Mike_D Opublikowano 5 Września 2012 Opublikowano 5 Września 2012 Drugi dzień nowego auta, pierwsze pytanie Zauważyłem że temperatura cieczy na blacie rośnie bardzo wolno - dopiero po około 30 minutach jazdy po mieście dochodzi w pobliże 90 stopni (prawie je osiąga, nie jest równe 90). Nie mając chwilowo vaga, sprawdziłem wskazania kanału 51 klimatronika (temperatura silnika - pokazywał równe 90 stopni po ok 10 minutach jazdy do samego końca). Kanał 49 (temp. płynu chłodzącego) pokazywał 77-78 stopni pod koniec przejażdżki. Co może być nie tak - termostat, czujnik temperatury, sam licznik - rozumiem że bez vaga to zgadywanka ale może na podstawie tych objawów można coś przynajmniej wykluczyć?
flex78 Opublikowano 5 Września 2012 Opublikowano 5 Września 2012 Najprawdopodobniej termostat lub czujnik. Temperatura na blacie pojawia się 90 stopni w momencie jak silnik osiągnie min 80 stopni. Wyleć na trasę, zapnij 110 km/h i zobacz jaki będzie efekt na blacie i kanale 49. Jeżeli na klimatroniku będzie w granicach 70 - 78 stopni i pokryje się to z blatem to na 100% termostat. Też miałem walnięty termostat i maxymalnie rozgrzewałem silnik do 75 stopni
Mike_D Opublikowano 5 Września 2012 Autor Opublikowano 5 Września 2012 Sprawdziłem jeszcze raz, tym razem od początku patrząc na kanał 49 - pokrywa się z blatem i przy umiarkowanej jeździe ~20 min (praktycznie bez zatrzymywania się) temperatura doszła zaledwie do 73 stopni - na postoju w czasie studzenia turbiny zaczęła rosnąć i doszła do 75. Jutro mam wymieniany kompletny rozrząd, więc skoro płyn chłodniczy i tak będzie spuszczony powiem mechanikowi żeby wymienił też termostat - dzięki za podpowiedź 1
flex78 Opublikowano 5 Września 2012 Opublikowano 5 Września 2012 Twój AJM powinien się rozgrzać do 80 stopni po ok 6 - 8 km w obecnych warunkach, jeżeli piszesz że max 73 -75 to na bank termostat Kup termostat Wahlera - mam go od 2 lat i dobrze trzyma temperaturę (87 - 88 stopni)
Mike_D Opublikowano 6 Września 2012 Autor Opublikowano 6 Września 2012 Kończąc wątek - wymiana termostatu załatwiła sprawę, po kilku kilometrach temperatura płynu wchodzi na równe 90 stopni i je trzyma. Wahlera sam im kazałem założyć, w poprzednim aucie dawał radę
flex78 Opublikowano 6 Września 2012 Opublikowano 6 Września 2012 A jak sprawa wygląda na kanale 49 klimatrona?
Mike_D Opublikowano 6 Września 2012 Autor Opublikowano 6 Września 2012 Również 90 - przy czym wskazówka blatu pokazała 90 jak klimatronik miał około 85, i stała już potem w miejscu.
bediks Opublikowano 10 Września 2012 Opublikowano 10 Września 2012 Również 90 - przy czym wskazówka blatu pokazała 90 jak klimatronik miał około 85, i stała już potem w miejscu. I tak ma być , nie wiem po co tak inżynierowie wymyslil:facepalm:
Godlech912 Opublikowano 12 Września 2012 Opublikowano 12 Września 2012 Mam identyczny problem jak kolega. Temp. dochodzi na maks ok 70-73 stopnie podczas jazdy na kanale 49 climatronica i +- pokrywa się to ze wskazówką. Chciałbym wymienić termostat. Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć gdzie się on znajduje w b5 1.8T AEB? Czy trzeba to wymienić od dołu? I jeszcze jedna sprawa, mam zalany różowy płyn, mogę dolać niebieski czy w grę wchodzi tylko wymiana? Dzięki
Mike_D Opublikowano 13 Września 2012 Autor Opublikowano 13 Września 2012 Gdzie jest to ci niestety nie podpowiem, sam tego nie wymieniałem - ale wiem że róznych typów cieczy chłodniczej nie powinno się mieszać; albo jeden, albo drugi.
bediks Opublikowano 14 Września 2012 Opublikowano 14 Września 2012 Godlech dolny waz od chłodnicy zlokalizuj i po nim idź do bloku, na końcu napewno będzie kruciec a w nim termostat, jak już znajdziesz to sam obadasz jak najlepiej wymienic
Godlech912 Opublikowano 14 Września 2012 Opublikowano 14 Września 2012 Czyli zrzucamy podłogę spod spodu i do dzieła... Bo od góry tam ręki nie da się włożyć Dzięki za pomoc.
Andrew7771 Opublikowano 15 Września 2012 Opublikowano 15 Września 2012 Panowie a u mnie na kanale 49 pokazuje caly czas 0 ... na 51 dochodzi do maks 93 czyli temp silnika dziala dobrze. Czy na 49 powinienem jednak cos miec ?
Mike_D Opublikowano 20 Września 2012 Autor Opublikowano 20 Września 2012 Coś powinieneś mieć - albo śmieciowe wartości (w przypadku walniętego czujnika) albo prawidłową wartość. 0 może oznaczać że czujnik temperatury jest odpięty.
Peterka Opublikowano 26 Września 2012 Opublikowano 26 Września 2012 Witam, Również mam 0 na kanale 49, za to na kanale 48 mam rózne wartosci np 110 i zmieniajace sie. Rozumiem ze 0 na kanale 49 moze oznaczac odpiety czujnik, a wartosc na kanale 48 co oznacza? Temperatura na zegarach 90 - na pewno płyn nie jest gotowany - przy nagrzanym silniku nie ma "twardych" węzy Pozdrro
Mike_D Opublikowano 27 Września 2012 Autor Opublikowano 27 Września 2012 Peterka, 48 to tzw. ECOR (czymkolwiek by nie był..) - tu masz wszystkie: http://a4-klub.pl/uklad-elektryczny-16/all-b5-kody-klimatronica-ii-2459/#post44903 Generalnie będą Cię interesować wartości na kanale 49 i 51
Andrew7771 Opublikowano 29 Września 2012 Opublikowano 29 Września 2012 Mike_D , a jezeli chodzi o ten czujnik to który u mnie w silniku to jest ?? Bo wymieniałem już czujnik G62, to u mnie jest ten wyżej w tym trójniku za chłodnicą, czy to ten odpowiada za to ?? Dodam ze po wymianie dalej jest 0 ...
Mike_D Opublikowano 1 Października 2012 Autor Opublikowano 1 Października 2012 Nie jestem ekspertem ale w tematach z chłodzeniem często pojawia się para czujników G2/G62 - szukajka na forum powie Ci więcej niż ja
rafal9119 Opublikowano 1 Października 2012 Opublikowano 1 Października 2012 Koledzy mam takie pytanie na kanale 51 temperatura krazy w granicach 90-93 a na liczniku nie całe 90 do tak musi byc czy cos jest nie teges??
damian81Z Opublikowano 1 Października 2012 Opublikowano 1 Października 2012 Koledzy mam takie pytanie na kanale 51 temperatura krazy w granicach 90-93 a na liczniku nie całe 90 do tak musi byc czy cos jest nie teges?? u mnie na kanale 51 temp sie nie zmienia jak złapie 90 to tak trzyma, natomiast zmienia sie na kanale 49 90-94, a na blacie jak zlapie 90 to tak trzyma
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się