Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zawór EGR


JurekRumcek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich kolegów z forum. Audi a4 b6 1.9 tdi 130km. mam problem z zaworem EGR, mianowicie nie wiem już co mam z nim zrobić, cały czas są drobne wycieki oleju jest cały brudny z oleju, już go raz rozbierałem i czyściłem no i nic z tego dalej jest cały brudny. no i mam pytanie czy dymienie z wydechu przy odpalaniu z rana jak jadę do pracy oczywiście zimny silnik, moze być spowodowane przez ten uszkodzony EGR??? czy moze to jakaś inna przyczyna jest tego??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawarłeś zbyt mało danych a mianowicie czy silnik ma oznaczenie AWX czy AVF, skąd te wycieki oleju (czy z uszczelki pomiędzy obudową EGR a kolektorem ssącym czy z otworków pod srebrnym grzybkiem siłownika EGR). Co do dymienia to : na jaki kolor dymi (podejrzewam, że siwo-biały), przez jaki czas od odpalenia silnika i czy zauważyłeś ubytki oleju w silniku. Temat o EGR był już wielokrotnie wałkowany - domyślam się, że czytałeś ale nadal masz wątpliwości, czy tak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego masz racje dużo już czytałem na ten temat, ale tak jak każdy mam inne wątpliwości, no i oczywiście zakup nowego zaworu to tez poważne koszty wiec wole sie upewnić na 100%. oznaczenie silnika to AWX, a wycieki oleju są spod tego srebrnego grzybka tej górnej części zaworu. a co do dymienia to dym ma kolor czarny, i pojawia sie tylko na chwilke po odpaleniu, a co do ubytku oleju to zauważyłem delikatny ubytek, czy może juz turbina mi pada??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie panikuj. Czarny dum przy odpaleniu to sadza. Co do wycieku to albo się przyzwyczaisz i położysz lagę na to albo wymienisz zawór. Ja u siebie wymieniłem bo miałem wyciek i pierwszy przyszedł mi do głowy egr był mokry ale z niego olej leci na plecionkę. Wymieniłem EGR na nowy ori koszt około 400pln i po 10tkn jest czysty.

Napisz czy te dymienie to tylko przy rozruchu, czy też podczas jazdy. Samochód normalnie jedzie?

Jak dymi ci cały czas to może masz nieszczelny dolot albo wtryski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie planuje wymianę Kolego tego zaworu na nowy bo ohydnie to wygląda i w ogóle, a zawór oryginalny jest firmy ,,WAHLER'' tak?? a dymienie to przy rozruchu no i jak gwałtownie przyśpieszę czy też redukcja to też puści dyma czarnego, dodam że dojeżdzam do pracy codziennie jakieś 17 km w jedną stronę no i sporadycznie jakaś trasa , czy to może być spowodowane osadzeniem się jakieś sadzy czy coś??no i auto bardzo ładnie przyśpiesza i ma dobry zryw. mam pytanie czy te węże podciśnieniowe co idą z intercoolera ulegają jakiemuś zużyciu trzeba je wymieniać może??? dodam również ze auto kupiłem z uszkodzonym intrcoolerem, ale taki jeden magik z warsztatu mi go skleił i nie widać żeby był uszkodzony gdzieś wiecej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie ta firma. Węże jak nie są uszkodzone to bedą dobre możesz sprawdzić oringi czy nie są wyrobione. Jak Dymek nie jest duży to w tych warunkach bym sie tym nie przejmował.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nie jest duży, ale kolega ma taką sama Audiczkę i jemu nie puszcza dymka, sprawdzę jeszcze dokładnie te węże , a i mam pytanko jeszcze, czy kupie same te oringi na węże Kolego??? mam też pytanie bo widzę u Kolegi reklamę ,,Montaż FIS, TEMPOMAT, CAR-AUDIO, CB, ZESTAWÓW GŁOŚNOMÓWIĄCYCH,, chciał bym zamontować pełnego fisa, ile kosztuje taka usługa??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o wyciek oleju z EGR to zastosuj się do tego co napisałem w moim poście w tym temacie : http://a4-klub.pl/silniki-diesla-29/wyciek-oleju-fotki-237152/

