Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zmiana oprogramowania-zalety i wady


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam audi a4 b8 143KM 2008r. i chciałbym podnieść moc a bardziej moment obrotowy i czy da sie to zrobić samym programem bez żadnych chipów? Jeśli tak to gdzie?

Opublikowano

poczytaj troche, bo pytanie kupy d*py sie nie trzyma...

chip to nic innego jak przebanie w programie:wink:

Opublikowano

nie znam się na tym ale chodzi mi o to żeby nie wszczepiać zandych sterowników tylko kompem zmieniać

więc jak to jest ??

Opublikowano

chip, program, soft, virus jedno i to samo

Opublikowano
chip, program, soft, virus jedno i to samo

Nie do końca :doh: bo często pod słowem chip kryje się dyndająca na kablach pod maska puszeczka z opornikiem :decayed: a chłopak właśnie tego się obawia.

W tych silnikach zmienia się program sterujący i warto to zrobić u kumatego człowieka na hamowni :wink:

Opublikowano

by uporzadkowac sprawe

czip to modyfikacja parametrow programu tzw map co z niewiedzy, marketingu (by wygladalo powazniej) czy uproszeczenia nazywane jest "zmiana oprogramowania" - by ja przeprowadzic nie trzeba znac sie na programowaniu (pisaniu programow pod sterowniki) i nie licz na to, ze tunerzy beda to potrafili (ale te braki przy takim "modzie" nie sa istotne)

Silnik 2.0TDI CR wkladany wzdluznie w wersji 143ps (pewnie caga) rozni sie od silnika 2.0tdi cr 170ps wkladanego wzdluznie (caha) 3 miz znanymi rzeczami (kolejnosc nieprzypadkowa)

1) turbina

2) sterownik silnika

3) pompa wody

Ad1

miejsce do przykrecenia T jest takie samo tak wiec nic nie stoi na przeszkodzie by T zmienic gdyby taka potrzeba zaszla

Ad2

oczywista sprawa, ze sterownik jako czesc jest "inna czescia" w sensie "pozycji magazynowej" - na ile sie rozni nie wiem (raczej nie tylko wspomnianymi parametrami programu czyli mapkami

Ad3

w oryginale jest inna ale w zamiennikach producenci zamiennikow nie robia juz rozroznienia

Istotne jest, ze pompa CR jak i wtryski sa te same wiec zdolnosc do podowania koksu jest taka sama (w sensie "mechanicznym")

W praktyce sa 3 rozwiazania

a) idziesz na czipa i "zlewasz" wszystko (w seacie w te silniki oferuja czipa na 185ps z zachowaniem gwarancji)

B) wymieniasz T + czip

c) wymieniasz T, komputer silnika + czip (raczej z racji, ze komputerki to nie czesc za 200pln pewnie bez sensu)

Pompe wody przy wymianie rozrzadu mozna dla czystosci sprawy wlozyc od CAHA

Pozdrawiam,

Przemek

Opublikowano

Czy ktos już robił program i może napisac jak ze spalaniem w tych silnikach? Poprzednio chipowałem BMW 318D i realnie spalało 0,5 l mniej niż przed dlatego jestem ciekaw jak zachowuje sie silnik 2.0 CR Audi. Mam wersje 120KM i obecnie pali 8,5l troche dużo jak na takie osiągi (59l i 700km - dwie trasy po 130km i reszta dystanse 8-20km), Wam spala podobnie?

Opublikowano

W Polsce nie ma osob, ktore robia programy do Twojego samochodu ale jak sadze jest od zaj.. osob, ktore potrafia zmienic mapy by wycisnac z tego motoru ze 180ps (wynika to z tego ze T w wersji 120konnej jest takie jak w 143konnej, podobnie z ukladem wtryskowym) - pojawil sie tani stosunkowo tool na rynku o nazwie galletto 2 wiec narzedzie do lamania zabezpieczen producenta softu (on nie chcial by go okradano) nie jest juz taka przeszkoda, pewnie koszt uslugi czipowania edc17 spada...

