Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Gaśnie, podwiesza zawory,dymi


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam następujący problem. Na początku opiszę co mam pod maską, a dokładniej : 1.9 tdi afn, turbo avf, pompa 11mm, wtryski 0.216, pompka paliwa, egr wyrzucony jak i katalizator ( wybity ). A więc, podczas jazdy w mieście jak jest nie rozgrzany i dodam trochę więcej gazu tak z 1/4 zakresu, to silnik gaśnie i nie mogę go odpalić przez kilka minut, raz zdarzyło się że po odpaleniu pracował nie równo, ale jak wszedł na obroty to ustabilizowało się, vagiem sprawdzałem i nie było błędów. Czy może to być wina niewyregulowanej pompy wtryskowej ? Dodam że sprężarka jest zapieczona, niedługo będę mierzyć ciśnienie na pompie aby ją wyregulować bo strasznie dymi.

Opublikowano

filtr paliwa, odpowietrzanie zbiornika???

Opublikowano

filtr paliwa niedawno założony, odpowietrzanie zbiornika jest, chociaż jeżeli to dzieje się tylko na zimnym silniku to chyba nie za bardzo jest powiązane z tym.


czy pompa oleju ma coś z tym wspólnego ?

nie wyregulowana pompa wtryskowa ? tzn za duże ciśnienie wewnątrz pompy na niskich obrotach ? help

Opublikowano

Ja wymieniałem pompę olejową u siebie ale to nie pomogło. Wymieniłem też popychacze i wałek rozrządu. Ostatnio mi mówiono że to coś jest z pompą wtryskową nie tak. Wcześniej miałem z 1z ale po jej śmierci musiałem kupić inną i brałem co było a trafiła się z afn-a i teraz co raz częściej mi sie dzieje to co tobie. Praktycznie za każdym razem jak mocniej ruszę z 1 biegu.

Opublikowano

mam przerobioną pompę z 10mm na 11 , ponoć trzeba zmierzyć ciśnienie wewnętrzne i ustawić na tyle ile powinno być, manometr mam, przewód też, tylko co dalej, może ktoś mógłby pomóc w tym temacie,


albo prościej, gdzie mierzy się ciśnienie wewnętrzne i ile ma wynosić

Opublikowano

Nie ustawia się ani się nie sprawdza ciśnienia na naszych pompach. Przykre ale pozostaje jeździć na tym co się ma albo wrócić do serii.

---------- Post dopisany at 11:14 ---------- Poprzedni post napisany at 11:03 ----------

Koledzy teraz pytanie odnośnie pomp wtryskowy i ich oznaczenia. Jestem po rozmowie z panem zajmującym się ich naprawami i on mi powiedział żebym mu przywiózł moją starą pompę z silnika, rozkręci coś z tyłu i sprawdzi falę i wg niej dobierze odpowiednią pompę. Teraz pytanie bo moja stara pompa poszła na złom i czy idzie sprawdzić jaką miałem pompę poprzez jakieś tam dane np. nr VIN?

Opublikowano

jeżeli nie mylę się to można dojść do tego po kodzie silnika i znaleźć na forum jaka standardowo siedzi pompa, dokładniej jakie oznaczenia ma, czym charakteryzuje się itp.


co do mojego przypadku to szkoda, ale musi istnieć jakieś rozwiązanie, chociaż żeby tyle nie dymił, bo nie mam cierpliwości czyścić sprężarki co kilka miesięcy, raz zdarzyło się że chwilowe doładowanie było 2.3bar ( zapomniałem że zacina się geometria :facepalm: ), gdzie po sofcie powinno być 1.5bar, dlatego nie mogę zbytnio butować, staram się nie przekraczać 1.5 bar, do tej pory luzów na wirniku dosłownie nie ma, tylko ten dym ;/ czuje się jak Wódz Czarna Chmura .


ImageShackŽ - Online Photo and Video Hosting

czy to aby nie jest śruba,zaworek którym reguluje się ciśnienie wewnętrzne ? pompa AFN z tego co pisało, nie wierzę że nie da się wyregulować jej

Opublikowano

Ja osobiście dzwoniłem do 3 firm w PL w tej sprawie i każda firma twierdzi to co napisałem na początku.

Ogólnie chodzi tutaj o jakiś rozmiar trzpienia czy coś bo tak jak mi mówili na moim przypadku w 1z jest ileś tam mm a w AFN ten "trzpień" jest o 1m większy, dodatkowo ta fala w pompie gra też jedną z głównych ról.

