Tzieland Opublikowano 25 Czerwca 2012 Opublikowano 25 Czerwca 2012 Witam, problem zaczął się jakieś 2 tyg. temy kiedy przy ok. 2000 obr/min na biegach 3,4 i 5 samochód na chwilke przymulał. A przy "butowaniu" (pedał gazu wciśnięty do oporu) w kabinie dochodziły dziwne odgłosy/szumy z doładowania. Podejrzewałem, że jakaś rura może być gdzies delikatnie pęknięte, bo dosyć mocno dymił na czarno Kiedy zajrzałem pod klapę ujrzałem taki oto widok. Zakładam, że rura dolotowa ma dziurkę przy metalowej obejmie oraz że rura doprowadzająca powietrze do turbiny też ma mały wyciek Teraz pytanie jak najlepiej to wymienić i czy jeszcze gdzieś może być wyciek? Chodzi mi o te małe wężyki na grodzi, bo tam też jest dużo oleju? Czy raczej tylko rura dolotowa jest problemem? Jak długo można tak przejeździć? Dziekuję za uwagę i czekam na odpowiedzi.
Armi Opublikowano 25 Czerwca 2012 Opublikowano 25 Czerwca 2012 Ja tu widzę, co najmniej 2 różne wycieki. Pierwszy:3 zdjęcie od końca - dobrze widzę, że to rurka łącząca odmę z dolotem turbo? Zrób sobie oil catch tank czyli rurka od odmy do butelki lub pod auto a korek od wina wkręcasz w dolot (dla bezpieczeństwa możesz złapać opaską). Koszt - 2zł Drugi: jedź do pierwszego lepszego sklepu z częściami do maszyn rolniczych i kup kawałek rury na wymiar opaski złapanej na dwie opaski. Koszt 5zł. To tak na szybko, umyj silnik i sprawdź czy pomogło:wink: Ogólnie AFN-y to brudne silniki:wink:
Cordii Opublikowano 25 Czerwca 2012 Opublikowano 25 Czerwca 2012 Turbo puszcza olej i szykuj sie na wymiane turbiny. Odme wywal gdzieś pod auto zeby nie brudzila dolotu.
dante0018 Opublikowano 25 Czerwca 2012 Opublikowano 25 Czerwca 2012 Olej wali z dolotu na sciane grodziową bo tam jest troche ciśnienia i jak masz dziure w złączu przy kolektorze dolotowym to bedzie tak parskac. Te wężyki nie są od oleju wiec z nich nie leci.
Tzieland Opublikowano 25 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 25 Czerwca 2012 Z tą odmą muszę pomyśleć tak jak piszecie, żeby gdzieś to wypuścić pod auto Tylko to wtedy jakąś przedłużkę na tą rurkę czy jak? Opis może być na PW, żeby tu nie zaśmiecać A jeśli chodzi o ten wyciek na grodź to właśnie wydawało mi się, że jest małe pęknięcie tam na tym kawałku gumy co jest na dwie opaski I turbo raczej nie puszcza oleju ale nie mówię, że jest idealne, być może coś tam pije ale jak to mówią "Turbo pije, turbo żyje:decayed: " Także poproszę tylko jeszcze opis z tą odmą, żeby to dobrze zrobić
dante0018 Opublikowano 26 Czerwca 2012 Opublikowano 26 Czerwca 2012 Jest to gdzies na forum. Poszukaj, a poza tym w necie też jest dużo opisów.
Tzieland Opublikowano 1 Lipca 2012 Autor Opublikowano 1 Lipca 2012 ma ktos średnicę tej złączki gumowej co jest na dwie metalowe opaski? i czy takie silikonowe złączki też moga być czy tylko i wyłącznie jakaś zbrojona guma?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się