Jump to content
IGNORED

Stuka maglownica albo wachacz


Glecik
 Share

Recommended Posts

Mam następujący problem z moją B5 . Zauważyłem na rondzie że jak skręcam kołami w prawo a później odbijam w lewo słychać stuknięcie z przedniego zawieszenia . Pojechałem na boczną drogę i pokręciłem kierownicą przy prędkości 30 km/h szybko w lewo i w prawo w lewo i w prawo ( kąt skręcenia kierownicy ok 90 stopni ) Przy każdym ruchu słychać mocne pojedyczne stuknięcie . Kiedy samochód stoi nic nie słychać przy ruchach kierownicą . Kiedy wchodzę w zakręt i samochód się mocno przechyla w krytycznym punkcie wychylenia też słychać stuknięcie . Byłem na trzepakach i wykazało że lewy tylny dolny wachacz ma luzy . Co według Was stuka ? Wachacz czy może maglownicą trzeba się zająć ? POMOCY

Link to comment
Share on other sites

Nawet minimalny luz może spowodować takie dźwięki ? Pytam bo niedługo mam B5 i nie wiem jakie dźwięki wydają poszczególne wachacze jak się zużywają

Link to comment
Share on other sites

U mnie na postoju nic , cisza i spokój :wink: Czyli tylko wachacz jest winny temu stukaniu ?

Link to comment
Share on other sites

Wymien wahacz, bo i tak nadaje sie do wymiany i bedzie wiadomo, czy ustalo czy halas jest nadal

Link to comment
Share on other sites

A jak po wymianie wahacza dalej będzie się tłukło to już tylko maglownica zostaje ?:wink:

Link to comment
Share on other sites

jak bys mial luzy na maglu to na postoju przy kręceniu kierą czuł byś stukanie. przynajmniej u mnie tak jest

Zawsze na postoju delikatnie bedziesz czuł stukot,zwłaszcza jak nie działa wspomaganie...

Jeżeli ktoś zna auto i wie ze np przez dłuższy czas olewał stuki zwłaszcza z końcówki drążka i samego drążka to po tyłku dostaje wtedy magiel..

Jak magiel jest wybity stuka także na dziurach itp.

Tak jak radzą koledzy zmień wahacz jeżeli stuki nie przestaną niech podniosą auto tak żeby koła wisiały w powietrzu wtedy najłatwiej znaleźć luz w układzie kierowniczym.

Link to comment
Share on other sites

Dzisiaj jeszcze zauważyłem że jak jadę po łuku lub po nierównościach to coś jakby ocierało ( huczało ) z tego samego miejsca co dochodzą stuki . Ocieranie pojawia się mniej więcej przy tych samych manewrach co stukanie , tylko przy wyższych prędkościach od 80 w górę . Maglownica do regeneracji ?

Link to comment
Share on other sites

jak bys mial luzy na maglu to na postoju przy kręceniu kierą czuł byś stukanie. przynajmniej u mnie tak jest

Zawsze na postoju delikatnie bedziesz czuł stukot,zwłaszcza jak nie działa wspomaganie...

Jeżeli ktoś zna auto i wie ze np przez dłuższy czas olewał stuki zwłaszcza z końcówki drążka i samego drążka to po tyłku dostaje wtedy magiel..

Jak magiel jest wybity stuka także na dziurach itp.

Tak jak radzą koledzy zmień wahacz jeżeli stuki nie przestaną niech podniosą auto tak żeby koła wisiały w powietrzu wtedy najłatwiej znaleźć luz w układzie kierowniczym.

no u mnie dopóki magiel byl calkowicie sprawny to na postoju zadnych stuków nie bylo nawet delikatnych przy kreceniu kierą, dopiero od niedawna sie pojawily i wyszlo ze mam luzy na maglu. co prawda jeszcze nie ma tragedii bo przy minimalnym skrecie kierownica kola reaguja na ruch. a wszystkie uszkodzone elementy zawieszenia wymieniam praktycznie od razu po wykryciu usterki

Link to comment
Share on other sites

Regeneracja maglownicy koszt od 600-1000zł w zależności od firmy jaka to wykonuje , dają zazwyczaj gwarancje 2 lata, u mnie też słychać takie "puk" na rondzie jadąc gwałtownie ewentualnie w ostrym zakręcie.Do zawiasu niema się gdzie przyczepić było sprawdzane w kilku firmach i diagnoza się potwierdziła niestety magiel, a dodam że zero wycieku.

Link to comment
Share on other sites

Wachacz wymieniony , huczenie miało być od łożysk , wszystko wymienione wachacz i łożyska . Nadal huczenie przy skręcaniu w lewo i jeździe po nierównościach nie ustało i stuki przy silnym skręcaniu też pozostały :kwasny: Co może być nadal nie tak ? :facepalm:

---------- Post dopisany 04-11-2012 at 22:21 ---------- Poprzedni post napisany 17-10-2012 at 15:48 ----------

Odświeżam post bo po powrocie z podróży nad morze boję się o moją Audiczkę . Coraz bardziej huczy przy skrętach w lewo już od 60 km/h i zaczęło hałasować przy nawet minimalnym skręcie w lewo :facepalm: Nawet radio nie pomaga , huczy że masakra . Nikt nie ma pomysłu co może być nie tak ?

Link to comment
Share on other sites

Właśnie wróciłem z serwisu , wieści słabe . Huczenie przy skrętach przegub wewnętrzny lewy ( wymiana całej półosi ) a stukanie przy nagłych skrętach maglownica :facepalm:

Link to comment
Share on other sites

o Jezu:shock3: nie strasz dopiero zaczeło mi coś obcierać z przodu od wczoraj

Link to comment
Share on other sites

Akurat przy silniku ADR i manualu możesz zmienić sam przegub bez konieczności wymiany półosi :wink:

Link to comment
Share on other sites

jeszcze wyczytałem że warto olej wstrzyknąć na gumy od wahaczy po wizycie na myjce mi tak jak by się to zrobiło

Mimo wszystko Łukasz dzięki za podpowiedz

Link to comment
Share on other sites

Kupiłem A4 rok temu. Po kilku miesiącach zaczęło się tłuc zawieszenie (stopniowo się nasilało) i znajomy powiedział żeby wymienić cały zestaw wahaczy. Ponieważ wymienianie poszczególnych sztuk jest na krótką metę (podobno) wymieniłem całość. I wszystko super ultra fantastycznie. Ale że ja jestem uczulony na wszelkie szmery to usłyszałem że coś delikatnie puka sobie.

Diagnoza: maglownica.

Zalecenie: jeździć dalej.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...