ding.chavez2.0 Opublikowano 16 Lipca 2012 Opublikowano 16 Lipca 2012 Witajcie. W weekend udało mi się wymienić olej + filtry oleju i powietrza. (Niebawem postaram się wrzucić jakieś pomocne zdjęcia). Wlałem do mojego AVJ Motula 5W40. Po wymianie wydaje mi się, że silnik nieco odżył a i pracuje ciszej. Jednakże niepokoi mnie jedna rzecz. Zaraz po włączeniu silnika obroty wkręcają się na biegu jałowym na około 1200. Po paru chwilach spadają do 800 jednak zastanawia mnie ten początkowy skok. Czy coś mogłem zrobić źle co spowodowało tę zmianę? Pozdro.
pstan Opublikowano 16 Lipca 2012 Opublikowano 16 Lipca 2012 Też mam AVJ i to jest chyba normalne przy zimnym silniku Masz jakieś zdjęcia z wymiany filtru powietrza bo teraz przy okazji oleju będę go wymieniać a jest dookoła strasznie zabudowany.
Fr0styyy. Opublikowano 16 Lipca 2012 Opublikowano 16 Lipca 2012 To normalne, że silnik pracuje na zwiększonych obrotach po uruchomieniu jak jest zimny
lutas Opublikowano 16 Lipca 2012 Opublikowano 16 Lipca 2012 Wymiana oleju nie ma nic do obrotów silnika. Jest raczej tak jak koledzy piszą - zimny silnik ma obroty wyższe.
ding.chavez2.0 Opublikowano 20 Lipca 2012 Autor Opublikowano 20 Lipca 2012 Też mam AVJ i to jest chyba normalne przy zimnym silniku Masz jakieś zdjęcia z wymiany filtru powietrza bo teraz przy okazji oleju będę go wymieniać a jest dookoła strasznie zabudowany. Witaj. Zdjęcia będą jutro, ponieważ siedzę na działce, gdzie mam potwornie wolny internet. Mam nadzieję, że wytrzymasz . Dzięki Panowie za odpowiedzi. Wolałem się upewnić. ************************************************ Miałem małą awarię internetu. Zdjęcia będą dzisiaj. ---------- Post dopisany 20-07-2012 at 14:33 ---------- Poprzedni post napisany 17-07-2012 at 08:14 ---------- W końcu się udało przezwyciężyć złośliwość losu. Oto mały opis wraz ze zdjęciami wymiany oleju, filtru oleju i filtru powietrza w mojej A4. Mam nadzieję, że komuś się przyda. 1. Należy spuścić olej. W tym celu odkręcamy korek spustowy w misce olejowej - zaznaczony na czerwono na zdjęciu. Korek spustowy wycieramy. Miska olejowa znajduje się na samym dole samochodu, na środku i z przodu. UWAGA! OLEJ NALEŻY ZLAĆ DO JAKIEGOŚ NACZYNIA! NIE WOLNO WYLEWAĆ! TRZEBA GO ZUTYLIZOWAĆ! 2. Odkręcamy korek wlewu oleju(1) i wyjmujemy bagnet(2) - zaznaczone na czerwono na zdjęciu. Elementy te wycieramy. Następnie lokalizujemy obudowę filtra oleju (3) - w powiększeniu na kolejnym zdjęciu. Odkręcamy filtr za pomocą klucza do filtru oleju. Najlepiej wybrać paskowy. Wymieniamy filtr oleju, czyścimy obudowę. Nowe oringi smarujemy delikatnie nowym olejem. 3. Bierzemy się za wymianę filtru powietrza. Jest on zabudowany tak jak na zdjęciu. 4. Odkręcamy 2 śrubki (ich miejsce zanznaczone na czerwono na zdjęciu) a póżniej wyjmujemy pierwszy plastikowy element. 5. Następnie wyjmujemy drugi plastikowy element. Nie jest on przykręcony, więc robi się to łatwo. W rezultacie otrzymujemy taki obraz jak na zdjęciu. 6. Teraz odkręcamy dwie śruby, które łączą obudowę filtru powietrza. Następnie rozsuwamy obudowę ręką. 7. Wyjmujemy widoczny na zdjęciu filtr powietrza i wkładamy nowy. Można obudowę najpierw wyczyćsić np. sprężonym powietrzem lub odkurzaczem. 8. Skręcamy wszystko z powrotem. Po spuszczeniu oleju korek spustowy smarujemy delikatnie olejem i wkręcamy solidnie na swoje miejsce. 9. Wkładamy bagnet, zakręcamy wlew oleju. Odpalamy samochód na jałowym biegu i czekamy aż pompa oleju zrobi swoje. UWAGA!!! NIE GAZUJEMY ANI NIE WRZUCAMY BIEGU! DAJMY POMPIE OLEJOWEJ POPRACOWAĆ! Taka mała uwaga na koniec. Przed spuszczeniem oleju przegońmy trochę auto, żeby to zrobić na gorącym silniku. Pójdzie to szybciej i dokładniej. Ja zrobiłem wszystko tak, jak opisałem i wygląda na to, że to działa Mam nadzieję, że komuś się to przyda. Pozdro!
Fr0styyy. Opublikowano 21 Lipca 2012 Opublikowano 21 Lipca 2012 Fotki nie działają. Wrzuć na imgur.com
ding.chavez2.0 Opublikowano 23 Lipca 2012 Autor Opublikowano 23 Lipca 2012 Fotki nie działają. Wrzuć na imgur.com U mnie działały ale zmieniłem serwer. Sprawdźcie teraz.
pstan Opublikowano 26 Lipca 2012 Opublikowano 26 Lipca 2012 Dzięki za opis. Na dniach sam wymienie filtr powietrza i olej bez pomocy mechanika
Fr0styyy. Opublikowano 26 Lipca 2012 Opublikowano 26 Lipca 2012 Dobry opis, niektórzy teraz nie będą latać z takimi pierdołami do mechaników tylko sami sobie wymienią
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się