Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wysokie obroty na biegu jałowym


Matek9292

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,co moze byc powodem wysokich obrotów na jalowym biegu?Silnik kręci sie niekiedy prawie aż do 3 tyś,a tak norma to 1600. Zauważyłem że zaczyna sie to dziać wtedy gdy raz go przydusze,choć teraz to nawet nie gra roli odpalam rano i od razu,2,5 tyś.Zaczyna to być wkurzające stojąc na swiatłach a silnik juz kreci sie pod 3 tyś,inni pewnie myśla ze chce isc na kreske.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm... Najlepiej było by podpiąć VAG-a bo tak to trudno powiedzieć, ale w pierwszej kolejności podejrzewałbym przepustnice bo to ona odpowiada za obroty biegu jałowego. Mi kiedyś też zawyżał ale do 1,2-1,3 tyś, pomogło czyszczenie i adaptacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie nastawnik biegu jałowego jest walnięty w przepustnicy. Najlepiej podłącz vag i sprawdź czy masz błędy, wykasuj je i spróbuj zaadaptować według tego:

Idle Speed Adaptation:

With engine warmed up, at idle:

[select]

[01 engine]

[Adaptation - 10]

Enter channel 01

Enter an adaptation value between 124 and 132

[save]

(May require a Login of 01283 or 11463, depending on year or model)

Throttle Body Adaptation:

Turn the key on but do not start the car.

[select]

[01 - Engine]

[Measuring Blocks - 08]

Enter Group 060 (may be Group 098 on some cable-throttle cars)

[Go!]

[switch to basic settings]

Once you do this you will see the top right display say ADP RUN. The TB

adaptation is being done as soon as you switch to basic settings. You will see the values change and hear the TB cycle for the first few seconds then it will stop. Leave it in basic mode for about 30 seconds, then switch back to normal settings and you're all set.

Be sure not to touch the accelerator and make sure the engine is NOT running when you do this!

Źródło: Ross-Tech: VAG-COM: Audi B5 VAG-COM Info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu obstawiał bym-jak wyżej napisane-walnięty czujnik obrotów, tyle, ze wymiana samego czujnika może nic nie dać-wymiana całej przepustnicy u mnie pomogła (w B5 AHL) swojego czasu też wchodził mi silnik nawet do 4 tys, a jak po takiej akcji zgasiłem silnik-nie można było odpalić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie 2 godziny roboty. wyciągniecie przepustnicy,wyczyszczenie srodka benzyną,oraz z dołu po odkreceniu wyczyszzcenie tego czegos zielonego też benzyna,zamontowaniu odpaleniu i przytrzymaniu silnika na ok 4 min na obrotach 6 tyś przeszło mu;d teraz elegancko odpalam i wchodzi na 900obr;d szybko tanio i prosto bez kupowanai przepustnicy,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...