Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Jakie hamulce do A4 B5 1.8 benz?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Mam pytanie, chcę kupić tarcze i klocki do swojego autka, z tego co wyczytałem ludzie polecają tarcze - Brembo, klocki - Ferodo i na takie się zdecydowałem ( chyba, że macie jeszcze inne propozycje).

1.Problem polega na tym,że na alledrogo przy aukcjach z tymi hamulcami nigdzie nie widze, że pasują one do mojego silnika. Tzn. wszędzie jest 1.8T, natomiast nie moge nigdzie znaleść do zwykłego 1.8. O czymś nie wiem?

2. Jako laik muszę zapytać - czy wymieniając klocki + tarcze, muszę coś robić z czujnikami ABS ? tzn. muszę coś jeszcze dokupić?

Opublikowano

w 1.8 były dwa rodzaje zacisków i co za tym idzie tarcz i klocków

1.8T miał tylko jeden typ 288/25mm

najpierw sprawdz jaki masz zacisk, potem szukaj kompletów

z czujnikami nic nie trzeba robić, i nic dokupować

Opublikowano

Jak to sprawdzić? - amator z tej strony.

---------- Post dopisany at 20:27 ---------- Poprzedni post napisany at 20:25 ----------

Tzn. mam rozumieć, że tarcze mogą być albo własne 288/25 i wtedy te spod 1.8T pasują, albooo.. ?

Opublikowano

do Twojego auta nie pasują 288/25

ponieważ ADR miał dwa inne rozmiary:

zacisk Ate 288/15mm oraz zacisk Lucas 280/22mm

wrzuc foto zacisku z tarczą to powiem Ci co i jak

Opublikowano

Ok, dzisiaj już mi się to nie uda ze względu na pore dnia, ale jutro to zrobię.

dzięki za pomoc : )

---------- Post dopisany at 20:33 ---------- Poprzedni post napisany at 20:31 ----------

A w takim wypadku, czy tarcze takich wymiarów i klocki znajdę też firmy Brembo/Ferodo - i co o nich myślisz?

Opublikowano

poszło PW w temacie

Opublikowano

pewnie masz zaciski Lucasa i tarcze 280/ 22 polecam tarcze trw plus klocki ferodo premier załozyłem nie dawno taki zestaw i jestem bardzo zadowolony

Opublikowano

Pewnie to głupie pytanie, ale rozumiem, że wątpliwość dotyczy przedniej osi, gdzie jest 280/ 22 albo 288/ 15. Z tyłu natomiast są 245/10 na 100%?

Opublikowano

tak z tyłu tak jak piszesz zrób foto prześlij koledze devastation i heja nie będzie gdybania natomiast z tyłu też wystepuje zacisk żeliwny i aluminiowy a co się z tym wiążę dwa rodzaje klocków o ile się nie mylę :)

Opublikowano
pewnie masz zaciski Lucasa i tarcze 280/ 22 polecam tarcze trw plus klocki ferodo premier załozyłem nie dawno taki zestaw i jestem bardzo zadowolony

dzisiaj wrzucilem do siebie tarcze trw zobaczymy jak to bedzie sie zachowywac...

Opublikowano

Jedno pytanko ( pisze tutaj bo jest to dosc ogolna sprawa i zaden temat nie pasuje)

Nie starczy mi kasy, żeby za jednym razem zrobic wszystkie potrzebne rzeczy.

Zrobie hamulce i lozyska.

Do wymiany mam jeszcze:

- końcowki drazka kierowniczego

-osłony przegubów przod

-tuleje metalowo - gumowe belki tylnej

Da rade z tym przejezdzic jeszcze miesiac?, a moze ktoras z tych rzeczy jest jakos zwiazana z lozyskami (np. ze przy wymianie lozysk latwo zrobic to i to)?

Wiem, że pewnie zalezy to od tego w jakim stanie sa poszczegolne rzeczy, ale wypowiedzcie sie zakladajac ze kazda z nich jest we takim samym stanie, po prostu co wazniejsze/bardziej niebezpieczne/wplywajace na jazde.

Z góry dzieki:wink:

Opublikowano

Końcówki drążków dosyć istotne ale jak nie szalejesz to można polatać.'

Osłony przegubów kosztują po mniej więcej 40 zł za sztukę a jak nie wymienisz to polecą same przeguby po 180 zł za sztukę więc to bym robił na już!

Opublikowano

tuleje tylnej belki też istotne d*pa bedzi eci uciekać.... osłony przegłubów też bo teraz deszcze paisek sie dostanie do przegłubu i powie PAPA wiec albo auto na kołki i dozbierasz kase albo poprostu pożycz i do dzieła osłony ok 50zł 2 szt tuleje febiego na tablicy PL widziałem po 33zł szt...., końcówki drążków też ok 50zł szt do tego dochodzi zbierzność przodu i tyłu może w 100 się zmiescisz

---------- Post dopisany at 09:32 ---------- Poprzedni post napisany at 09:31 ----------

niewiem czy będziesz robił to sam czy mechanior bo na samej robociźnie ze 250zł do zaoszczędzenia

Opublikowano

Hamulce i łożyska w warsztacie.

Zdecydeowalem, że zrobie odrazu osłony przegubów i końcówki drążków, chyba też będą wymieniane w warsztacie.

Jak to leci cenowo moi drodzy, powiedzmy, że mechanik bierze 50zł za wymiane tarczy i klockow od jednego koła. Wymieniając osłony przegubów przód lewo i prawo, trzeba też sciągąć klocki i tarcze, więc można powiedzieć, że robota jest ze sobą powiązana.

Powinno być taniej, jako że robi się dwie rzeczy od razu, niż sumować koszt robocizny za hamulce i osobno za przeguby?

Ile powinien wziąć za wymiane przegubów i końcowek drązka?

Mogę się troche targować, chcoiażby ze względu,że towar zamawiałem u niego?

Opublikowano

niewie mój bierze 50zł za wymiane tarcz i klocków Przód jak by do tego dosżły końcówki drążka plus gumy w 150złmax za wszystko by wzioł (tarcze+klocki plus osłony przegłóbów plus 2xkońcóka drążka)

Opublikowano

No właśnie o to mi chodziło, za każdą rzecz z osobna wychodzi jakaś kwota, ale biorąc pod uwagę, że hamulce, osłony i końcówki drążka to praktycznie za jednym razem sie robi, to powinno wyjść o wiele taniej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...