Kassad Opublikowano 27 Czerwca 2012 Opublikowano 27 Czerwca 2012 Witam Chyba jestem zmuszony do odwiedzenia każdego z wątków, bo każdy to inny temat! Ale zaczną od silnika ! Niedawno zakupiłem autko , używane z przebiegiem ok. 150k km. W związku z tym mam kilka pytań odnośnie przyszłej eksploatacji tego motoru . Mam książkę serwisową + historię serwisową ale jak to jest w życiu, lepiej dopatrzyć coś samemu niż potem z jakiegoś powodu zgrzytać zębami. Wypunktuje pytania aby zachować pewien porządek ! 1. W książce wymiana paska przy 180k km. Czy wymiana powinna odbyć się przy tym przebiegu ? a) Jakie są orientacyjne koszty wymiany rozrządu ? Czy musi się tego podjąć autoryzowana stacja ? c) Mogę wykonać to wcześniej ? oprócz tego wychodzi sprawdzanie filtra cząstek stałych (Diesel Particulate Filter) . Z tego co mi powiedział sprzedawca autka, pojazd ten nie ma zamontowanego DPF, czy ktoś na forum jest zorientowany: 2. Jak sprawdzić czy filter jest czy nie? a) Jeżeli już jest , to jakie czynności sprawdzające wykonać aby otrzymać pewne wnioski nt. stanu zużycia tego elementu ? Czy filtr ten trzeba wymienić na nowy czy podlega regeneracji i jakie są koszty tego ? 3. Filtr powietrza co 90k km ? 4. Świece żarowe co 90k km lub raz na 6 lat ? 5. Filtr paliwa co 60k km? 6. Czy wymieniać pasek klinowy i przy okazji pompę wodną ? Trochę naczytałem się na temat pompy oleju i duży z tym problem występuje w silniku poprzednika . Problem dotyczy właściwie zbieraka ( imbus sześciokątny ) i gniazda we wałku ! 7. Czy w tych silnikach 143 KM caga , też występuje tego tupu problem i czy należy to sprawdzić ? 8. Jakiej marki olej silnikowy i jaki rodzaj polecacie oraz czy wymiana jest średnio co 15k km ? Wszystkie wartości podane z książce serwisowej pojazdu, wartości dotyczące określonego modelu silnika jak w temacie. Z góry dziękuję za udział w wątku Pozdrawiam PS Edytowałem wątek w związku z dopisaniem pytania nr. 8
dziadek Opublikowano 27 Czerwca 2012 Opublikowano 27 Czerwca 2012 Ad.1 Robisz gdzie i kiedy ci się podoba - nikt cię nie zmusi ale w ASO masz gwarancję i wpis do historii a 180tys to max przebieg do wymiany Ad.2 Jeżeli nie ma to ktoś go musiał wymontować i zmienić oprogramowanie bo one były w każdym dieslu b8 Ad.3,4,5 patrz pkt 1. Ad.6 Zależy od stanu paska, pompę wody się wymienia wraz z rozrządem - choć w tym akurat nie jestem pewny czy ona jest napędzana paskiem rozrządu Ad.7 Problemu narazie nie widać ale napęd pompy jest ten sam - trochę wzmocniony , dopiero po 2009 jest zmiana
Talib13 Opublikowano 27 Czerwca 2012 Opublikowano 27 Czerwca 2012 1 Wymiana co 90 tys km rozrządu tak chyba najlepiej i najbezpieczniej audi w niektórych silnikach zalecała co 120 kkm ale lepiej dmuchać na zimne a) są koledzy na forum którzy sprzedają części rozrządu do różnych silników poszukaj i popytaj na pewno pomogą za granice pewnie też wyślą Czy autoryzowana stacja? oceń sam jak działają serwisy (moje zdanie że rąbią na każdym kroku i partacza nawet wymianę oleju) no ale masz gwarancje jak kolega wyżej napisał może tak poważnych rzeczy nie partolą... W sumie nie każdy serwis może być zły c) pewnie że możesz zawsze to bezpieczniej ( rozrząd wymienia się zaraz po kupnie bo nigdy nie jesteś pewien na 100% historii auta i przebiegu no chyba ze jesteś pewien to co innego takie moje zdanie.) 2 Nie wiem jak z tym filtrem DPF ale poszukaj na forum pewnie jest opisane 3 Filtr powietrza chyba najbezpieczniej co 10 tys km w naszych warunkach, zalecają chyba co 15 kkm ale to zależy od Ciebie jak będziesz dbał o turbo :wink:nie wiem skad Ci do głowy przyszło 90kkm turbo zdąży się wysrać ze 3 razy 4 świece powiem szczerze że ja swoich jeszcze nie wymieniałem a auto narazie pali bez zająknięcia może i być co 90kkm nie jestem pewien poszukaj pewnie gdzieś jest 5 Filtr paliwa no na naszym paliwie chyba raczej częściej oceń sam pewnie i 60kkm wytrzyma ale... serwis zaleca chyba co 45 tys km (pewien nie jestem) jesteś z Anglii więc paliwo może macie lepsze... 6 pasek klinowy i pompę wodną nie wiem jak tam pompa jest napędzana czy z rozrządu czy nie ale pewnie tak więc to razem z rozrządem pójdzie a pasek klinowy tez można jedno odkręcanie do rozrządu będzie wiec lepiej też po co się narażać na dodatkowe koszty jak walnie 7 poszukaj po kodzie silnika na forum jest opisane których silników to dotyczy Szukaj a znajdziesz odp na większość swoich pytań :hi:Jeżeli coś źle powiedziałem poprawcie mnie nie znam dokładnie zaleceń serwisowych co do wymiany niektórych części świece itp