Opublikowano

jeżeli dobrze pamiętam to fali nie zmieniałem tylko tłokorozdzielacz i jeszcze jedną rzecz tylko nie pamiętam jaką, bo było coś nie tak a dokładniej przy bucie w podłodze zdarzało się odczuć gwałtowne szarpnięcie jak przy odpalaniu na lince holowniczej,

musi istnieć opcja regulacji ciśnienia wewnętrznego, w AHU istnieje taka możliwość

w pompie 1z jest zaworek od regulacji ciśnienia wewnętrznego więc czemu w AFN nie powinno go być ? w końcu to vp37 ;]

Audi 80 Klub Polska :: Rozbieranie pompy wtryskowej Bosch VP 37.

Opublikowano

co wy pierdo*** normalnie reguluje sie cisnienie wewnatrz pompy.jak macie bzdury pisac gdzies uslyszane od kogos,to lepiej zamilknijcie i nie siejcie zametu. u Ciebie autora tematu cisnienie w pompie jest napewno za male, po zmianie sekcji ,cisnienie wewnetrzne spada, poniewaz wydatek paliwowy sie zwieksza. cisnieine mierzy sie wpinajac sie manometrem w pompe, np zamiast sruby ktora jest wkrecona w blok pompy. na postoju przy 4tys obrotow. powinno wynosic 12-13bar . napewno masz mniej . wrzuc log grupy 004. powinno sie sporo wyjasnic. dynamiczny oczywiscie.

co do tego czym sie rozni pompa afna od 1z/ahu, nizsza ciut fala, lagodniejszy najazd fali oraz ciut mniejsze cisnieie wewnetrzne pompy,inna mapa dynamicznego kąta wtrysku w programie silnika. reszta jest taka sama.

tutaj masz foto adaptera wykonanego przezmnie:

IMG_20120302_160805.jpg

IMG_20120302_150146.jpg

IMG_20120302_150140.jpg

na wolnych cisnienie bywa rózne. ja mialem okolo 4 bary inni mieli 8bar, zalezy od zdrowia pompy wstepnej.

tutaj foto zaworka, ktorym reguluje sie cisnienie(wbija sie go)

http://img59.imageshack.us/img59/2928/94580775.jpg

zawr regulacji cinienia.jpg - Rozmiar oryginalny - Fotosik.pl

Opublikowano

i takiej odpowiedzi oczekiwałem, na forum audi 80 czytałem że da się zrobić tylko nie wiedziałem dokładnie jak, wielkie dzięki za pomoc, za tydzień lub dwa postaram się to zrobić,

Opublikowano

dla ciekawosci wrzuc 004 dynamiczny.

Opublikowano

w miarę możliwości postaram się coś ogarnąć, vag-com nie łączy się wcale, a vwtool przerywa, nie mogę dojść czemu tak jest, próbowałem dosłownie wszystkiego i nic, różne kable, prędkości usb, porty, ,, wyjmowanie radia " nie wiem w czym ono przeszkadza :facepalm:

Opublikowano

Da sie ustawic cisnienie w pompie, ale zacznij od ustawienia pompy na silniku. Potrzebny Ci dobry fachman z manometrem i koncowka ktora wkreca sie w pompe. Czarne dymy to opozniony zaplon lejace koncowki wtryskow brak dostatecznej ilosci powietrza do spalania (np. zatkany filtr). Brawo fusse wiesz o co chodzi. Szacun.

Opublikowano

U mnie filterek nowy, wtryski jak sprawdzałem kiedyś to nie lały (kopcił już wtedy), muszę się rozejrzeć w okolicy za kimś takim. Koledzy pytanie jak mam kompa z AHU a w serii był z 1z to czy w razie czego jak bym szukał pompy to brać tą z AHU czy nie ma różnicy między 1z.

Opublikowano

Pompa to ostatnia rzecz jaka jest Ci potrzebna w tym momencie. Zajmij sie ustawieniem tej co masz, bo mozesz kupic gorsza. Nie rob sobie niepotrzebnych kosztow.

Opublikowano

Ale czy pompa z AFN będzie pracować dobrze jeśli miałem pisany program na pompie z 1z (mam taką nadzieję że ona siedziała a nie z innego TDI), programie na kompie z AHU?

Jak podjadę do kogoś to o co dokładnie pytać? Ile takie coś może kosztować bo w mojej okolicy nie brakuje cwaniaków którzy wyciągną kasę za wszystko 10x drożej niż norma w PL.

Opublikowano

powiedz najpierw dlaczego chcesz zmieniac pompe. jak wrzucisz do ahu pompe od afna, to troche bedzie to kulalo, w pompie afn jest inna tarczka oporowa, bedzie potrzebna zmiana w programie silnika. silnik dzialac bedzie, ale nie tak jak powinien.

jesli chcesz zmienic pompe bo np Ci dymi, to zaczalbym od pozadnej diagnostyki silnika. wystarczy dziurka w dolocie, to dymu czarnego bedzie,ze hej .

co do pompy ahu 1z, to te same pompy, afn sie rozni juz.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...