landryn86 Opublikowano 10 Czerwca 2012 Opublikowano 10 Czerwca 2012 Witam! Mam następujące pytanie: czy to normalne, że temperatura silnika na biegu jałowym w upalny dzień nie wzrasta powyżej 90 stopni? Chodzi mi o to że mam samochód od roku i ani razu nie zauważyłem żeby mi się włączył elektryczny wentylator chłodnicy. Samochód może stać godzinę z włączonym silnikiem a temperatura zawsze trzyma się w zakresie 89-92 stopnie. Trochę mnie to martwi, czy słusznie?
Grztom Opublikowano 10 Czerwca 2012 Opublikowano 10 Czerwca 2012 Wydaje mi sie że nie powinno Cie to martwić - wręcz przeciwnie
landryn86 Opublikowano 10 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 10 Czerwca 2012 a jednak mnie martwi, myślałem że może czujnik walnięty ale na zegarach i na klimatroniku pokazuje mi tak samo. Dodatkowo na klimatroniku na kanale 49 wskazuje 88-89 podczas jazdy i co jakiś czas pokazuje 125. Czy to może oznaczać jakąś usterkę?
AdrianAudi Opublikowano 10 Czerwca 2012 Opublikowano 10 Czerwca 2012 U mnie jest temperatura stała ale wentyl czasami się włącza.
landryn86 Opublikowano 11 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 11 Czerwca 2012 a no właśnie, włącza się a u mnie wogóle, nawet jak pałuje silnik to się nie załącza . Jeszcze dodam że jak silnik się rozgrzeje i trochę tak pojeżdżę to jakby tracił na mocy. Jak trochę postoi i temperatura spadnie to jest dużo lepiej. Co może być nie tak? Na Vagu błędów nie ma, chyba że na klimie ale z nią akurat jest się ciężko połączyć.
bolo73 Opublikowano 11 Czerwca 2012 Opublikowano 11 Czerwca 2012 Nie do końca jest tak, jak piszesz. Wentylator włącza się, tyle, że tego nie zauważasz, ale możesz usłyszeć. Wentylator elektryczny w układzie chłodzenia pełni rolę awaryjną i włącza się w ostateczności, jego główne zadanie to schładzanie skraplacza klimy i wtedy chodzi cały czas. Za układ chłodzenia silnika odpowiada wisco a jego efektywność rośnie wraz z temperaturą. Możesz to zauważyć zwiększając obroty na mocno rozgrzanym silniku, wtedy usłyszysz i poczujesz, że przepływ powietrza przez chłodnicę jest dużo większy niż na chłodnym silniku (charakterystyczny, mocny szum powietrza). Zwróć uwagę, że na chłodnym silniku wentylator wisco spokojnie zatrzymasz ręką a na rozgrzanym połamie Ci palce. Zauważ, że w samochodach bez klimy w ogóle nie ma wentylatora elektrycznego i jest OK.
fecik Opublikowano 12 Czerwca 2012 Opublikowano 12 Czerwca 2012 Kolega bolo73 dobrze gada,a co do wentylatora elek. to wlacza sie on dopiero jak temperatura silnika bedzie kolo 102 stopnie! takze nie ma sie chyba czym martwic, i niema co szukac dziury w całym na chama! pozdrawiam
landryn86 Opublikowano 12 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 12 Czerwca 2012 ok, dzięki koledzy za pomoc. Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się