Jump to content
IGNORED

[ALL] Czy istnieją wzmocnione opony ?


amws
 Share

Recommended Posts

Witam.

Zwracam się z pytaniem do znawców tematu.

Aktualnie mam felgi BBS rozmiar 18, opony 225/40/R18 Pirelli PZero- po 4 miesiącach jazdy na 3 wyskoczyły mi bule po bokach opony.

Jeżdzę spokojnie i omijamy wszystkie możliwe dziury, a jednak uszkodziłem już 3 szt.

Czy macie podobny problem, czy to może wina moich opon?

Czy istnieją mocniejsze opony o podobnym rozmiarze odporne na tego typu przypadki?

Czy z delikatnymi bulami można jeżdzić i czuć się bezpiecznie?

Będę wdzięczny za każdą odpowiedź

Link to comment
Share on other sites

ja jezdze na 235/40/18 pzero rosso

2sztuki 91Y, 2 sztuki 95Y XL - czyli wlasnie te twardsze wzmacniane

i co ? na obydwoch 91Y tez mam male bable, po 1 na opone, zobaczylem je jakos przed paroma dniami - werdykt oczywiscie opony do wymiany, zrobilem na nich jakos 15tys. km

obydwie 95Y XL w stanie nie naruszonym - i teraz wiem ze dokupie tez 2 sztuki wlasnie z tym indexem, i tobie tez to radze

pozdr

Link to comment
Share on other sites

z tego co wiem to toyo proxesy maja mocne boki ;> i np sa polecane do naciagania waskiej opony na szeroka felge ... ale tylko tak slyszalem

ile w tym prawdy nie wiem

najlepiej niech sie wypowie wojtusania on wie najwiecej na ten temat chyba

Link to comment
Share on other sites

W tym momencie posiadam OPONY FULDA CARAT EXELERO z rocznika 2007.

Nie wiem czy są to te wzmacniane opony?

Jakie warte zainteresowania? Mocne i z dobrą przyczepnością.

Facet w jednej z wulkanizacji powiedział że można spróbować włożyć dętkę co spowoduje zniknięcie bulwy i zmniejszy ryzyko pęknięcia opony?

Czy to jest bezpieczne i wykonalne? (pytam dlatego że na tych oponach zrobiłem zaledwie 5 tys i nie chce co chwile kupować nowych opon po 700 lub więcej zł)

Link to comment
Share on other sites

wzmocnione jak najbardziej szczegolnie zalecane dla quattro, o wzmocnionych mowimy wtedy kiedy index nosnosci jest wyzszy od standardowych. Najczesciej wynosi on 91 , do quattro zawsze zalecam wyzszy przynajmniej 94. Ale pamietajmy nawet wzmocnioona gumka nie wytrzyma strzalu w dziure, felga wytrzymuje a opona idzie sie rypac. Producent takiej reklamacji nie uwzglednia bo przyczyna jest uszkodzenie "mechaniczne" .

co do opon 225/40r18 to sa indexy nosnosci im wyzszy tym opona jest mocniejsza (a zarazem jej boczne scianki)

toyo t1r -92

goodyear f1 asymetric -92

uniroyal rs2 -92

wyglada na to ze 92 to standard i wszystkie sa "xl" ,mozna tez spotkac 18" z indexem nosnosci 88 -czyli nie xl

jedynym rozwiazaniem jest omijac dziury szerokim lukiem bo wyzszego od 92 niestety nie ma

Link to comment
Share on other sites

wojtusania ma racje..omijać dziury szerokim łukiem..choć w Polsce to wyzwanie...hehhee a poważnie to opony które po 15tys. wysiadają to już porażka...jeżdżę już naprawdę długo trzymam się tylko sprawdzonych firm i nie mam żadnych problemów...a nie szukam jakiś wynalazków!!! DUNLOP,GOODYEAR..Nigdy nie miałem problemów,mokra czy sucha nawierzchnia, zawsze dawały radę...pzdr... :hi:

Link to comment
Share on other sites

jedynym rozwiazaniem jest omijac dziury szerokim lukiem bo wyzszego od 92 niestety nie ma

Ja mam 95 :gwizdanie:
Link to comment
Share on other sites

Sa opony ktore maja wzmocnione ścianki boczne dodatkowymi warstwami gumy, sa to opony typu run-flat.

Ozanacza sie to na oponach symbolem RSC, SSR lub poprostu pisze na oponie Run on Flat. Mozna na takich oponach

przejechac do 200km bez powietrza z predkoscia do 80km/h , przynajmniej tak twierdza producenci. Opony te nie naleza do tanich.

Link to comment
Share on other sites

pmgreen run on flat to run on flat...i stosuje się go w samochodach w których nie jest przewidziane koło zapasowe, np. bmw e90..wtedy zawieszenie też jest przystosowane to tak twardych opon.Konkurentem run on flat jest system pax(dla zaintersowanych wjaśnie później)..no..a opony zmocnione to opony o podwyższonym indeksie prędkości które oznacza się XL lub RF (rein forset) i są to normalne opony stosowane np. w Partnerach, Berlingo itp. oraz np w s-klasie (cięzkie auto)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...