Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 b5 SWAP na RS4


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich. Od jakiegoś czasu mam w planach kupno Audi S4 B5. Sporo czytałem o tym modelu i byłem już w 99% do niego przekonany, gdy kilka dni temu pojawił się ogromny dylemat. Mianowicie znajomy na stałe przebywający w Anglii znalazł mi piękne RS4 za śmieszne pieniądze, stan igła i w związku z tym mam do Was kilka pytań. Nie chcę się bawić w przekładkę kierownicy, załatwianie homologacji itp. więc auto idzie na części. Postanowiłem kupić zwykłe b5 w Avancie w jakiejś najuboższej wersji (oczywiście w quattro bo wiem, że FWD nie podejdzie) i przełożyć jak najwięcej z RS'a.

1. Czy silnik wraz ze skrzynią i napędami będą pasować? (chyba, że zwykłe quattro niczym się nie różni od RS'a, wtedy mowa o samym silniku i skrzyni)

2. Czy zawieszenie i hamulce od RS'a podejdą? (przód, tył? całość?)

3. No i co z karoserii dałoby się ewentualnie przełożyć? Wycięcie tylnych błotników i wspawanie do drugiego nie stanowi problemu, chodzi o cała reszte (zderzaki, maska, drzwi itp.)

Z góry dziękuje za odpowiedź

Opublikowano

Szczerze mówiac wolał bym zrobić przekładke konsoli do angola niż robić totalna przekładke wszystkiego tylko dlatego że buda jest pod EU fabrycznie, tym bardziej wycinać blacharke i wspawywać do EU:thumbdown:

Co do róznic naped ma inny dyferencjał niz normalne Quattro, tak pozatym wszystko da rade przełozyć

Opublikowano

Wielkie dzięki za szybką odpowiedź i za opinię. Też nad tym początkowo myślałem, ale trochę się boję, że nie dostanie homologacji ( a o to coraz ciężej) i cała robota pójdzie na darmo... przekładka wszystkiego będzie bardziej czasochłonna, ale jeśli tylko się da to chcę to zrobić. Raz, że będę miał przy tym masę frajdy, a dwa, że będę na 101% pewny czym jeżdżę. Czyli mówisz, że wszystko powinno pasować?

Opublikowano

tak w końcu masz dawce a nie sam silnik wiec przerzucasz wszystko

Ale mimo wszystko woalbym rzeźbe w budzie rs4, no chyba że podziesz krok dalej i zrobisz z tego sedana RS4, mając całego angola i plan na wspawywanie błotników to chyba lepiej odrazu rezać sedana:kox:

Opublikowano

ja osobiście zrobił bym przekładkę, z tego co czytam wychodzi na to ze byś robił to sam? tym bardziej robił byś to tydzień dużej a zrobione byś to miał bardzo dobrze, bo wiadomo ze jak robi się coś dla siebie to przeważnie lepiej się do tego człowiek przykłada :decayed:

Opublikowano

Myślałem o sedanie i to bardzo długo, ale słyszałem, że to już trochę większe schody ;D ponoć napędy nie koniecznie podejdą. Tak, robiłbym to sam (tzn. ze znajomymi) i właśnie tu jest problem bo nikt mi homologacji nie podbije... Może ktoś z Was orientuje się jak to jest z tym sedanem? Wszystko idzie przełożyć tak samo jak do Avanta? Czy ktoś mnie wprowadził w błąd mówiąc, że nie podejdzie bez przeróbek?

Opublikowano

Wiem, że są i bardzo chciałbym takiego mieć :wink: tylko, że z tego co słyszałem tam przeróbki są już bardziej skomplikowane. Nie koniecznie pasują mocowania zawieszenia, wał jest innej długości itp. Wiadomo, wszystko da się zrobić, ale rzemiosło nigdy nie będzie oryginałem, a druga sprawa, że nie widzi mi się robienie części na zamówienie przy pierwszej lepszej usterce. To jak chłopaki? Ktoś wie coś więcej na ten temat?

Opublikowano

ale co masz tam innego, nic nie muszisz robic na zamowienie, w takim projekcie najważneijsza jest blacharka ktorej praktycznie nie ma na rynku, silnik i reszta nie ważne czy sedan czy avant, wiec co chcesz robić na zamówienie??

robisz dokładnie to samo co z avantem przy przekladaniu tylnych błotników

Opublikowano

Jesteś na 100% pewien? A rozstaw osi, kół itp. jest taki sam? Wiem, że quattro, a napęd na przód się różni i nie da się do zwykłego FWD włożyć quattro. Inne mocowania zawieszenia, rozstaw osi itp. Blacharka to nie problem :decayed:

Opublikowano

kupujesz sedana z Quattro poprostu, przekladasz dyferencjał bo na bank będzie inny,, albo zostawiasz ten co jest, tamten ma taki plus ze małą modyfikacją można zroić rozdział mocy 20:80 czyli prawie rwd:naughty:

jak chcesz sie upewnić co do pasowania gratów, napisz do nosba on przerobił już troche takich projektów

wał napędowy na bank jest taki sam, ostatnio zmieniałem i sa tylko podziały na 5b, 6b i automat nie ma mowy o nadwoziu czy wersji silnikowej

Opublikowano

Ok, wielkie dzięki. Powiem szczerze, że od samego początku byłem za sedanem, tylko inni mi to wybili. Brzmi ciekawie :naughty:

Jeśli wszystko jest tak jak mówisz, to na wiosnę szykuje się RS w sedanie :decayed:

---------- Post dopisany at 20:04 ---------- Poprzedni post napisany at 20:00 ----------

Mam jeszcze jedną prośbę. Mógłbyś mi dać namiary na tego Nosba?

Opublikowano

uzytkownik Nosb, w moja A4 B6 i B5 znajdziesz jego wątki:wink:

Opublikowano

Mam jeszcze jedną prośbę. Mógłbyś mi dać namiary na tego Nosba?

http://a4-klub.pl/members/nosb-4903/

---------- Post dopisany at 22:05 ---------- Poprzedni post napisany at 22:04 ----------

Nosb chyba sie nie obrazi :wink:

Opublikowano

Kurde szkoda by mi było wypruwać RS-a jeżeli jestw tak dobrym stanie jak piszesz, wiadomo zrobiszjak uważasz...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...