Jak sie silnie wierzy to zuzycie spada... ale trzeba naprawde byc niemalej wiary czlowiekiem bo wiedzac jak dziala silnik diesla latwo dojsc do wniosku ze tylko wiara pomoc w tej sprawie moze

P.S.

wlacz sobie tempomat przy 90km/h (wg dżipiesa a nie licznika), wylacz klime, radio, nawiew - jak bedzie wciagal wiecej niz 5L/100 chwilowo mozna uznac ze masz "popsuty samochod"

Opublikowano
Czy ktos już robił program i może napisac jak ze spalaniem w tych silnikach? Poprzednio chipowałem BMW 318D i realnie spalało 0,5 l mniej niż przed dlatego jestem ciekaw jak zachowuje sie silnik 2.0 CR Audi. Mam wersje 120KM i obecnie pali 8,5l troche dużo jak na takie osiągi (59l i 700km - dwie trasy po 130km i reszta dystanse 8-20km), Wam spala podobnie?

http://a4-klub.pl/turbo-chiptuning-tuning-mechaniczny-15/spalanie-zawirusowaniu-autka-243337/

Zapewne w każdym silniku jest tak samo

Opublikowano

Sprawdziłem jak napisałes i 90km/h, 5 bieg, spalanie chwilowe to 3,8-5l, jak zrobiło się wzniesienie to zaczął wiecej ale to chyba oczywiste.

W sprawie zmiany map zwróce się do MRmotors lub kogoś bliżej Katowic.

W Polsce nie ma osob, ktore robia programy do Twojego samochodu ale jak sadze jest od zaj.. osob, ktore potrafia zmienic mapy by wycisnac z tego motoru ze 180ps (wynika to z tego ze T w wersji 120konnej jest takie jak w 143konnej, podobnie z ukladem wtryskowym) - pojawil sie tani stosunkowo tool na rynku o nazwie galletto 2 wiec narzedzie do lamania zabezpieczen producenta softu (on nie chcial by go okradano) nie jest juz taka przeszkoda, pewnie koszt uslugi czipowania edc17 spada...

Jak sie silnie wierzy to zuzycie spada... ale trzeba naprawde byc niemalej wiary czlowiekiem bo wiedzac jak dziala silnik diesla latwo dojsc do wniosku ze tylko wiara pomoc w tej sprawie moze

P.S.

wlacz sobie tempomat przy 90km/h (wg dżipiesa a nie licznika), wylacz klime, radio, nawiew - jak bedzie wciagal wiecej niz 5L/100 chwilowo mozna uznac ze masz "popsuty samochod"

Opublikowano

ja mam 2,0 TDI po remapie, na 180+ i spalanie-w trasie, szczególnie długiej-to ciężko mi to określić, jakie jest minimalne, ale jadąc daleko, z rodziną na pokładzie, załadowanym bagażnikiem i bagażnikiem na dachu, w takim zestawieniu-śmiało można zejść poniżej 6L/100-zakładając, ze jedziemy z tempomatem i prędkość nie przekracza 130KM/H, ale na "pusto" pewnie zszedł bym jeszcze niżej:wink4:

co do jazdy miejskiej-gdzie bieg 3 jest najwyższym i przebierasz nogami, jak na grze komputerowej, no to 8-9- to tak leciutko, a w zimie-10, to niestety minimum...

po remapie spalanie spadnie, ale tylko dlatego, ze szybciej wyprzedzisz i szybciej osiągniesz daną prędkość, którą potem utrzymasz i komputer pokaże spalanie średnie-jako zadowalające oko i Ego kierowcy, ale stawiając auto po remapie i auto na stock'owym sofcie, rozgrzane i jadące tą samą trasą, o tej samej masie, nie wyprzedzając, tylko jazda w takich samych warunkach-FIS pokaże dokładnie to samo...

można "przerobić" soft, by był ekonomiczniejszy, ale na pewno nie obejdzie się bez spadku mocy, dla porównania-dwie jednostki 1,9 TDI i 1,9 SDI, gdzie ta druga jednostka ma jakieś 70 koni, a pali przysłowiową kropelkę (koleś spod szkockiej granicy dojechał do Szczecina na baku)

Opublikowano
ja mam 2,0 TDI po remapie, na 180+

bardzo ladne okreslenie - nie utrwala blednego sadu, ze tuner pisze program (czego nie umie - cos jak polskie obozy w prasie swiatowej - powtorzy sie 100razy az kolejny "leming" zacznie w to wierzyc)

po remapie spalanie spadnie, ale tylko dlatego, ze szybciej wyprzedzisz i szybciej osiągniesz daną prędkość

a zeby szybciej przyspieszyc trzeba wiecej wachy - zreszta roznica bedzie tylko przy bucie takim, ktory zapewnie wiecej wachy niz standardowe "mapy"

...tylko jazda w takich samych warunkach-FIS pokaże dokładnie to samo...