dziadek Opublikowano 27 Czerwca 2012 Opublikowano 27 Czerwca 2012 1 Wymiana co 90 tys km rozrządu tak chyba najlepiej i najbezpieczniej audi w niektórych silnikach zalecała co 120 kkm ale lepiej dmuchać na zimne w b8 jest zalecana przy 180tys km
Kassad Opublikowano 27 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 27 Czerwca 2012 1 Wymiana co 90 tys km rozrządu tak chyba najlepiej i najbezpieczniej audi w niektórych silnikach zalecała co 120 kkm ale lepiej dmuchać na zimne w b8 jest zalecana przy 180tys km Żeby nie być gołosłowny to na dowód wklejam skan informacji zawartej na stronie 12 oryginalnej książki serwisowej w formie rysunku :
wrclaguna Opublikowano 27 Czerwca 2012 Opublikowano 27 Czerwca 2012 1 Wymiana co 90 tys km rozrządu tak chyba najlepiej i najbezpieczniej audi w niektórych silnikach zalecała co 120 kkm ale lepiej dmuchać na zimne w b8 jest zalecana przy 180tys km Tu masz taką rozpiskę co i kiedy sie zmienia
dziadek Opublikowano 27 Czerwca 2012 Opublikowano 27 Czerwca 2012 no ja też potwierdzam że 180- dziwie się temu co napisał Talib13
Talib13 Opublikowano 27 Czerwca 2012 Opublikowano 27 Czerwca 2012 Człowiek uczy się całe życie, przepraszam jeśli wprowadziłem kolegę w błąd z tym rozrządem już chyba wszystko wiadomo po wklejeniu zdjęcia Przepraszam jeszcze raz
danu44 Opublikowano 28 Czerwca 2012 Opublikowano 28 Czerwca 2012 Sorry za pytanie ale chcialabym to wiedziec na 100% Bo to ze rozrzad co 180 tys, to jeszcze moge zrozumiec. Choc az trudno w to uwierzyc. Dlaczego moj ma byc zmieniany co 60-70 tys. Przeciesz to sa te same paski Conti itp... Ale w benzynowym aucie swiece i filtr powietrza co... 90 tys. kilometrow... ? Oraz filtr paliwa i powietrza w dieslu... co 60 tys. kilometrow...? czy tak naprawde jest...? Wiem ze mam juz stare auto i moze innaczej sie do tego podchodzi niz do nowego. Ale wymieniam filtr paliwa i powietrza raz w roku co okolo 25 tys. I z tego co widzialam (filtr-powietrza) to juz jego najlepsze dni byly zakonczone. Pozdrawiam
dziadek Opublikowano 28 Czerwca 2012 Opublikowano 28 Czerwca 2012 Sorry za pytanie ale chcialabym to wiedziec na 100% Bo to ze rozrzad co 180 tys, to jeszcze moge zrozumiec. Choc az trudno w to uwierzyc. Dlaczego moj ma byc zmieniany co 60-70 tys. Przeciesz to sa te same paski Conti itp... Ale w benzynowym aucie swiece i filtr powietrza co... 90 tys. kilometrow... ? Oraz filtr paliwa i powietrza w dieslu... co 60 tys. kilometrow...? czy tak naprawde jest...? Wiem ze mam juz stare auto i moze innaczej sie do tego podchodzi niz do nowego. Ale wymieniam filtr paliwa i powietrza raz w roku co okolo 25 tys. I z tego co widzialam (filtr-powietrza) to juz jego najlepsze dni byly zakonczone. Pozdrawiam w starszych silnikach rozrząd stawia większe obciążenia i pasek i reszta szybciej się zużywają co do reszty też jestem za tym żeby filtry powietrza i paliwa wymieniać częściej niż producent zaleca - szczególnie w Polskich warunkach
danu44 Opublikowano 28 Czerwca 2012 Opublikowano 28 Czerwca 2012 No dobrze Bartku, staram sie zrozumiec Twoja wypowiedz... Ale czy Ty w swoim aucie (2012), a to chyba benzynowka. Wymienisz swiece dopiero po 90 tys. kilometrow...? Jestem poprostu w szoku, to co normalnie robilo sie co 15-20 tys. teraz ma sie robic przy prawie 100 tys. kilometrow. Przynajmniej jesli chodzi o silnik benzynowy. Przeciez swiece wykonane sa z jednakowego (standartowego) materialu. Wiec czemu w jednym przypadku wymiana co 20 tys, a w innym co 90 tys. Dziekuje za odpowiedz i sorry za OT.
dziadek Opublikowano 28 Czerwca 2012 Opublikowano 28 Czerwca 2012 No dobrze Bartku, staram sie zrozumiec Twoja wypowiedz... Ale czy Ty w swoim aucie (2012), a to chyba benzynowka. Wymienisz swiece dopiero po 90 tys. kilometrow...? Jestem poprostu w szoku, to co normalnie robilo sie co 15-20 tys. teraz ma sie robic przy prawie 100 tys. kilometrow. Przynajmniej jesli chodzi o silnik benzynowy. Przeciez swiece wykonane sa z jednakowego (standartowego) materialu. Wiec czemu w jednym przypadku wymiana co 20 tys, a w innym co 90 tys. jeżeli chodzi o świece to się nie wypowiem bo to moja można powiedzieć pierwsza benzynówka ale mam nadzieję że nie będę musiał tego tak często robić jak piszesz czyli 15-20tys bo bym to robił prawie dwa razy do roku
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się