Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problemy z Turbo brak mocy


Cyrkiel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Wracając dzisiaj z trasy podczas wyprzedzania (4bieg 130km/h) samochód nagle stracił moc :/ zachowuje się tak jak by w ogóle nie załączało się turbo. Co dziwne nie kopci no i nie śwista słychać je tak jak zawsze. Po zgaszeniu i odpaleniu auta efekt jest taki sam...brak mocy. Myślicie, że to wina turbiny bo nie wiem od czego zacząć??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyszczenie turbo najprawdopodniej ale trzeba zrobić logi ewentualnie N75 lub jakaś nieszczelność

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kolego za zainteresowanie. Widzę PZL całkiem niedaleko :) ale wracając do tematu

-nieszczelność raczej wykluczam bo by kopcił a tu nic ani dymka,

-logi bardzo chętnie bym wykonał ale... mam vaga tylko, że jescze sie tego nie nauczyłem :facepalm: po drugie musiał bym się rozpedzić na 3biegu do 4,5tys obrotów haha bez turbiny to by mi pasa startowego na naszym lotnisku zabrakło :grin:

-pozostaje czyszczenie turbiny :D i tak musze ją wykręcić ale raczej nastawiam się na najgorszę ( uszkodzona turbina =1000zł :kwasny: ) lekko nie będzie...:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik turbiny czyli ten N75??

co do vaga Danu w jakim sterowniku muszę sprawdzać błędy silnika?? wiem że głupie pytanie ale dopiero zaczynam swoją przygodę z tymi sprawami aha jeszcze jedno mam jakiś śmieszny programik VWTOOL może być?:facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jakim programem ty robisz logi??

VAG Com 311.2

Po uruchomieniu programu VAG-Com wykonujemy następujące operacje:

1. dla odczytu błędów w sterowniku silnika [ECU]:

Select [z okienka Select Control Module] > 01-Engine > 02-Fault Codes

po czym zapisujemy wyświetlone błędy [o ile w ogóle są] do pliku .txt i oczywiście zamieszczamy na forum.

http://a4-klub.pl/diagnostyka-vag-32/tdi-diagnostyka-aktualizacja-30-vii-2008-a-12031/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za podpowiedzi jutro postaram sie przeskanować silniczek tak jak Danu podpowiada( jutro bo wiadomo w co się obraca niedzielna praca :). Ale mam jeszcze pytanie co jak nie będzie żadnego błędu?? co dalej czy logi statyczne cos nam dadzą ?

Sam nie wiem kupiłem ta audiczkę ale była w takim stanie, że non stop coś się dzieje, może końcu ją doprowadzę do normalnego stanu :D

Może jednak uda mi się jakoś ślizgnąć i Turbinka będzie cała :grin:

---------- Post dopisany 16-07-2012 at 17:15 ---------- Poprzedni post napisany 15-07-2012 at 17:43 ----------

Po sprawdzeniu Vagiem wyszedł błąd przeładowania turbo :) czyli co do czyszczenia??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po sprawdzeniu Vagiem wyszedł błąd przeładowania turbo :) czyli co do czyszczenia??

Skopiuj ten błąd i pokaz go tu na forum...

Nastepnie skasuj go, pojezdzij troche i sprawdz ponownie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam sprawdzić wężyki podnoszące gruszkę turbiny. Możliwe że się któryś przetarł i brak ciśnienia do ząłączenia turbo (miałem taki problem).

Polecam użyć programu VAG do testu turbiny i obserwować gruszkę turbiny - u mnie to wyglądało tak, że unosiła się delikatnie i zaraz opadała, a powinna się unieść i tak utrzymać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Artur zrób kompletne logi i wrzuć je do działu diagnostyka VAG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem coś podobnego to musiałem wymienić egr wyrobiły sie plastikowe zębatki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hey

Dziękuję za liczne odpowiedzi ...

Więc tak błąd ten skasowałem i pojechałem na nowo się przejechać i :))

W chwili gdy dam mu ognia np. na 3biegu pedał w podłogę i tak go cisnę przez około 6s samochód tracy moc. Po zgaszeniu i zapaleniu na nowo jest już ok, natomiast gdy rozpędzam się powoli wrzucę 5bieg to rozwinę większą prędkość i jest OK. Po sprawdzeniu błedu zawsze pokazuje top samo :D zapomniałem skopiować wieczorem postaram się wkleić ten błąd a logi zrobie jak się nauczę:facepalm: (ale wstyd)

ps. wężę sprawdzałem wszystkie OK a EGR'a jakieś dwa tygodnie temu czyściłem i wyieniałem uszczelkę oraz oring. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cudów nie ma ;) dasz radę :) Poczytaj to: Diagnostyka VAG Natomiast tu masz dokładnie opisane ja zrobić logi: http://a4-klub.pl/diagnostyka-vag-32/tdi-diagnostyka-aktualizacja-30-vii-2008-a-12031/

Tak w skrócie:

Rozgrzej silnik do 90C na blacie (vag pokazuje rzeczywistą temp. w grupie 007)

Grupy statyczne: 000, 001, 003, 004, 007, 013, 018, 023- możesz też 010 i 011; zagrzej silnik do 90C (temp w grupie 007 ostatnia kolumna) loguj min. 30 sekund

Dynamiczne: 000, 001, 003, 004, 008, 010 i 011; Od 1500 do 4000 obr./min.

Basic Settings 003 i 011; gdy przełączysz na BS silnik podniesie sam obroty do ok 1500 także nie przejmuj się. Loguj przez ok. minutę.

Nie zapomnij o zapisaniu błędów z auto-scana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Dawid,

Ten link Diagnostyka (aktualizacja...) już czytałem Danu mi to dała ale skorzystam z tego co napisałeś jest dość czytelne. Muszę wkońcu się usamodzielnić:D zobaczymy co z tego wyjdzie... chyba nic już bardziej tam nie zepsuje:D pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba nic już bardziej tam nie zepsuje:D pozdrawiam.

Jasne ze to proste i zepsuc nic sie nie da.

Uwazaj tylko zeby Ciebie prąd nie kopnął.... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...