zalezy od czystosci tunera - sa mapy odpowiedzialne za tlumaczenie dawek wyrazonych "liczbowe" na fizyczne parametry pracy urzadzenia wtryskujacego (czas otwarcia, cisnienie itp) - krotko: mozna grzebnac tak by to zaklamac i wiekszosc modow w przypadku aut np na VP37 oparta jest takze o modyfikacje mapy/jej fragmentu/ "pump voltage" i to w nieczysty sposob

dla porównania-dwie jednostki 1,9 TDI i 1,9 SDI, gdzie ta druga jednostka ma jakieś 70 koni, a pali przysłowiową kropelkę

to sa 2 zupelnie inne silniki ... przykladem silnikow takich samych mechanicznie a rozniacych sie softwarowo to np

2.0TDI CR 120PS i 2.0TDI CR 143PS

silnik 2.0TDI CR 170PS jest juz troche inny bo rozni sie juz turbina (wtryski i sam silnik bez osprzetu ten sam)

Pozdrawiam,

Przemek

Opublikowano
ja mam 2,0 TDI po remapie, na 180+

bardzo ladne okreslenie - nie utrwala blednego sadu, ze tuner pisze program (czego nie umie - cos jak polskie obozy w prasie swiatowej - powtorzy sie 100razy az kolejny "leming" zacznie w to wierzyc)

możesz rozwinąć myśl, którą tu zacytowałem?
Opublikowano
możesz rozwinąć myśl, którą tu zacytowałem?

bardzo prosze...

okresliles usluge cziptuningu remapem a nie "mam soft od tunera" (nie bylo przekasu jezeli o to pytasz...)

Gdybys pisal, ze mam nowy soft od tunera pisalbys nieprawde... a jak 100 osob bedzie pisac nieprawde to 101wsza przyjmie to jako prawde (mechanizm dokldanie taki sam jak w "polskie obozy smierci")

Pozdrawiam,

Przemek

Opublikowano
możesz rozwinąć myśl, którą tu zacytowałem?

bardzo prosze...

okresliles usluge cziptuningu remapem a nie "mam soft od tunera"

Gdybys pisal, ze mam nowy soft od tunera pisalbys nieprawde...

no i tu się zgadzam, bo nie wiem, czy jest jakiś "Tuner", który potrafi napisac mapy od podstaw, ale to raczej nie jest tajemnicą, że tunerzy tylko modyfikują już istniejące mapy, a nie piszą nowe:wink4:
Opublikowano
Czy ktos już robił program i może napisac jak ze spalaniem w tych silnikach? Poprzednio chipowałem BMW 318D i realnie spalało 0,5 l mniej niż przed dlatego jestem ciekaw jak zachowuje sie silnik 2.0 CR Audi. Mam wersje 120KM i obecnie pali 8,5l troche dużo jak na takie osiągi (59l i 700km - dwie trasy po 130km i reszta dystanse 8-20km), Wam spala podobnie?

U siebie w 143 cr od prawie 2lat mam chipsa na 189@420 , spalanie wg mojej obserwacji w miescie nieznacznie wzroslo ,natomiast w trasie spadlo.

Opublikowano
no i tu się zgadzam, bo nie wiem, czy jest jakiś "Tuner", który potrafi napisac mapy od podstaw, ale to raczej nie jest tajemnicą, że tunerzy tylko modyfikują już istniejące mapy, a nie piszą nowe:wink4:

by byc dokladnym to jest tak:

jest program (w sensie linijki kodu): tuner tego nie analizuje i nie umie zdebagowac ani napisac czegos alternatywnego

cala masa parametrow programu (zarowno parametry zapisane prosto jako liczba czy flaga oraz mapy - jest ich od zaj... i jeszcze troche)

Poniewaz autor programu niespecjalnie zyczy sobie by ktos wykorzytywal wyniki jego pracy to zabezpieczyl program przed grzebaniem (np checksumy) - na rynku sa sprzety i programy potrafiace ominac zabezpieczenia producenta i dzieki temu mozliwy jest cziptuning

Co robi tuner? zna czesc map i zmienia je (czasem tylko w malych czesciach - np w strefach aktywnych dopiero gdy poziom wcisniecia gazu jest np w 80% wcisniety/starsze auta/ albo gdy np "zyczony moment" > X)

W sumie to do takich drobnych zmian jak "ustaw wieksze ladowanie T i podaj wiecej koksu oraz zmien kat wtrysku gdy gaz wcisniety jest w stopniu X" wiecej nie potrzeba

Zmiana map mozna wiele zmienic i nie jest to tylko "by zapierd..." ale np mozna wplynac na to, ze auto gdy jest cieple do rozruchu podaje wiecej wachy (problem ciezszego zapalania starych TDI jak sa nagrzane) albo np wplynac na to, ze przeplywomierz, ktory zaczal zanizac bedzie dla ecu podawal wieksze wartosci (by nie cielo dawek) i inne takie

Pozdrawiam,

Przemek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...