lunio666 Opublikowano 5 Czerwca 2012 Opublikowano 5 Czerwca 2012 Witam Wiem ze tematow jest mnostwo na ten temat ale nie znalazlem zadnego ktory by mi pomogl w rozwiazaniu mojego problemu... Problem polega na tym ze jak samochod postoi wiecej jak pare godzin to trzeba go krecic przez 2-3 sek zanim odpali, po czym samochod odpala od strzala.. Sprawdzone: 1. Ustawiony kat wtrysku na 1.4-1.6 A.... 2. Wymienione wezyki od powrotow paliwa z wtryskow do pompy. 3. Rozrzad byl wymieniany razem z walkami, hydraulika i ustawiany na blokadach i jeszcze dodatkowo sprawdzany 2 dni temu. 4. Proba scisniecia wezow od filtra do pompy wtryskowej sciskami stolarskimi, zadnych efektow, pali tak samo (wiec paliwo sie nie cofa do baku). 5. W grupie 13 i 14 dawki korekcji na jednym cylindrze 0,31mg plus albo minus juz nie pamietam ale to raczej nie jest problem bo norma jest 1,5mg. 6. Brak powietrza w przewodzie podajacym paliwo z filtra do pompy wtryskowej (chociaz po 48h pojawil sie bardzo maly babelek) 7. Jak samochod stoi przodem do dolu na podjezdzie o nachyleniu 30 stopni zapala troszke lepiej ale nie od strzala. 8. Nie wydac zeby pompa wtryskowa sie gdzies pocila (chyba ze na simmeringu ale tam tego nie widac bo jest kolo zebate i obudowa). 9. Przeplywomierz sprawny. 10. Wtryski raczej nie leja bo samochod przy pelnym gazie nie kopci. Jestem juz w punkcie zeby kupic komplet uszczelek do VP44 i uszczelic ja bo wydaj mi sie ze wlasnie gdzies od strony pompy sie delikatnie zapowietrza uklad wysokiego cisnienia. Samochod to A4 B6 Avant koncowka roku 2002 silnik 2,5TDI V6 kod BFC, skrzynia Multitronic GEC przebieg 300tys.
lukikiller Opublikowano 5 Czerwca 2012 Opublikowano 5 Czerwca 2012 Kolego tak jak piszesz. Spróbuj uszczelnić VP. Jedyna rzecz, która nie została zrobiona, bo po tym co wyminiłeś i zrobiłeś nic innego nie wchodzi mi na myśl...
przemek4net Opublikowano 6 Czerwca 2012 Opublikowano 6 Czerwca 2012 w tdi jest taka logika ze paliwo do odpalenia jest uzaleznione od temperatury i predkoscu obrotowej... krotko: jest zimny to zapala z wieksza iloscia wachy niz jak jest cieply... mozna sprobowac wyciagnac czujnik temp (albo by sie nie brudzic kupic drugi topranu za 25zyla) i wsadzic go przed odpalaniem do zimnej wody - zapali od strzala czy nie korekcje sa male takze wtedy jak pompa VP44 jest padaka i spada jej dawka w 001S (jaka jest? blizej 5-7 czy blizej 3? - to drugie to moze pompa juz dogorywa) Sprobuj odpalic go z innym aku na kablach rozruchowych... starsze aku jak dadza troche mniejszy prad to i silnik bedzie gorzej krecil Czy wszystkie swiece sprawne i na fajkach jest prad? (swiecei sprawdzaj miernikiem a nie wykrecaj!) Czy jak podgrzejesz 5x swiecami zapala wtedy tak jak chcesz? Zapowietrzanie sie pompy wtryskowej wydaje mi sie ze mozna tez tak sprawdzic... zamiast z baku "zasil" pompe paliwem jak z kroplowki ... po nocy sprawdz czy nie jest mokro przy pompie Jak przestawianie kata wtrysku w pompie troche kuleje to mozesz sprobowac ustawic np na 0ATDC (kat do rozruchu jest po stronie BTDC wiec pompie bedzie "latwiej" uzyskac kat do rozruchu - minus taki, ze kat zadany podczas gdy auto jest rozgrzane nigdy nie zostanie osiagniety) Logowalem 004S w momencie rozruchu (ciezko to zrobic bo chodzi o pierwsze 2 sekundy rozruchu - ile zajmuje pompie osiagniecie kata po btdc) Pozdrawiam, Przemek
lunio666 Opublikowano 7 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 7 Czerwca 2012 Przemek dzieki za posta... Otoz z akumulatorem juz probowalem z mojego Audi w ktorym mam 1.9TDI i ktory pali od strzala... Jezeli chodzi o czujnik temperatury to wymieniony byl przy wymianie walkow bo mialem duzo wiekszy problem z odpaleniem i wywalalo mi blad tego czujnika a do tego caly czas grzalo mi swiece przez 8sek przy odpalaniu.... Swiece nie maja tu raczej nic do rzeczy bo samochod stoi w garazu w Hiszpanii gdzie teraz mamy tu temerature w nocy 20C a w dzien okolo 30C, a swiece dopiero zalaczaja sie ponizej 5C jak sie nie myle... Tak wiec sprobuje podlaczyc na noc pompe pod podwieszona butelke zeby paliwo sila grawitacji napieralo na pompe... a i jeszcze zobaczy ta dawke w pierwszej grupie (ale na zimnym czy na cieplym?). A jeszcze jedno jezeli juz odpali to moge go zgasic odrazu i zapala od strzala... ---------- Post dopisany 07-06-2012 at 09:43 ---------- Poprzedni post napisany 06-06-2012 at 14:48 ---------- Ok dzis po 48h odpalilem auto i zajelo mi to 4 sek, po czym silnik odpalil ale co jakisz czas przez 10 sek kulal tak jakby dostawalo sie powietrze do wtrwyskiwaczy. Ponizej logi z odpalania po 48h. <br /><br /> To logi po zgzszaniu auta po 30 sek i odpalaniu go po 5 sek. zapalil od strzala i chodzil rowno. <br /><br /> Po czym zostawilem auto na jakis 5-10min i musilem go krecic z 1-2sek. Zastanawiajace jest to ze jak samochod jest po jedzie dopuki jest cieple to zapala bez problemow, jak ostygnie i postoi to tez jest problem. Tak mi sie wydaje ze to uszczelniacze na pompie bo jak jest zimna to nastepuje zjawisko rozszerzalności temperaturowej i uszczelniacze nie trzymaja jak powinny.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się