Jump to content
IGNORED

Klekot z kompresora klimy


kadiA4
 Share

Recommended Posts

Witam po całym dniu wracania z urlopu w tem. 30 C pod koniec jazdy przestała klima chłodzić po dotarciu do domu słyszę jak coś w kompresorze klekocze?

Poproszę o info co to może być i jakie są konsekwencje dalszej jazdy z tym problemem, nie rozsypie mi się coś?

Podejrzewam ze to może sprzęgiełko, wie ktoś może ile to kosztuje? i jak zdiagnozować problem?

Pozdro

Link to comment
Share on other sites

Sprezarka zarznieta, wymiana na nowa

Link to comment
Share on other sites

jak bedziesz tak jezdził to zaśmiecisz cały układ i trzeba bedzie go płukac

w B6 spręzarka pracuje cały czas bez wzgledu na to czy masz włączona klimę czy nie

więc skutki mogą byc mocno opłakane

Link to comment
Share on other sites

kolego najpierw zdiagnozuj co klekocze. gdy masz wylaczony silnik zlap i obroc tarcze sprzegla, jesli obraca sie lekko nie ma niepokojacych odglosow to mozliwe ze padlo tylko lozysko na kole pasowym. Jest to lozysko dwurzedowe i raczej ciezko je rozszypac ale wymienialem juz takie z ktorych wypadaly kolki. Jak masz troche pojecia o mechanice , sciagacz do lozysk i szczypce do pierscieni zegera to sam mozesz wymienic to lozysko. Wiekszosc warsztatow chce wyciagac cala sprezarke a to sie wiaze ze sposzczeniem czynnika wiec w nastapstwie moga skasowac za napelnienie. Zatrzec sprezarke od klimy wcale nie jsst tak latwo, na ukladzie sa czujniki cisnienia jesli tylko bedzie za wysokie lub za niskie sprezarka wogole sie nie wlaczy.

Link to comment
Share on other sites

Jutro ściągnę pasek i zakręcę kołem, ale kolego gdyby to było łożysko to nie przestałaby chłodzić przecież ???? chyba

---------- Post dopisany at 22:02 ---------- Poprzedni post napisany at 21:58 ----------

aha i jak łapałem za koło to żadnego luzu nie wyczuwałem..

---------- Post dopisany at 22:05 ---------- Poprzedni post napisany at 22:02 ----------

i jeszcze jedno czy wymiana łożyska mam nadzieje że u mnie tak się to skończy wiąże się z demontażem chłodnicy?? u mnie kompesor jest od strony kierowcy

dzięki za info

---------- Post dopisany 17-09-2012 at 12:18 ---------- Poprzedni post napisany 16-09-2012 at 22:05 ----------

Zdjąłem pasek ogólnie lekko się kręci kompresor wyczuwam b. lekki luz ale tj wg. mnie luz na sprzęgiełku gumowym. Ale jak kręcę kompresorem to szumi tak jakby łożysko mam wrażenie i jeszcze jedno jak wcisne zaworek którym się tankuje klime ten koło filtra powietrza to teraz wylatuje czynnik pod większym ciśnieniem, niż wcześniej jak patrzyłem??

Link to comment
Share on other sites

cisnienie w ukladzie uzaleznione jest tez od temperatury zewnetrznej , ale przy tych temperaturach co mamy to ok 5 barow powinienes miec. Zeby wymienic lozysko to raczej bedziesz musial odkrecic kompresor (bez odkrecania wezy) i ustawic sobie pod dogodnym kontem by zlapac sciagaczem. Kompresor klimatyzacji ma dosc specyficzna budowe wewnetrzna, i gdy jest zbyt wysokie cisnienie w ukladzie to tloki maja znacznie mniejszy skok. Warto by bylo podjechac do kogos kto ci sprawdzi cisnienie po stronie tlocznej i ssacej czyli wysokie i niskie. Ciezko ocenic na odleglosc .

Link to comment
Share on other sites

Podczepię się pod temat:

U mnie jak odpalę to przez 3-5 sekund słychać takie chrobotanie i ustaje, gdy wyłączę klimę albo włączę ECO to to chrobotanie słychać.

Co może być nie tak??

Link to comment
Share on other sites

wszystko :facepalm:

najpierw uzupełnij profil bo nie wiadomo co pisac

Link to comment
Share on other sites

Dane uzupełnione w końcu :)

Silnik to AVF.

Link to comment
Share on other sites

spręzarka zdycha

Link to comment
Share on other sites

Nie dało mi to spokoju i wszedłem do kanału i sprawdziłem namacalnie to koło i co się okazało odkręciła się trochę śruba trzymająca w kole dekielek. Po dokręceniu ( może jeden obrót śruby ) chrobotanie ustało. Śrubę wkręciłem na specjalny klej zobaczymy czy coś będzie się działo.

Link to comment
Share on other sites

Witam

Odgrzeje kotleta ;)

Jak w temacie, posiadam auto od wakacji i nie zwrociłem uwagi na zadne dzwieki ale teraz tak, do rzeczy.... podejrzewam ze klekocze mi sprezarka bo tak, wymieniłem juz napinacz paska, sprzegiełko sprezarki klimy tylko ze zestaw naprawczy zanitowałemitp. bez wymiany łozyska na kole pasowym.

Dodam ze klima mi chłodzi moze nie jest to lodowka jak u innych ale działa....

Posiadam skrzynie multitronic ale wykluczyłem ja bo nie ma zadnych wibracji itp. te klekotanie jest wtedy gdy trzymam na hamulcu, skrzynia jest na P i na wcisnietym ham przełaczam na D i ruszam bez gazu wtedy chrobocze, gdy osiagnie jakies 1000rpm dzwiek zanika i nie pojawia sie w wyzszym zakresie obrotów....

Po zdjeciu paska osprzetu ruszam bez gazu i zadne chrobotanie nie wystepuje, dodam ze na jałowym jak pracuje nic nie klekocze oraz dzieje sie tak na econ i na klimie.... moze na załaczonej klimie mniej słychac bo podwyzsza obroty i jak go zdusze przyruszaniu recznym i obroty spadna na 700-800 wtedy klekocze dopiero....

Stawiac na sprezarke klimy??? Czy moze łozysko na jej kole pasowym???? (jak ruszałem kołem klimy to jakby z niej jakis dzwiek sie wydobywał jakby luzne tryby były w srodku)

Czy moze dobic układ i sprawdzic??? Czy nie pchac sie w dodatkowe koszty???

I czy moge jedzic na trybie econ cały czas??? Bo jakis miesiac jezdze tylko na econ...

P.S. Wiem ze sie rozpisałem ale to sa moje spostrzezenia, zreszta nasiedziałem sie juz przy tym i głupieje....

EDIT

W moim przypadku okazało sie uszkodzone sprzegiełko alternatora i napinacz strasznie drgał i wydawał z siebie taki terkoczacy dzwiek.... po wymianie na VALEO ok

Edited by Marecki1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...