a jeśli chodzi o czarny dym to jest to do ogarnięcia i nie jest to niebezpieczne. Myślałem, że kopci na szaro-biało a wtedy już nie byłoby tak wesoło. Jak masz możliwość to zrób logi statyczne i dynamiczne to zobaczymy czy masz nieszczelność w dolocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze kontrola poziomu oleju (istnieje ryzyko zbyt nadmiernego przepuszczania oleju przez uszczelniacz wałka turbosprężarki po stronie sprężającej czyli tej gdzie turbo pcha powietrze doładowane do dolotu), po drugie skontrolowanie Vagiem wskazań czujnika temperatury paliwa G81 oraz zdjęcie węża powietrza doładowanego z obudowy zaworu EGR (odpięcie szybkozłączki i odsunięcie węża na bok) i patrzenie w jakiej pozycji znajduje się klapa gasząca przed i po odpaleniu silnika (czy nie blokuje się w pozycji przed jej pełnym otwarciem (pełne otwarcie klapy gaszącej to jej zupełnie pozioma pozycja wewnątrz wlotu obudowy zaworu EGR. Jeśli w ww. przykładach nie zauważysz niczego niepokojącego to chyba pozostaje wymiana uszczelniaczy zaworów w głowicy silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety z wycinaniem EGRa nie jest tak różowo. Operacja ma plusy i minusy co do plusów to wiadomo. Co do minusów to jak ktoś jeździ na krótkich dystansach to będzie miał problem z dogrzaniem silnika.

Ja wolałem wymienić egr i mieć spokój.

Co do siwego dymu rano to nie ma co panikować. Jak nie bierze ci oleju to daj sobie spokój. Duża cześć oleju w dolocie pochodzi z odmy a właściwie wadliwego separatora oleju. Audi chyba od 2004r. wprowadziło zmodyfikowaną pokrywę zaworów z poprawionym separatorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety z wycinaniem EGRa nie jest tak różowo. Operacja ma plusy i minusy co do plusów to wiadomo. Co do minusów to jak ktoś jeździ na krótkich dystansach to będzie miał problem z dogrzaniem silnika.

Ja wolałem wymienić egr i mieć spokój.

Co do siwego dymu rano to nie ma co panikować. Jak nie bierze ci oleju to daj sobie spokój. Duża cześć oleju w dolocie pochodzi z odmy a właściwie wadliwego separatora oleju. Audi chyba od 2004r. wprowadziło zmodyfikowaną pokrywę zaworów z poprawionym separatorem.

Zawór EGR mam od dawna zaślepiony i nie zauważyłem opóźnienia w rozgrzewaniu silnika bo niby dlaczego ? EGR wprowadza spaliny ponownie do dolotu co ma zmniejszać temperaturę spalin by wytrącić związki azotu itp. więc dlaczego zaślepianie ma wpływ na opóźnienie wzrostu temperatury - chyba trochę nielogiczne. Co do siwego dymu z wydechu - ja akurat taki mam na chwilę po uruchomieniu silnika (bez znaczenia czy silnik zimny czy ciepły i widzę znaczne ubytki oleju co 1000 km. Odmę dawno wywaliłem z dolotu stosując butelkę w komorze silnika a mimo to w wężach dolotu powietrza doładowanego mam spore ilości oleju - świadczy to o dużym przepuszczaniu oleju przez turbo, które już czyściłem i wałek ma znaczne luzy wzdłużne - lata w lewo i prawo o 2-3 mm. Poprzecznych luzów nie ma. Uszczelniaczy popychaczy nie sprawdzałem ale olej w dolocie mimo wywalonej odmy z dolotu i jego znaczny ubytek z silnika świadczy o nie najlepszym stanie uszczelnienia wałka turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w twoim przypadku to turbina ale w w B6 jest trochę inaczej. Co od nagrzewania to nie jest to tylko moja opinia. Dodatkowo w silnikach PD po zaślepieniu EGRa silnik pracuje twardziej jak jest zimny. Ja na 15tkm dolewam do swojego góra 500ml oleju. I też mi dymi ale tylko na na zimnym i bezpośrednio po odpaleniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w twoim przypadku to turbina ale w w B6 jest trochę inaczej.

Tak, a co jest inaczej, przecież silniki są praktycznie te same a przynajmniej ich zasada działania ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To akurat było źle sformułowane. Chodzi o to że machanikom najprościej jest powiedzieć ze turbina puszcza olej. Naciągnąć na regenerację a potem jak to nie pomorze to stwierdzi ze trzeba szukać dalej. W poprzednim aucie chciał mnie tak naciąć jeden fachowiec i teraz jakoś im nie wierze.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Nie chce zakładać nowego tematu bo widzę , że temat był wałkowany 100 razy. Chce się tylko upewnić.

Cieknie coraz bardziej z zaworu EGR. Planuje go jutro przeczyścić, a jak to nic nie da zakupić nowy zawór. Powiedzcie mi tylko czy ten będzie ok : http://allegro.pl/zawor-egr-skoda-vw-pa ... 89932.html

Silnik AWX

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wahler lub Pierburg. Ja mam Wahlera.

---------- Post dopisany at 08:43 ---------- Poprzedni post napisany at 08:31 ----------

Numer zaworu jest zaznaczony

Bez_tytu_u.jpg

<br /><br />

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...