Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czy jest możliwy downgrade 1.9PD do 1.9VP?


sahipp

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam pytanie zaadresowane do znawców.. Z racji tego iż przymierzam się do zakupu nowego auta i rozważam różne opcje, mam teoretyczne pytanie. Ponieważ nie bardzo mi pasuje silnik w którym po przekroczeniu ok 500 000 zaczynają się dziać problemy, szukam solucji na to... Jak się dowiedziałem w silniku 1.9 PD dokładnie 130 ps najsłabszym elementem w stosunku do starych solidnych 1.9vp uniemożliwiającym bicie ogromnych przebiegów ( 500 <.... ) bezawaryjnie jest słabsza głowica.. Zastanawiam się czy jest możliwość aby w silniku 1.9 PD 130ps założyć głowicę i oczywiście cały osprzęt od starszej jednostki 1.9VP? Czy te elementy będą fizycznie pasować? Prostszym językiem czy 1.9tdi 130PS idzie przerobić na VP?

Z góry dziękuje za odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno pasuje głowica z VP ale tylko z nowszych generacji silników czyli ALH, AGR, AHF i ASV montowanych m.in. w A3 oraz Golfach IV i nowszych Skodach oraz Seatach. Głowica ze starych AVG i AFN nie podejdzie. Sam będę tym zainteresowany bo w moim ALH mam zamiar zmienić dół ze 130 PD pozostawiając swoją głowicę. Czytałem już o takich swapach ale tylko szczątkowe info bez szczegółów więc radzę jeszcze poczekać na wypowiedzi innych kolegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi właśnie też się coś obiło o uszy że niby można... ale pewny nie jestem... zastanawiam się też czy korzystniej nie byłoby kupić jakiegoś śmiecia 2.5 z tych najbardziej wadliwych bo są tanie w ładnej bezwypadkowej budzie i zamiany na 1.9 vp ale nie wiem czy to wszystko spasuje do b6 bo vp sa z b5.... Fajnie byłoby jakby się znalazł ktoś mądry... ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem po co robić sobie taki zachód, robisz głowice wałek szklanki itd (wyjdzie ze 2tys) i robisz kolejne z 250-300tys albo i lepiej jak będzie lany dobry olej. PD do jazdy jest sto razy lepszy od vp a pali niewiele więcej, do tego spore możliwości tuningu. Tak czy siak świat idzie do przodu nie wiem po co zmieniać silnik na generację starczy, bardziej szedłbym w stronę jakiegoś CR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jestes pewien czy to tylko kwestia zrobienia samej głowicy i po tym zabiegu zrobisz kolejne 200 000?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hi,

kazdy kto ma przynajmniej minimum pojecia o naprawach, ich kosztach (czesci, mechanik, wlasny czas) wie ze to glupota nieuzasadniona ekonomicznie

Zamiast "dziadowac" i kombinowac pod gorke lepiej czas poswiecic na zastanowienie sie jak polepszyc swoja sytuacje finansowa by kupic co nie jest "zajezdzone jak kon szmaciarza"

Setki tysiecy km to nie tylko silnik ale kupa innych podzespolow (hamulce, zawieszenie, wszystkie gumeczki, "wyswiechtana" tapicerka a nawet karoseria co i bez rdzy odszktalca sie bo przeciez pracuje).... awaria silnika to tylko kasa ale jak trzasnie w czasie jazdy np popekany wezyk z plynek hamulcowym to koszta moga byc wieksze niz "naprawa glowicy PDka" itp.

Kompletny passat/a4 AFN po dzwonie czy z kiero po zlej stronie to para kola, jak masz czas to pozniej mozesz sie zajac sprzedaza reszty gratow "od zlotowki" na allegro a sobie zostawiec silnik, ecu, wiazki czy co tam bedzie do przelozenia podczas operacji "postarzanie auta"

Potencjalnie problemy poza "mechanicznym" dopasowaniem czesci

- PDeki to raczehj ecu wspolpracujace z autami po 2000r modelowym co o ile sie nie myle oznacza inne immo oraz kupa rzeczy (np modul komfortu) jest "canowa"... cholera wie czy po zmianie ecu "przedcanowego" (pomijam sprawe wtyczkologii, czujniczkow itp) nie bedziesz biegal po tunerach by wylaczyli sprawdzanie immo... cholera wie czy nie nadziejesz sie na swiecenie sie ABSu czy czegos w tym stylu... jednym slowem....zapomnij

