Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana płynu chłodzenia, czyszczenie układu, nagrzewnicy, zalanie układu, odpowie...


numerosiem

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Po serii drobnych napraw (wycieku płynu chłodzenia - króciec :] i wymianie węża odmy), zabieram się za wymianę płynu chłodzenia.

Nam auto 2 lata, nie wymieniałem płynu generalnie, tylko dolewałem wodę demineralizowaną z koncentratem + wymiana termostatu na samym początku.

chciałbym zadbać o autko i pod tym względem, dlatego zabieram się za:

1. Wymianę płynu chłodzenia,

2. Przeczyszczenie nagrzewnicy (bo słabo grzeje :(),

3. Przeczyszczenie ukladu chłodzenia (rdzawy osad w zbiorniczku, wężach),

4. Zalanie układu nowym plynem,

5. Odpowietrzenie układu.

Punkt 2 i 5 jest wydaje mi się dobrze opisany na stronach - poradzę sobie.

Co do 1 i 3, to już gorzej, albo nie widzialem na stronie, takiego kompleksowowego opisu, jak do punktu 2 i 5 (bo może tylko ja mam takie problemy ?).

Generalnie przy spuszczaniu płynu, najlepiej go spuścić którym wężem, jest specjalny otwór do tego przeznaczony ? gdzie się on znajduje ?

Przy przeczyszczaniu, jak to najllepiej zrobić, jakim środkiem i w jaki sposób ? bo nie chcę popełnić żadnej poważnej gafy..:/

Z gory dzięki za pomoc i wyrozumiałość :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też czekam na jakiś sensowny poradnik albo wyjaśnienie, bo mam kamienny nalot w wyrównawczym :doh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich, a autora tematu przepraszam ze mu sie wpierdzielam z pytaniem (ale chyba nie moge zalozyc swojego tematu bo jestem nowy)

Mialem problem z temperatura silnika (pokazywalo 75 stopni ) . Podpieli mi pod kompa i wykazalo ze bląd czujnika temperatury.

Wymieniono mi ten czujnik na oryginalny oraz odrazu wymieniono termostat wahlera.

I tu sie zaczyna problem.. Temperatura okey, poprawila sie bo od 70 wzrasta do 90 ( i juz wiecej nie przekracza ) ale - w zbiorniczku płynu chłodzacego nie ma obiegu.. Nie wylatuje górna czescia wezyka gorące borygo. Dopiero jak sie go nacisnie to wylatuje wrzatek plynu.

A patrzylismy w golfie IV z takim samym silnikiem borygo krazy juz od wlaczenia , a u mnei czegos takiego nie ma.. no ale sie nie grzeje i juz nie jest nie dogrzany

Mechanik mowi mi ze to pompa wody juz siadla i dlatego nie tworzy obiegu. Pomoze ktos ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wylatuje górna czescia wezyka gorące borygo.

A patrzylismy w golfie IV z takim samym silnikiem borygo

Po pierwsze proponuje zmiane plynu chlodniczego na zalecany do silnikow grupy VW.

http://a4-klub.pl/uklad-chlodzenia-158/polecacie-plyn-ukladu-chlodzenia-237650/

Generalnie przy spuszczaniu płynu, najlepiej go spuścić którym wężem, jest specjalny otwór do tego przeznaczony ? gdzie się on znajduje ?

Przy przeczyszczaniu, jak to najllepiej zrobić, jakim środkiem i w jaki sposób ? bo nie chcę popełnić żadnej poważnej gafy..:/

.: AUDI KLUB POLSKA :. • Zobacz wątek - Jak wymienic plyn chlodniczy w 2.5 tdi V6 ??

.: AUDI KLUB POLSKA :. • Zobacz wątek - [A4] jak spuścić plyn chłodniczy

Odrobine dobrych checi Panowie i wszystko mozna znalezc samemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze proponuje zmiane plynu chlodniczego na zalecany do silnikow grupy VW.

Jakbyś spojrzał(a?) na miejscowosc z której jestem to byś wiedział(a?) czemu leje borygo :wink:

Czy to borygo czy G12 to akurat do mojego problemu raczej powiązania nie ma..

Może któryś z forumowiczów by coś podpowiedział bo może spotkało go coś podobnego..

Serwismen z Mercedesa mowi że pompa wody raczej z tym nic wspolnego nie ma a skoro sie nie grzeje ani nie ma za malo (po tych wymianach ma w punkt 90 ) to zeby jezdzic bez tego obiegu w zbiorniczku . Cos tam wspominal o wysokim obiegu..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbyś spojrzał(a?) na miejscowosc z której jestem to byś wiedział(a?) czemu leje borygo :wink:

A co ma miejscowosc do uzywania prawidlowego plynu chlodniczego...?

