Ostatnio dowiedziałem się, że olej na którym jeżdże 10W40 Mobila półsyntetyk rzecz jasna jest to olej który pod wpływem temperatury słabo zachowuje swoje parametry. Olejem który znacznie lepiej zachowuje swoje parametry po dużym rozgrzaniu jest 5W50 Full Syntetyk. Polecano mi zmiane na właśnie ten. Ale sam nie wiem z pół syntetyka przechodzić na syntetyk. Zawsze istnieje niebezpieczeństwo, że 5W50 który jest żadszym olejem wypłucze nagar który zostawił półsyntetyk, bo 10W40 podobno już jakiś nagar zostawia. Drobiny nagaru mogą pozatykać jakieś kanaliki olejowe i może być big problem z smarowaniem, o czym kierownik może nie wiedzieć. Musze pomyśleć :mysli:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...