tmaxx88 Opublikowano 30 Maja 2012 Opublikowano 30 Maja 2012 Witam, dziś jadąc z wiekszą prędkością tj. ok 120 i włączeniu spryskiwaczy jedna z wycieraczek podczas pracy zaczyna skakać druga jest ok.co może być przyczyną dodam że ostatnio wymieniałem szybe na nową i smarowałem mechanizm wycieraczek smarem po tym jak się zatarły co za tym idzie musiałem ściągnąć wycieraczki.czy mogłem je źle założyć?Przed tymi czynnościami było OK proszę o pomoc od czego zacząć sprawdzanie.Dzieki pozdrawiam ---------- Post dopisany at 22:32 ---------- Poprzedni post napisany at 22:32 ---------- Aha przy małeej prędkości bądz na parkingu też jest OK
MarianekZg Opublikowano 30 Maja 2012 Opublikowano 30 Maja 2012 chyba zaczął bym od porządnego umycia całej szyby i piór wycieraczek
tmaxx88 Opublikowano 30 Maja 2012 Autor Opublikowano 30 Maja 2012 kolego a czym ją mogę pożądnie umyć i odtłuścić?benzyną ekstrakcyjna np.?? nic sie niestanie?
MarianekZg Opublikowano 30 Maja 2012 Opublikowano 30 Maja 2012 ja ostatnio umyłem dużą ilością szamponu i małą gąbką, porządnie spłukałem, wytarłem ręcznikiem papierowym i samą szybę przeleciałem również glinką ponieważ robiłem akurat całe auto
tmaxx88 Opublikowano 30 Maja 2012 Autor Opublikowano 30 Maja 2012 ok dzięki a myślisz że odtłuścić można jakims rozpuszczalnikiem albo benzynką?
MarianekZg Opublikowano 30 Maja 2012 Opublikowano 30 Maja 2012 nigdy nie czyściłem szyby tymi specyfikami ale szyba delikatnie benzynką nie zaszkodzi
RalphA4 Opublikowano 24 Czerwca 2012 Opublikowano 24 Czerwca 2012 Najlepiej użyć dobry preparat do mycia szyb z odtluszczaczem, przynajmniej bedziesz mial pewnosc ze na nic nie zaszkodzi
GreGoriO Opublikowano 24 Czerwca 2012 Opublikowano 24 Czerwca 2012 a wycieraczki nowe?? bo tak się dzieje również jak pióra są stare....
Danek75 Opublikowano 25 Czerwca 2012 Opublikowano 25 Czerwca 2012 To nie jest wina brudnej szyby, tylko wygiętego pióra wycieraczki. Jeżeli w trakcie podnoszenia sie w górę - wycieraczka "skacze", to należy wypiąć pióro wycieraczki z uchwytu i samą końcówkę ramienia do którego jest mocowana wycieraczka - trzeba przegiąć lekko w jedną bądź drugą stronę - obracajac przykładowo kluczem płaskim, włożonym w uchwyt ramienia (obrót oczywiscie w osi ramienia) - chyba jasno to wytłumaczyłem Jeśli to się dzieje przy powrocie wycieraczki w dół - analogicznie I po wygieciu należy podpiąć wycieraczke do ramienia, przyłożyć do szyby i zobaczyc, czy nie przylega do niej nadal pod jakimś kątem. Bo wtedy w jedna stronę idzie dobrze a w drugą - będzie skakać.
GreGoriO Opublikowano 25 Czerwca 2012 Opublikowano 25 Czerwca 2012 a masz sposób na na wycieraczki typu banan.... robimy tak samo??
Danek75 Opublikowano 25 Czerwca 2012 Opublikowano 25 Czerwca 2012 a masz sposób na na wycieraczki typu banan.... robimy tak samo?? Chodzi ci o aerotwiny? No najpierw sprawdzasz, jak jest ustawiona wycieraczka do szyby - musi być prawie prostopadle, bo wiadomo, ze idealnie nigdy nie będzie. I wtedy ramię można wykręcic np: kombinerkami - by uzyskać efekt (jeżeli nie ma jak przyłożyć siły za pomocą śrubokręta. Innym przypadkiem moze być to, że guma jest po prostu za stara i twarda - przez co następują skoki wycieraczki. Czyli... tak samo
GreGoriO Opublikowano 25 Czerwca 2012 Opublikowano 25 Czerwca 2012 nie mam doświadczenia z płaskimi wiec pytam. przy zwykłych zawsze po wymianie problem ustępował dlatego pytam... nie mniej zaraz się przejdę do garażu i z ciekawości sprawdzę czy będzie różnica....bo mnie skaczą jak idą do góry...
Danek75 Opublikowano 25 Czerwca 2012 Opublikowano 25 Czerwca 2012 Na fotce widać - jak i gdzie włożyć coś płaskiego lub śrubokręt I wtedy w przeginamy tą końcówkę w jedną bądź drugą stronę - w zależności w którym przypadku wycieraczka skacze. Przykładowo: gdy wycieraczka skacze podczas przesuwania się w górę, to akurat tak, jak jest zaznaczone za zdjęciu - łapiesz za dłuższy koniec i robisz leciutki minimalny obrót w prawo To po podpięciu pióra - powinno zmniejszyć kąt. Jeśli jeszcze objaw do końca nie ustąpił, to znowu naginasz - tylko deko mocniej niz ostatnio. Prosciej się nie da wytłumaczyc. A w przypadku aerotwinów, gdy nie będzie takiego ucha na końcu ramienia, to można przekręcać końcówkę kombinerkami. http://img15.imageshack.us/img15/42/beztytuusbj.jpg ps: i jak tu się foty wrzuca, zeby od razu fota była widoczna - a nie link
GreGoriO Opublikowano 25 Czerwca 2012 Opublikowano 25 Czerwca 2012 punkcik się należy....hehe byłem w garażu i podgiąłem troszkę całe ramię jak pokazałeś, wprawdzie nie można na samym końcu bo jest inne mocowanie ale poskutkowało...na sucho już nie skacze !! zobaczymy jutro w trasie podczas jazdy.... przynajmniej zaoszczędzę do października na piórach.....bo nie zanosi się na opady aż do listopada....a tak to kupię przed wyjazdem do PL.. ps: i jak tu się foty wrzuca, zeby od razu fota była widoczna - a nie link a tak..... KOPIUJESZ link, klikasz na ikonę INSERT IMAGE, W OKIENKU WKLEJASZ swój link... na podglądzie postu możesz sprawdzić czy wszystko poszło OK...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się