Jump to content
IGNORED

Kierownica nie wraca do punktu "0"


Bartollo
 Share

Recommended Posts

Witam.

Mam problem z moją A4 a dokładniej chodzi o to ze kierownica nie wraca podczas jazdy do ustawienia "jazda na wprost" chodzi troszkę topornie w porównaniu do mojego poprzedniego autka (golf III) słychać tarcie o plastiki za kierownicą,dodam ze kierownica nie jest oryginalna z B5 a podejrzewam ze jest to z B6 z 2 przyciskami po bokach na których jest + i -. Jak sądzicie pada pompa wspomagania zaciera się magiel czy to moze być wina kiery ? dodam ze oryginału na stanie nie posiadam. A taka jazda nie sprawia zbyt wiele przyjemności zwłaszcza w zakrętach.Dodam jeszcze że nie odbija kierunek po skręcie i wyprostowaniu kół.

Za wszelkie sugestie i pomysły jak z tym sobie poradzić z góry dziękuje.

PS:

poszukałem tu i ówdzie i teraz mam pewność kiera jest od A4 B6 automat

Link to comment
Share on other sites

Najpierw zrób zbieżność i kąty przy tej operacji wyprostują ci kierownicę, jeżeli ciężko chodzi wspomaganie to trzeba sprawdzić paski i wymienić olej w układzie, może też siadać pompa.

Link to comment
Share on other sites

Własnie chodzi o to ze wspomaganie na postoju chodzi całkiem sprawnie pompa nie buczy(jednie przy max skręconych kołach) a kierownica po skręceniu lekko w którąś ze stron podczas jazdy nie wraca do punktu "jazda na wprost" czyli wychodze z zakrętu i gdy jej nie pomoge aby się wyprostowała wale do rowu lub na lewy pas. Testowałem też jazde w kółko czyli skręcam koła i jade w koło puszczam kierownice (powinna się sama wyprostować) i dalej jadę w koło,troszkę się obróci i stoi zataczam kółka bez trzymania kierownicy.

Link to comment
Share on other sites

z maglownicą lub pompą jest coś nie tak, spróbuj wymienić olej we wspomaganiu i sprawdź naciąg paska.

Link to comment
Share on other sites

Slyszałem coś na temat jakiejś sruby pod spodem przekładni i opinie ze moze być jakoś za mocno skręcona czy coś. Wie ktoś cos więcej na ten temat ?? i mógłby wyjasnić co i jak :) lub podesłac jakiś link do lekturki w której jest cos o tym napisane:)

Edit:

jak za mocno dokręcisz to kiera nie będzie samam powracać po skręceniu (za duże tarcie elementów - i może spowodować szybsze zużycie się przekładni) ja za lekko to dalej będzie luz
cytat z forum vw czyli objaw jak u mnie. wie ktoś gdzie znajduje się ta śruba w Audianie??

---------- Post dopisany 25-09-2012 at 17:19 ---------- Poprzedni post napisany 20-09-2012 at 20:32 ----------

Czy ktos pomoże?? bo juz mnie ręce od jazdy bolą wymieniłem płyn i dalej to samo :/ przy prędkościach około 80km/h kręci się jak bez wspomagania podczas postoju:/ Na wolnych ładnie jednym palcem:/

Mam pytanko, podczas zmiany rozrządu kręciłem palcem kółkiem od pompy wspomagania w jedną stronę kręci się cały czas tak samo nie ma różnicy a w drugą stronę z początku kręci się lekko a po chwili czuć stały opór. Tak ma być ??

Link to comment
Share on other sites

Śrubę do regulacji przekładni widać z kanału bądź podnośnika , jest od dołu przekładni po stronie kierowcy , klucz chyba 17, są na niej nabite cechy podobne do tarczy zegarka wskazówkowego.

odkręć o 5/10 stopni i się przejedź,pewnie ktoś chciał skasować luz międzyzębny na listwie i dokręcił za mocno. Prawdopodobnie po poluzowaniu pojawią się stuki w przekładni (zacznij szukać nowej,tej nie da się zregenerować,przerabiałem to w passacie b5)

Link to comment
Share on other sites

Problem rozwiązany :) Przyczyną okazała się zapieczona końcówka drążka kierowniczego przez pękniętą gumę waliła do niej woda piach i inny syf i się zapiekła w pozycji maksymalnie odchylonej. Po wyciągnięciu i wkręceniu w imadło młotkiem po niej waliłem żeby się ruszyła :D po wymianie 2 końcówek ustawieniu zbierzności i przepłukaniu układu wspomagania radość z jazdy audianą powróciła :)

Dziękuję wszystkim za zainteresowanie problemem i pomoc w miarę możliwości :) Pozdrawiam :) Temat można zamknąć.

Link to comment
Share on other sites

Problem rozwiązany :) Przyczyną okazała się zapieczona końcówka drążka kierowniczego przez pękniętą gumę waliła do niej woda piach i inny syf i się zapiekła w pozycji maksymalnie odchylonej. Po wyciągnięciu i wkręceniu w imadło młotkiem po niej waliłem żeby się ruszyła :D po wymianie 2 końcówek ustawieniu zbierzności i przepłukaniu układu wspomagania radość z jazdy audianą powróciła :)

Dziękuję wszystkim za zainteresowanie problemem i pomoc w miarę możliwości :) Pozdrawiam :) Temat można zamknąć.

witam kolego ja mam podobny problem w audi b6 nie wraca ni kierownica po skrecie i tez jak wychodze z zakretu to musze jej pomuc bo do rowu jade albo na lewy pas mam pytanie do ciebie czy jak jechałes np 80km\h to ciezko ci sie kierowało było takie wrazeniie takie jak by auto było nerwowe lekki ruch kiera o milimetr i juz auto reagowało a ktura koncowka wyła zatarta lewe czy prawa i po wymianie wszystkie objawy ci mineły kiera wraca juz do pozycji zero po skrecie i jak z zakretu wychodzisz juz nie musisz jej pomagac tak z gory dziekuje za odp

Link to comment
Share on other sites

Przy jeździe na wprost bylo ok kierownica chodziła normalnie tylko na zakrętach była rzeźnia. Posprawdzaj górne wahacze i końcówki,u mnie stała prawa. A wspomaganie chodzi dobrze na postoju? Po zmianie końcówek ustawieniu zbieżności i przepłukaniu układu wspomagania auto zachowuje sie poprawnie.

Link to comment
Share on other sites

Miale wczesniej passata b5 i stukal magiel. Skrecilem srube od magla zeby nie stukal i wlasnie taki objaw.mialem

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...