Jump to content
IGNORED

Jakie hamulce do A4 B5 1.8 benz?


Recommended Posts

Posted

Witam,

Mam pytanie, chcę kupić tarcze i klocki do swojego autka, z tego co wyczytałem ludzie polecają tarcze - Brembo, klocki - Ferodo i na takie się zdecydowałem ( chyba, że macie jeszcze inne propozycje).

1.Problem polega na tym,że na alledrogo przy aukcjach z tymi hamulcami nigdzie nie widze, że pasują one do mojego silnika. Tzn. wszędzie jest 1.8T, natomiast nie moge nigdzie znaleść do zwykłego 1.8. O czymś nie wiem?

2. Jako laik muszę zapytać - czy wymieniając klocki + tarcze, muszę coś robić z czujnikami ABS ? tzn. muszę coś jeszcze dokupić?

Posted

w 1.8 były dwa rodzaje zacisków i co za tym idzie tarcz i klocków

1.8T miał tylko jeden typ 288/25mm

najpierw sprawdz jaki masz zacisk, potem szukaj kompletów

z czujnikami nic nie trzeba robić, i nic dokupować

Posted

Jak to sprawdzić? - amator z tej strony.

---------- Post dopisany at 20:27 ---------- Poprzedni post napisany at 20:25 ----------

Tzn. mam rozumieć, że tarcze mogą być albo własne 288/25 i wtedy te spod 1.8T pasują, albooo.. ?

Posted

do Twojego auta nie pasują 288/25

ponieważ ADR miał dwa inne rozmiary:

zacisk Ate 288/15mm oraz zacisk Lucas 280/22mm

wrzuc foto zacisku z tarczą to powiem Ci co i jak

Posted

Ok, dzisiaj już mi się to nie uda ze względu na pore dnia, ale jutro to zrobię.

dzięki za pomoc : )

---------- Post dopisany at 20:33 ---------- Poprzedni post napisany at 20:31 ----------

A w takim wypadku, czy tarcze takich wymiarów i klocki znajdę też firmy Brembo/Ferodo - i co o nich myślisz?

Posted

poszło PW w temacie

Posted

pewnie masz zaciski Lucasa i tarcze 280/ 22 polecam tarcze trw plus klocki ferodo premier załozyłem nie dawno taki zestaw i jestem bardzo zadowolony

Posted

Pewnie to głupie pytanie, ale rozumiem, że wątpliwość dotyczy przedniej osi, gdzie jest 280/ 22 albo 288/ 15. Z tyłu natomiast są 245/10 na 100%?

Posted

tak z tyłu tak jak piszesz zrób foto prześlij koledze devastation i heja nie będzie gdybania natomiast z tyłu też wystepuje zacisk żeliwny i aluminiowy a co się z tym wiążę dwa rodzaje klocków o ile się nie mylę :)

Posted
pewnie masz zaciski Lucasa i tarcze 280/ 22 polecam tarcze trw plus klocki ferodo premier załozyłem nie dawno taki zestaw i jestem bardzo zadowolony

dzisiaj wrzucilem do siebie tarcze trw zobaczymy jak to bedzie sie zachowywac...

Posted

Jedno pytanko ( pisze tutaj bo jest to dosc ogolna sprawa i zaden temat nie pasuje)

Nie starczy mi kasy, żeby za jednym razem zrobic wszystkie potrzebne rzeczy.

Zrobie hamulce i lozyska.

Do wymiany mam jeszcze:

- końcowki drazka kierowniczego

-osłony przegubów przod

-tuleje metalowo - gumowe belki tylnej

Da rade z tym przejezdzic jeszcze miesiac?, a moze ktoras z tych rzeczy jest jakos zwiazana z lozyskami (np. ze przy wymianie lozysk latwo zrobic to i to)?

Wiem, że pewnie zalezy to od tego w jakim stanie sa poszczegolne rzeczy, ale wypowiedzcie sie zakladajac ze kazda z nich jest we takim samym stanie, po prostu co wazniejsze/bardziej niebezpieczne/wplywajace na jazde.

Z góry dzieki:wink:

Posted

Końcówki drążków dosyć istotne ale jak nie szalejesz to można polatać.'

Osłony przegubów kosztują po mniej więcej 40 zł za sztukę a jak nie wymienisz to polecą same przeguby po 180 zł za sztukę więc to bym robił na już!

Posted

tuleje tylnej belki też istotne d*pa bedzi eci uciekać.... osłony przegłubów też bo teraz deszcze paisek sie dostanie do przegłubu i powie PAPA wiec albo auto na kołki i dozbierasz kase albo poprostu pożycz i do dzieła osłony ok 50zł 2 szt tuleje febiego na tablicy PL widziałem po 33zł szt...., końcówki drążków też ok 50zł szt do tego dochodzi zbierzność przodu i tyłu może w 100 się zmiescisz

---------- Post dopisany at 09:32 ---------- Poprzedni post napisany at 09:31 ----------

niewiem czy będziesz robił to sam czy mechanior bo na samej robociźnie ze 250zł do zaoszczędzenia

Posted

Hamulce i łożyska w warsztacie.

Zdecydeowalem, że zrobie odrazu osłony przegubów i końcówki drążków, chyba też będą wymieniane w warsztacie.

Jak to leci cenowo moi drodzy, powiedzmy, że mechanik bierze 50zł za wymiane tarczy i klockow od jednego koła. Wymieniając osłony przegubów przód lewo i prawo, trzeba też sciągąć klocki i tarcze, więc można powiedzieć, że robota jest ze sobą powiązana.

Powinno być taniej, jako że robi się dwie rzeczy od razu, niż sumować koszt robocizny za hamulce i osobno za przeguby?

Ile powinien wziąć za wymiane przegubów i końcowek drązka?

Mogę się troche targować, chcoiażby ze względu,że towar zamawiałem u niego?

Posted

niewie mój bierze 50zł za wymiane tarcz i klocków Przód jak by do tego dosżły końcówki drążka plus gumy w 150złmax za wszystko by wzioł (tarcze+klocki plus osłony przegłóbów plus 2xkońcóka drążka)

Posted

No właśnie o to mi chodziło, za każdą rzecz z osobna wychodzi jakaś kwota, ale biorąc pod uwagę, że hamulce, osłony i końcówki drążka to praktycznie za jednym razem sie robi, to powinno wyjść o wiele taniej.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...