Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Prośba o analizę logów - wysokie spalanie


Tommy Gun

Rekomendowane odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logi wydają się być ok. Na jakim poziomie kształtuje się te wysokie spalanie(jakie opony/ cykl miasto-trasa))?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opony 235/45/17, misto najmniej co udało mi sie uzyskać to 9,5l ale to tylko muskanie gazem- max 2,5tyś obrotów chcąc jeździć bardziej dynamiczniej około 12l.Co zauważyłem jeszcze max prędkość 180 i to wszystko a z tego co czytałem wypowiedzi innych 220-230 nie powinno być problemem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fura powinna chodzic i sie rozpedzac.

Jedynym zastanowiem to dawka paliwa na biegu jalowym.Powinna byc okolo 4-5mg.

180 to bardzo malo.

Wymienic filtr paliwa i powietrza nie zaszkodzi.Zobacz czy hamulce nie trzymaja czasem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opony 235/45/17, misto najmniej co udało mi sie uzyskać to 9,5l ale to tylko muskanie gazem- max 2,5tyś obrotów chcąc jeździć bardziej dynamiczniej około 12l.Co zauważyłem jeszcze max prędkość 180 i to wszystko a z tego co czytałem wypowiedzi innych 220-230 nie powinno być problemem.

Też mam podobny problem z uzyskaniem wysokich prędkości tj. do 180 jako tako, natomiast do 210 to z ledwością i więcej nie chce jechać - wymiana filtra paliwa, oraz powietrza nie przyniosły rezultatu.

Co do spalania to zrób prosty test: Wyjedź na prostą drogę i zobacz jakie wskazuje Ci spalanie jadąc 90 km/h na 5. biegu przez dłuższą chwilę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety nie mam pełnego fisa, i spalanie jakie podałem od 9.5 nawet do 12l jest rzewczywiste ponieważ lałem pod korek robiłem 100km i znów pod korek, taże to co by fis pokazał bardzo by mnie nieprzekonało.filtry oleje te sprawy wymienione ze 3 tyś.km temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tmaxx88 autkiem jeździsz od jak dawna? Nagle zauważyłeś wyższe spalanie, czy dopiero kupiłeś i jestes zaskoczony?

Tankuj pod korek i wyzeruj licznik kilometrów, zrób jak najwięcej km w cyklu mieszanym aż zapali się rezerwa. Znowu zatankuj pod korek sprawdz ile Ci wejdzie, tą wartość podziel przez ilość km z licznika i pomnóż x 100. Dopiero ten wynik będziemy mogli określić jako zbyt duży lub normalny. Jeśli robisz po 100km to trochę za mało, bo bak jest wciąż prawie pełen więc autko więcej waży i wiecej spala, może jeździsz po mieście na zimnym silniku, wtedy też spalanie jest większe, do tego masz sporego laczka 235 i to też ma znaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomcast, widze że u Ciebie spalanie wynosi 6l. to jest cykl mieszany miejski czy trasa? Dużo jeżdzę po mieście autko pali tak odkąd kupiłem początkowo nie byłem pewien spalania ale po paru próbach upewniłem się że pali jak 3litrowy silnik przy oszczędnej jeździe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To 6 litrów jest nieaktualne;) Tak było jak jeździłem praktycznie tylko trasy na początku jak kupiłem autko. Mi teraz w cyklu mieszanym mniej więcej 50/50 spala średnio 6,5 do 7 l po przejechaniu całego baku (około 1000km), z tym że mam oponę 205 16" i raczej mam wyłączoną klimę chyba że jest upał. Trasą może dolecieć do 6l/100km ale da się i zejść do 5,0l przy jeździe a'la paralityk po zawale, miasto to już bardzo różnie od 7 do 10l albo i więcej jak są korki+klima.

Podjedź na stację sprawdź sobie ciśnienie w oponach (powinno być co najmniej takie jak we wlepce przy drzwiach kierowcy dla Twojego rozmiaru opon) przejedź bak do końca oblicz tak jak podałem i będziesz miał realny wynik spalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak, nie jeździłem zbyt dużo B6 ale moją uwagę zwróciła ta sporadyczna nierówna praca silnika. Raz jak logowałem 003 BS żeby sprawdzić EGR (tylko co ma EGR do spalania) a później samo z siebie. To wszystko jest o tyle dziwne że fura zapierdziela pięknie, wkręca się na obroty, nie ma się do czego przyczepić. Jednak ja bym się skoncetrował na tej jednej pompce która ma nieco większy odchył od pozostałych. Wiadomo że korekcje nie zawsze są miarodajne

Może być też tak że kolektor ssący jest zawalony i auto dostaje za mało powietrza. tmaxx88, proponuje na początek wykręcić kolektor ssący wraz z egr, kupić środek do czyszczenia kominków (to nie żart) wyczyścić to wszystko na błysk i próbować. Koszt niewielki (płyn ok.20 zł, uszczelka Elring ok. 15zł), korzyść podwójna i spokój na pewien czas. Jak to zawiedze to trzeba będzie obejrzeć pompki ale zacznij od rzeczy najtańszych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...