Czy to borygo czy G12 to akurat do mojego problemu raczej powiązania nie ma..

Chciałam Ci tylko podpowiedziec, jaki nalezy płyn uzywac. Bo np. jako nowy mogles tego nie wiedziec. Widocznie jednak wiesz lepiej.

Ale skoro chcesz, to drutuj tak dalej...

PS. A ze niegrzecznie mi odpisujesz w momencie jak chciałam Ci doradzic, to jak na nowicjusza bardzo nieładnie.

Ale zeby przywitac sie z forum to tego jakos nie potrafiłes... :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze proponuje zmiane plynu chlodniczego na zalecany do silnikow grupy VW.

Jakbyś spojrzał(a?) na miejscowosc z której jestem to byś wiedział(a?) czemu leje borygo :wink:

Czy to borygo czy G12 to akurat do mojego problemu raczej powiązania nie ma..

Może któryś z forumowiczów by coś podpowiedział bo może spotkało go coś podobnego..

Serwismen z Mercedesa mowi że pompa wody raczej z tym nic wspolnego nie ma a skoro sie nie grzeje ani nie ma za malo (po tych wymianach ma w punkt 90 ) to zeby jezdzic bez tego obiegu w zbiorniczku . Cos tam wspominal o wysokim obiegu..

No właśnie mieszkam nie daleko i też się zastanawiam o co ci kaman z miejscowością i płynem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

Danu44, dzięki za pomocne linki, znalazłem tam mniej-wiecej to czego szukałem.

albi44, akceptuję wątek, jednak słowne utarczki proponuję na priv albo w ogolę - przywitaj się przy okazji :]

Danu44, ja zapytam, co z tym płynem, przy włączonym silniku, czy powinien krążyć cały czas (być wyrzucany przez górny wężyk w zbiorniczku) ?

Dodam, że ja też u siebie tego nie mogę zauwazyć, temperatura jest oczywiście trzymana prawidłowo...

Z góry dzięki za wsparcie i sugestie... :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ;)

numerosiem źle mnie zrozumiałeś,chciałem wiedzieć o co chodziło Arturowi z tym borygiem bo mieszkam nie daleko Sochaczewa i może jest coś o czym nie wiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Danu44, ja zapytam, co z tym płynem, przy włączonym silniku, czy powinien krążyć cały czas (być wyrzucany przez górny wężyk w zbiorniczku) ?

Z góry dzięki za wsparcie i sugestie... :]

Wiesz co, nie bardzo Ciebie rozumiem...

Ale odpowiem tak, plyn oczywiscie ze powinien krazyc w ukladzie, tzn. rowniez w zbiorniczku.

Ale napewno nie powinno go nigdzie wyrzucac, jesli w silniku jest wszystko ok.

Jesli u Ciebie go wyrzuca, to cos jest nie tak. Cos wypiera ten płyn ze zbiorniczka.

Nie chce tu mowic na 100%, ale moga to byc spaliny.

A jesli to spaliny, to albo uszkodzona jest uszczelka pod glowica. Albo sama glowica jest peknieta.

To tyle co wiem. Moze jeszcze ktos cos tu Ci doradzi.

PS. I uzupelnij prosze swoj profil, bo nie wiem nawet co masz za auto.

PS. I powiem Ci jeszcze z wlasnego doswiadczenia. Plyn uzupelniam oczywiscie na zimnym silniku.

I leje go do stanu... miedzy min. a max. czyli do polowy. Jak silnik jest goracy to stan plynu podnosi mi sie do MAX.

I nigdzie mi zadnego plynu nie wyrzuca. Ale raz na 2-3 tys. kilometrow dolewam okolo 50g.

Gdzies troszke tego plynu znika, a wszystko jest szczelne i suche.

I tak jezdze juz ponad 100 tys. kilometrow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego Lisek_1.9TDI sprawdź ,czy nie masz zapowietrzonego układu(nagrzewnica??) -w podszybiu idą dwa przewody ,jeden do drugi powrotny z nagrzewnicy

musisz mieć zagrzany silnik do temperatury roboczej(jakieś 90st.) i ściągnąć węża z przewodu (wyjścia )z nagrzewnicy jest on z otworem którym popłynie płyn lub poleci powietrze jak masz zapowietrzony układ

Po pierwsze proponuje zmiane plynu chlodniczego na zalecany do silnikow grupy VW.

Czy to borygo czy G12 to akurat do mojego problemu raczej powiązania nie ma..

zgodzę się

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Danu, chodziło mi o to, czy płyn z wężyka wchodzącego do zbiorniczka wyrównawczego, ma być przez cały czas pompowany, od włączenia silnika...u mnie tego nie mogę zauważyć, choć temperatura trzymana jest prawidłowo.

A z tymi spalinami i uszczelką, to nie przesadzaj...i nie strasz :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...