Skocz do zawartości
IGNOROWANY

AVF chipowany w Dynosofcie.


Pretor

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj byłem w końcu zrobić program w Dynosofcie. W serii trochę mało Nm za to po programie całkiem nieźle, ale znowu trochę mało koników wyszło. Wojtek mówił, że była za duża temperatura w dolocie i więcej bez dymu nie da rady zrobić. Mówił, że turbo miało jeszcze min zapas a pompki jeszcze spory, ale ta temperatura w dolocie :wallbash: . Oceńcie sami wykres http://img189.imageshack.us/img189/8104/dsc00052tl.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm aligator zawsze jakos mało ps wyciąga w porównaniu do mr motors jak patrze na wykresy. U mnie w awx ali zrobił 166 z 139

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mi się tak wydaje, jak przyjechałem to po pierwszym hamowaniu powiedział: "to jak robimy, standardowo 160KM i 380Nm?" trochę mnie to zdziwiło, powiedziałem jak wyjdzie taki niuton to fajnie ale koników troszkę więcej by się przydało, no i dołożył mi troszkę (2KM) więcej :decayed: . Ciekawe czy jak by było znacznie chłodniej i pojechał bym na hamownię z tym programem czy wynik był by lepszy :eusathink: . Że też musiałem akurat jechać na program przy takiej temperaturze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"to jak robimy, standardowo 160KM i 380Nm?"

:whistling::doh: przecież kazde autko powinno być strojone indywidualnie:whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mi się tak wydaje, jak przyjechałem to po pierwszym hamowaniu powiedział: "to jak robimy, standardowo 160KM i 380Nm?" trochę mnie to zdziwiło, powiedziałem jak wyjdzie taki niuton to fajnie ale koników troszkę więcej by się przydało, no i dołożył mi troszkę (2KM) więcej :decayed: . Ciekawe czy jak by było znacznie chłodniej i pojechał bym na hamownię z tym programem czy wynik był by lepszy :eusathink: . Że też musiałem akurat jechać na program przy takiej temperaturze.

26' na dworze to zadna temepratura, nie w tym jest problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"to jak robimy, standardowo 160KM i 380Nm?"

:whistling::doh: przecież kazde autko powinno być strojone indywidualnie:whistling:

W naszej firmie wszystkie samochody strojone są indywidualnie. Przez stwierdzenie "to jak robimy, standardowo 160KM i 380Nm?" rozumiem pytanie skierowane do klienta czy mam silnik wystroić wg siebie tzn. na akurat takie parametry bo takie uważam za najbezpieczniejsze przy aktulnym stanie tych silników czy też klient ma jakieś inne życzenia. Tutaj klient chciał więcej mocy ale ze wzgledu na duże dymienie nie udało się tego uzyskać. Znalazłem sobie dane z tego auta i akurat w tym przypadku auto było strojone na hamowni przez 2h 20min, wynonanych zostało 8 pomiarów na hamowni i napisałem do niego 4 programy. Większe dymienie było po części spowodowane wysoką temperaturą, bo przy 26 stopniach temperatury zewnętrznej podczas pomiaru obciążeniowego w dolocie jest ok. 70-80stopni. Dodatkowo większość tych silników mimo że seryjnie można ich stan uznać za dobry ma już odpowiedni przebieg plus tzw "stówka w pamięci" i nie ma już takich rezerw jakie posiadały jak były nowe czyli ok. 170KM bez dymu. Aktualnie albo robimy więcej i godzimy się z np. większym dymieniem, albo robimy bez dymu i godzimy się z mniejszą mocą.

Pozdrawiam,

Aligator DYNOSOFT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem Wojtek że się starałeś zrobić jak najlepiej program, widziałem ile razy hamowałeś auto i ile razy grzebałeś w sofcie :wink: myślałem po prostu, że jak tak fajnie wyszło w serii to będzie trochę więcej KM po programie, ale cóż..... wyszło ile wyszło, jakiś powód tego musiał być. Jestem za to pozytywnie zaskoczony uzyskanym Nm :naughty: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mysle ze te 160 KM Aliego bedzie jechało lepiej niz niejedno 170 innych ,, Paproków'':wink:
obrażasz w tym momencie innych dobrych tunerów,zwłaszcza Rogala,zapędziłeś się deczko..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MAGIC87 pewnie miał na myśli paproków typu V-TECH itp na pewno nie chodziło mu np. o Witka i innych dobrych tunerów. Sam wykres wyszedł w moim aucie Alliemu ładnie, tylko szkoda że z dymkiem i ciągle myślę czemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko szkoda że z dymkiem i ciągle myślę czemu.

Pewnie silnik ma już najechane sporo i głowica i PD nie są już w najlepszym stanie.

Ja bym zaczął od odkręć pokrywę zaworów i sprawdzenia w jaki stanie jest wałek i popychacze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko szkoda że z dymkiem i ciągle myślę czemu.

Pewnie silnik ma już najechane sporo i głowica i PD nie są już w najlepszym stanie.

Ja bym zaczął od odkręć pokrywę zaworów i sprawdzenia w jaki stanie jest wałek i popychacze.

przecież pisze że pompki mają spory zapas..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto ma 220k km przebiegu. Przebieg sprawdzony i jest pewny więc nie jest to jakoś bardzo dużo jak na ten silnik. O wałku myślałem, żeby go sprawdzić dla pewności i to zrobię. Popychaczy nie słychać nawet przy porannym odpaleniu. Korekcje ok, BIPy w normie. Jedno co mnie zastanawia to to, że korekcje są gorsze jak się silnik mocno zagrzeje.

---------- Post dopisany at 17:48 ---------- Poprzedni post napisany at 17:43 ----------

Głównym problemem (o czym pisze Alli) była zbyt wysoka temperatura w dolocie. To też mnie zastanawia bo inne AVF/AWX mają takie same IC i jakoś dają radę. Zastanawia mnie co może być nie tak, że jest taka wysoka temperatura w dolocie pomijając dość wysoką temperaturę otoczenia podczas robienia programu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej w całym zakresie, tak przynajmniej zaobserwowałem na hamowni, ale nie jest to jakieś super mocne dymienie. Poza tym kolega jadący za mną mówił mi że jak zmieniałem biegi to auto puszczało bąki. Jechałem wtedy trochę dynamicznie. Zaobserwowałem to także kilka razy w lusterku w nocy jak jechało za mną jakieś auto wtedy przed jego maską było widać bąki podczas zmiany biegów. Podczas jazdy w dzień czy w nocy przy mocnym przyśpieszaniu w lusterku (jeśli za mną nic nie jedzie) nie widzę specjalnie dymu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

omg przecież to normalne że na hamowni lekko będzie puszczał dymka, ważne żebyś w dzień w lusterku nie widział bo wtedy to już jest podlany konkretnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w upalne dni to raczej norma że jakieś tam bąki są,jeśli na hamowni było 27c to też swoje robi,zshamuj auta jak będzie 5c :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...