Pozdrawiam,

Przemek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U kolegi sprawa ma się zupełnie inaczej niż u mnie. Ja, mając silnik VP o oznaczeniu ALH, zmieniam cały dół np. z silnika ASZ (130 KM) pozostawiając własną głowicę i sterownik silnika (już się rozejrzałem i śmiało mogę robić swapa jeśli chodzi o blok z ASZ do mojego ALH) - pasuje do niego wszystko z VP łącznie z głowicą, jej uszczelką, osprzętem pod pompę wtryskową itd. Gorzej jeśli chodzi o kolegę - wraz z głowicą VP musi niestety wymienić sterownik silnika i potem go zaczipować by nie stracić tych 130 KM (lub więcej w fabrycznym gifcie). Faktem natomiast jest, że zyska tyle samo albo więcej KM i Nm (w zależności od softu). Wcale nie piszę, że robi kaszanę - to od jego wyboru zależy co woli.

Iść w CR - no proszę, ja powiem - never !

Odpowiadając wprost koledze zakładającemu ten temat - nie zrobisz swapa z TDI PD na VP głowicę bez zmiany softu, sterownika, wiązki i osprzętu. Warto się jednak nad tym zastanowić co chcesz osiągnąć i przy zmianie jakich podzespołów.

Ja nie mam nic do stracenia a wręcz do zyskania przy moim sterowniku, wiązce i głowicy a Ty trochę większym kosztem ale zrobisz co zechcesz - i jak postawisz na swoim to tak zrobisz i nikt Cię od tego nie będzie w stanie odwieść ale od siebie napiszę, że dla chcącego nic trudnego. Jeśli trudno Ci uwierzyć w głowicę PD to zmieniaj - to Twój wybór i nikt Ci tego nie zabroni.

Sterownik z PD nie będzie w stanie wysterować pompowtryskiwaczy, których w głowicy VP nie będzie itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CRy pala mniej niz PaDaKi, sa mocniejsze, cichsze, bardziej ekologiczne, mniej awaryjne (walki rozrzadow nie sa obciazone tak, rozrzad ogolnie mniejsze obciazenia przenosi wiec wymiana rozradu co 180tys km, nie pekaja glowice, silnik chodzi rowniej co nawet na zycie poduszek sie przeniesie) oraz z racji tego ze silnik np 143ps (i slabsze 2.0tdi ) ma te same wtryski i pompe wtryskowa co 170PS wiec bez pitolenia sie w zamiany pompowtryskow mozna czipowac wysoko. T "ze 170tki" ma takie samo mocowanie (jak i wydech) jak ze slabszych wiec przemiana jednego silnika w drugi jest stosunkowo prosta (T+ czip lub wymiana ecu). Wypalanie filtra cz. stalych odbywa sie nawet na wolnych obrotach wiec jazda miejska nie jest juz straszna dla aut z filtrem, nie ma zadnego przybierania oleju czy innych cudow znanych z PaDak. Jednak z przyczyn czysto ekonomicznych rozwazania na temat swapa silnika CR do budy B5 mozna potraktowac jak rozpatrywanie podzialu premii dla pilkarzy polskiej reprezentacji z okazji wygranych mistrzostw swiata - podobnie jest z podmiana glowicy i systemu wtryskowego na PaDakowaty (o czym ponizej)

Do sterowania silnikiem z pompowytryskami potrzebna jest okreslona logika zaimplementowana w ECU. Czipmacherzy nie potrafia jej zmienic/tej w ecu do AFNa/ (musieliby umiec programowac sterowniki) bo oni zajmuja sie podmiana parametrow programu ("mapek").. a co za tym idzie potrzebna jest zmiana ECU.. a co za tym idzie nalezaloby podmienic n-mapek w ecu od PaDaka by wspoldzialal z czujnikami, egrem i n75 "z AFNa"...a wiec trzeba zaplacic do tego tunerowi oblatanemu by to dopasowal albo wymienic znaczniej wiecej niz tylko glowice z pompowtryskami

ZAPOMNIJ!!!! dozbieraj albo jezdzij tym co masz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...