barhaj89 Opublikowano 9 Lipca 2012 Opublikowano 9 Lipca 2012 Witam. Zacznę od początku. Kupiłem w kwietniu autko 1.8ADR. Po tygodniu uzytkowania wymienilem olej + filterek mobil 10W40. Po kilku dniach zaczął delikatnie odzywać się łańcuch i napinacz. Po jakiś 4000 tyś km juz było głooosno! Wiem ze to bolaczka tych silników wiec zabralem sie do roboty. Wymienilem napinacz i łańcuch olej i filtr. Cisza ! Pokonałem 300 km i zaczął pukać jak wcześniej. Zwaliłem miskę wymieniłem pompe oleju rozebrałem podstawe filtra oleju w celu wyczyszczenia zaworka jednokierunkowego ktory sie tam znajduje. Efekt koncowy niestety kiepski. Na zimnym po odpaleniu klekocze przez ok 1-3 sek nastepnie po rozgrzaniu sie do 80 stopni (olej) klekocze na wolnych obrotach po przekroczeniu 1200obr cisza. Jest jeszcze jakis inny zawor przelewowy w tym silniku lub ma ktos jakis pomysl na rozwiazanie mojego denerwujacego problemu. Pozdrawiam
marioximus Opublikowano 12 Lipca 2012 Opublikowano 12 Lipca 2012 Nie wiem Kolego, jakiego typu klekotanie słychać z Twojego silnika, ale nasuwa mi się, że skoro klekocze kilka sekund po odpaleniu a później znowu jak się zagrzeje (rzadszy olej), to wyglada to na popychacze hydrauliczne zaworów w głowicy. Nie są drogie, ale niestety w ADR jest ich aż 20 szt!!! Wcześniej nie klekotało, bo miałeś pewnie zalany w silniku gęstszy olej 15W40. Jednak zanim weźmiesz się za wymianę popychaczy, sprawdź ciśnienie oleju (w zasadzie ja bym od tego zaczął, ale domu raczej tego nie zrobisz...)
barhaj89 Opublikowano 13 Lipca 2012 Autor Opublikowano 13 Lipca 2012 Klekotanie ewidentnie napinacza. Ciśnienie na wolnych obrotach ok. 1.7 bara troche mało więc stawiam na panewki niestety Po dodaniu gazu ciśnienie wzrasta powyzej 2barów jest cisza.
marewel Opublikowano 13 Lipca 2012 Opublikowano 13 Lipca 2012 Na zimnym oleju i wolnych obrotach powinieneś mieć około 2.5 bar. Napinacz masz nowy?
barhaj89 Opublikowano 13 Lipca 2012 Autor Opublikowano 13 Lipca 2012 Napinacz nowy oryginał. Na zimny ciśnienie jest ok 2.5 bar natomiast kiedy temp. oleju osiągnie ponad 80 stopni ciśnienie spada i klekocze.
grzes1150 Opublikowano 13 Lipca 2012 Opublikowano 13 Lipca 2012 Kiepska pompa oleju będzie tu sprawcą całego zamieszania
barhaj89 Opublikowano 13 Lipca 2012 Autor Opublikowano 13 Lipca 2012 Jak napisał wyżej pompa jest wymieniona.
grzes1150 Opublikowano 13 Lipca 2012 Opublikowano 13 Lipca 2012 Pompa zamiennik czy z ASO? A może zatkało smoka na nowo nagarem?
barhaj89 Opublikowano 13 Lipca 2012 Autor Opublikowano 13 Lipca 2012 Pompa oryginał. Po zamontowaniu zero poprawy więc pudło
grzes1150 Opublikowano 13 Lipca 2012 Opublikowano 13 Lipca 2012 No to ciśnienie spitala Ci panewkami nic innego chyba nie zostaje. Jakim olejem go zalewasz? Może olej 10w60 Valvoline by utrzymał wyższe ciśnienie
arasxxx Opublikowano 27 Lipca 2012 Opublikowano 27 Lipca 2012 albo castrol 10w 40 mój adr tpobierał olej i też czasami rzęziło wymieniłem na castrola i jest lepiej spadło też zurzycie oleju
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się