Bartollo Opublikowano 17 Września 2012 Opublikowano 17 Września 2012 Witam. Mam problem z moją A4 a dokładniej chodzi o to ze kierownica nie wraca podczas jazdy do ustawienia "jazda na wprost" chodzi troszkę topornie w porównaniu do mojego poprzedniego autka (golf III) słychać tarcie o plastiki za kierownicą,dodam ze kierownica nie jest oryginalna z B5 a podejrzewam ze jest to z B6 z 2 przyciskami po bokach na których jest + i -. Jak sądzicie pada pompa wspomagania zaciera się magiel czy to moze być wina kiery ? dodam ze oryginału na stanie nie posiadam. A taka jazda nie sprawia zbyt wiele przyjemności zwłaszcza w zakrętach.Dodam jeszcze że nie odbija kierunek po skręcie i wyprostowaniu kół. Za wszelkie sugestie i pomysły jak z tym sobie poradzić z góry dziękuje. PS: poszukałem tu i ówdzie i teraz mam pewność kiera jest od A4 B6 automat
Tobike Opublikowano 19 Września 2012 Opublikowano 19 Września 2012 Najpierw zrób zbieżność i kąty przy tej operacji wyprostują ci kierownicę, jeżeli ciężko chodzi wspomaganie to trzeba sprawdzić paski i wymienić olej w układzie, może też siadać pompa.
Bartollo Opublikowano 19 Września 2012 Autor Opublikowano 19 Września 2012 Własnie chodzi o to ze wspomaganie na postoju chodzi całkiem sprawnie pompa nie buczy(jednie przy max skręconych kołach) a kierownica po skręceniu lekko w którąś ze stron podczas jazdy nie wraca do punktu "jazda na wprost" czyli wychodze z zakrętu i gdy jej nie pomoge aby się wyprostowała wale do rowu lub na lewy pas. Testowałem też jazde w kółko czyli skręcam koła i jade w koło puszczam kierownice (powinna się sama wyprostować) i dalej jadę w koło,troszkę się obróci i stoi zataczam kółka bez trzymania kierownicy.
Tobike Opublikowano 20 Września 2012 Opublikowano 20 Września 2012 z maglownicą lub pompą jest coś nie tak, spróbuj wymienić olej we wspomaganiu i sprawdź naciąg paska.
Bartollo Opublikowano 25 Września 2012 Autor Opublikowano 25 Września 2012 Slyszałem coś na temat jakiejś sruby pod spodem przekładni i opinie ze moze być jakoś za mocno skręcona czy coś. Wie ktoś cos więcej na ten temat ?? i mógłby wyjasnić co i jak lub podesłac jakiś link do lekturki w której jest cos o tym napisane:) Edit: jak za mocno dokręcisz to kiera nie będzie samam powracać po skręceniu (za duże tarcie elementów - i może spowodować szybsze zużycie się przekładni) ja za lekko to dalej będzie luz cytat z forum vw czyli objaw jak u mnie. wie ktoś gdzie znajduje się ta śruba w Audianie??---------- Post dopisany 25-09-2012 at 17:19 ---------- Poprzedni post napisany 20-09-2012 at 20:32 ---------- Czy ktos pomoże?? bo juz mnie ręce od jazdy bolą wymieniłem płyn i dalej to samo :/ przy prędkościach około 80km/h kręci się jak bez wspomagania podczas postoju:/ Na wolnych ładnie jednym palcem:/ Mam pytanko, podczas zmiany rozrządu kręciłem palcem kółkiem od pompy wspomagania w jedną stronę kręci się cały czas tak samo nie ma różnicy a w drugą stronę z początku kręci się lekko a po chwili czuć stały opór. Tak ma być ??
waskivw Opublikowano 25 Września 2012 Opublikowano 25 Września 2012 Śrubę do regulacji przekładni widać z kanału bądź podnośnika , jest od dołu przekładni po stronie kierowcy , klucz chyba 17, są na niej nabite cechy podobne do tarczy zegarka wskazówkowego. odkręć o 5/10 stopni i się przejedź,pewnie ktoś chciał skasować luz międzyzębny na listwie i dokręcił za mocno. Prawdopodobnie po poluzowaniu pojawią się stuki w przekładni (zacznij szukać nowej,tej nie da się zregenerować,przerabiałem to w passacie b5)
Bartollo Opublikowano 7 Listopada 2012 Autor Opublikowano 7 Listopada 2012 Problem rozwiązany Przyczyną okazała się zapieczona końcówka drążka kierowniczego przez pękniętą gumę waliła do niej woda piach i inny syf i się zapiekła w pozycji maksymalnie odchylonej. Po wyciągnięciu i wkręceniu w imadło młotkiem po niej waliłem żeby się ruszyła po wymianie 2 końcówek ustawieniu zbierzności i przepłukaniu układu wspomagania radość z jazdy audianą powróciła Dziękuję wszystkim za zainteresowanie problemem i pomoc w miarę możliwości Pozdrawiam Temat można zamknąć.
jacek a4 Opublikowano 8 Października 2014 Opublikowano 8 Października 2014 Problem rozwiązany Przyczyną okazała się zapieczona końcówka drążka kierowniczego przez pękniętą gumę waliła do niej woda piach i inny syf i się zapiekła w pozycji maksymalnie odchylonej. Po wyciągnięciu i wkręceniu w imadło młotkiem po niej waliłem żeby się ruszyła po wymianie 2 końcówek ustawieniu zbierzności i przepłukaniu układu wspomagania radość z jazdy audianą powróciła Dziękuję wszystkim za zainteresowanie problemem i pomoc w miarę możliwości Pozdrawiam Temat można zamknąć. witam kolego ja mam podobny problem w audi b6 nie wraca ni kierownica po skrecie i tez jak wychodze z zakretu to musze jej pomuc bo do rowu jade albo na lewy pas mam pytanie do ciebie czy jak jechałes np 80km\h to ciezko ci sie kierowało było takie wrazeniie takie jak by auto było nerwowe lekki ruch kiera o milimetr i juz auto reagowało a ktura koncowka wyła zatarta lewe czy prawa i po wymianie wszystkie objawy ci mineły kiera wraca juz do pozycji zero po skrecie i jak z zakretu wychodzisz juz nie musisz jej pomagac tak z gory dziekuje za odp
Bartollo Opublikowano 8 Października 2014 Autor Opublikowano 8 Października 2014 Przy jeździe na wprost bylo ok kierownica chodziła normalnie tylko na zakrętach była rzeźnia. Posprawdzaj górne wahacze i końcówki,u mnie stała prawa. A wspomaganie chodzi dobrze na postoju? Po zmianie końcówek ustawieniu zbieżności i przepłukaniu układu wspomagania auto zachowuje sie poprawnie.
RySio_LKR Opublikowano 1 Listopada 2014 Opublikowano 1 Listopada 2014 Miale wczesniej passata b5 i stukal magiel. Skrecilem srube od magla zeby nie stukal i wlasnie taki objaw.mialem
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się