tomek2601 Opublikowano 9 Lipca 2012 Opublikowano 9 Lipca 2012 Witam Szanownych Kolegów, chcę opisać mój problem - ostatnio wymieniłem wszystkie wahacze z przodu i zaczęła się jazda. Pojechałem na sprawdzenie geometrii, okazało się, że kąty do niczego są, szczególnie prawe koło - (-1,30) stopnia pochylenia przy normie do (-0,50). Oczywiście usłyszałem, że kątów się nie reguluje w tym modelu i tak musi zostać lewe koło było w normie - (-0,27). Nie dawało mi to spać, poczytałem trochę i doszedłem do wniosku, że prawa zwrotnica musiała się skrzywić, nadmieniam że auto nie miało żadnego dzwona. Wymieniłem więc zwrotnicę i jeszcze raz na ustawienie. Kąty wróciły do normy, po mojej wyraźnej sugestii że da się je wycentrować przesuwając ramę pomocniczą - tak zwane sanki. Teraz prawe i lewe koło jest pochylone (-0,53) stopnia. Oś przednia jest w symetrii z osią tylną (0,07) stopnia - też może być Zbieżność też niby dobrze ustawiona prawe koło +0,10 stopnia lewe +0,11 stopnia połówkowo, sumarycznie +0,21 czyli wszystko w tolerancji. Niestety kierownica nie jest prosto, jest lekko przestawiona w lewo przy jeździe na wprost - czyli samochód jedzie prosto, nie ściąga ale kierownica nie jest idealnie prosto. Moje pytanie brzmi, czy ktoś w Łodzi jest w stanie to ustawić tak jak należy - czyli tak jak podaje specyfikacja VAG dla samochodów z zawieszeniem wielowahaczowym? Czy w Łodzi jest warsztat, w którym wiedzą co to zbieżność połówkowa, krzywa zbieżności i jak to się ustawia? Czy jest warsztat, który ustawi mi prosto kierownicę z zachowaniem prawidłowych parametrów zbieżności połówkowej, sumarycznej i krzywej zbieżności? Bardzo proszę o pomoc, opinię i podesłanie mi jakichś dobrych adresów warsztatów, jeśli takie są w Łodzi. Pozdrawiam z Audi A4 B5 AVANT z przekrzywioną kierownicą.
danu44 Opublikowano 19 Lipca 2012 Opublikowano 19 Lipca 2012 Fajne sa te Twoje wywody naukowe... ale nie bardzo cos rozumiem. Gdzie Ty ustwiales zbieznosc, co to byl za warsztat? Czy ustawiali Ci przyrzadami ktore pamietaja jeszcze czasy Fiata i Poloneza? Czy Panowie mechanicy mieli juz sprzet na miare 21 wieku. I teraz tak, nie pisze tego jako fachowiec od ustawiania zbieznosci, ale jako normalny uzytkownik. Ktory 2 razy w roku ustawia zbieznosc i patrzy na to co sie dzieje. Wczesniej rowniez jezdzilam do warsztatu ktory ma przyrzady do zbieznosci ale starej generacji. Niestety nie wiem jak sie to nazywa. I tez reklamuja sie jako komputerowe ustawianie geometrii. Zawsze ten pomiar byl podobny do Twojego. Czyli np. lewe +0,9 lub +0,11 do prawe +0,12 lub +0,9 Sumarycznie to dawalo okolo +21 lub +20 Niby wszystko w normie, a kierownica byla zawsze krzywo. Jak jechalam z reklamacja to oswiadczali mi ze bieznosc jest prawidlowa i moga przestwic kierownice. Az w koncu znalazlam warsztat, ktory ma jedno z nowoczesniejszych urzadzen laserowych do ustawiania zbieznosci. I tak to wyglada Wjezdzam na kanal, mechanik podaje dane auta do kompa. Zapina przyrzady i przepycha auto do tylu (0,5m) a nastepnie spowrotem do przodu. Obraca kierownica w lewo i prawo... i czeka. Komputer w tym czasie oblicza. Nastepnie na monitorze pokazuje sie schemat podwozia (wszystkie koła itd) i strzałka gdzie aktualnie znajduje sie ktore kolo. Praca mechanika polega teraz na doprowadzeniu strzałki od danego kola (jesli jest np. na czerwonym polu) do pola zielonego i to jak najblizej srodka. W momencie jak jest optymalnie wedlug tego co policzyl komp. Mechanik dostaje sygnal dzwiekowy. I w tej pozycji skreca to kolo. I potem tak samo z nastepnym. Od tej pory mam zawsze kierownice prosto... A pomiar w cyfrach z monitora i z wydruku ktory dostaje jest, zbieznosc lewe 0˚09’ i prawe 0˚09’, czyli sumarycznie... 0˚18’ Moze sie myle z tym wszystkim, ale tak to wyglada u mnie. Pozdrawiam Dana PS. Tak to wyglada...
Tommy Gun Opublikowano 19 Lipca 2012 Opublikowano 19 Lipca 2012 Otwartym zostaje pytanie czy wahacze które kupiłeś są takiej samej długości co stare, bo coś mi tutaj pachnie że to nie są te które trzeba. Jeżeli nie to, to coś mogło być skrzywione (poprzedni właściciel mógł wyrżnąć w krawężnik chociażby). Kątów pochylenia się nie reguluje, jedynie ustawiana jest zbieżność. Najpierw zblokowanie kierownicy na wprost a nie na oko, a potem regulacja. Znajdź warsztat który ma adekwatny sprzęt do tego. Raz pojechałem do druciarza żeby zaoszczędzić, to jeździłem później z krzywą kierownicą... Możesz też spróbować ustawić zbieżność na zapalonym silniku, jak robiłem w a6 drążki z końcówkami to tylko tak poszło. Z jakiegoś powodu nie dało się normalnie. Jeżeli kolejny magik zacznie coś kombinować to rozważ wizytę w ASO.
SotoM Opublikowano 21 Lipca 2012 Opublikowano 21 Lipca 2012 podejrzewam ze któryś wahacz jest nie taki... bo to nie możliwe... tyle razy zmieniałem zestawy i tylko robiłem zbierznosc kół...nigdy takich herezji... sprawdź dokładnie numery wahaczy...ale bierz kazdy stary do łapy i przymierzaj dokładnie tak jak tylko sie da albo miarka i mierz ich długosci i porównuj z kazdym jaki włozyłes na auto...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się