amws Opublikowano 26 Maja 2008 Opublikowano 26 Maja 2008 Witam. Zwracam się z pytaniem do znawców tematu. Aktualnie mam felgi BBS rozmiar 18, opony 225/40/R18 Pirelli PZero- po 4 miesiącach jazdy na 3 wyskoczyły mi bule po bokach opony. Jeżdzę spokojnie i omijamy wszystkie możliwe dziury, a jednak uszkodziłem już 3 szt. Czy macie podobny problem, czy to może wina moich opon? Czy istnieją mocniejsze opony o podobnym rozmiarze odporne na tego typu przypadki? Czy z delikatnymi bulami można jeżdzić i czuć się bezpiecznie? Będę wdzięczny za każdą odpowiedź
eMeM Opublikowano 26 Maja 2008 Opublikowano 26 Maja 2008 ja jezdze na 235/40/18 pzero rosso 2sztuki 91Y, 2 sztuki 95Y XL - czyli wlasnie te twardsze wzmacniane i co ? na obydwoch 91Y tez mam male bable, po 1 na opone, zobaczylem je jakos przed paroma dniami - werdykt oczywiscie opony do wymiany, zrobilem na nich jakos 15tys. km obydwie 95Y XL w stanie nie naruszonym - i teraz wiem ze dokupie tez 2 sztuki wlasnie z tym indexem, i tobie tez to radze pozdr
Nowak_zg Opublikowano 26 Maja 2008 Opublikowano 26 Maja 2008 z tego co wiem to toyo proxesy maja mocne boki ;> i np sa polecane do naciagania waskiej opony na szeroka felge ... ale tylko tak slyszalem ile w tym prawdy nie wiem najlepiej niech sie wypowie wojtusania on wie najwiecej na ten temat chyba
amws Opublikowano 27 Maja 2008 Autor Opublikowano 27 Maja 2008 W tym momencie posiadam OPONY FULDA CARAT EXELERO z rocznika 2007. Nie wiem czy są to te wzmacniane opony? Jakie warte zainteresowania? Mocne i z dobrą przyczepnością. Facet w jednej z wulkanizacji powiedział że można spróbować włożyć dętkę co spowoduje zniknięcie bulwy i zmniejszy ryzyko pęknięcia opony? Czy to jest bezpieczne i wykonalne? (pytam dlatego że na tych oponach zrobiłem zaledwie 5 tys i nie chce co chwile kupować nowych opon po 700 lub więcej zł)
wojtusania Opublikowano 30 Maja 2008 Opublikowano 30 Maja 2008 wzmocnione jak najbardziej szczegolnie zalecane dla quattro, o wzmocnionych mowimy wtedy kiedy index nosnosci jest wyzszy od standardowych. Najczesciej wynosi on 91 , do quattro zawsze zalecam wyzszy przynajmniej 94. Ale pamietajmy nawet wzmocnioona gumka nie wytrzyma strzalu w dziure, felga wytrzymuje a opona idzie sie rypac. Producent takiej reklamacji nie uwzglednia bo przyczyna jest uszkodzenie "mechaniczne" . co do opon 225/40r18 to sa indexy nosnosci im wyzszy tym opona jest mocniejsza (a zarazem jej boczne scianki) toyo t1r -92 goodyear f1 asymetric -92 uniroyal rs2 -92 wyglada na to ze 92 to standard i wszystkie sa "xl" ,mozna tez spotkac 18" z indexem nosnosci 88 -czyli nie xl jedynym rozwiazaniem jest omijac dziury szerokim lukiem bo wyzszego od 92 niestety nie ma
Patryk_s-line Opublikowano 23 Maja 2009 Opublikowano 23 Maja 2009 Jakie opony poinny znajdować się na aucie informuje nas ksiązka serwisowa. A4 nie wymaga wzmacnianych opon, jeśli wywaliło komuś bulwy po 15tys-opony do reklamacji.
leon29sj Opublikowano 23 Maja 2009 Opublikowano 23 Maja 2009 wojtusania ma racje..omijać dziury szerokim łukiem..choć w Polsce to wyzwanie...hehhee a poważnie to opony które po 15tys. wysiadają to już porażka...jeżdżę już naprawdę długo trzymam się tylko sprawdzonych firm i nie mam żadnych problemów...a nie szukam jakiś wynalazków!!! DUNLOP,GOODYEAR..Nigdy nie miałem problemów,mokra czy sucha nawierzchnia, zawsze dawały radę...pzdr...
truckmaniac Opublikowano 24 Maja 2009 Opublikowano 24 Maja 2009 jedynym rozwiazaniem jest omijac dziury szerokim lukiem bo wyzszego od 92 niestety nie ma Ja mam 95 :gwizdanie:
truckmaniac Opublikowano 24 Maja 2009 Opublikowano 24 Maja 2009 Odświeżony kotlet, zobaczcie daty postów Hehe. No fakt
pmgreen Opublikowano 24 Maja 2009 Opublikowano 24 Maja 2009 Sa opony ktore maja wzmocnione ścianki boczne dodatkowymi warstwami gumy, sa to opony typu run-flat. Ozanacza sie to na oponach symbolem RSC, SSR lub poprostu pisze na oponie Run on Flat. Mozna na takich oponach przejechac do 200km bez powietrza z predkoscia do 80km/h , przynajmniej tak twierdza producenci. Opony te nie naleza do tanich.
Patryk_s-line Opublikowano 24 Maja 2009 Opublikowano 24 Maja 2009 pmgreen run on flat to run on flat...i stosuje się go w samochodach w których nie jest przewidziane koło zapasowe, np. bmw e90..wtedy zawieszenie też jest przystosowane to tak twardych opon.Konkurentem run on flat jest system pax(dla zaintersowanych wjaśnie później)..no..a opony zmocnione to opony o podwyższonym indeksie prędkości które oznacza się XL lub RF (rein forset) i są to normalne opony stosowane np. w Partnerach, Berlingo itp. oraz np w s-klasie (cięzkie auto)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się