Tommy Gun Posted September 27, 2012 Posted September 27, 2012 Witam, słuchajcie mam taką sytuację. W poniedziałek rozbierałem zaciski w celu wyczyszczenia i nasmarowania prowadnic, gdyż po montażu nowych tarcz i klocków 312-tek klocek z prawej strony nie zgarniał całej powierzchni tarczy. Wszystko poskładałem, jeździłem cały poniedziałek i wtorek - bez problemu. W środę odpaliłem auto które stało na noc pod chmurką (nie wiem czy to ważne ale było mglisto i zarąbiście wilgotno) i po ruszeniu zaświeciła się kontrolka zużytych okładzin. Myślałem ciul pewnie jednorazowa sytuacja ale teraz kontrolka zapala się ciągle. Zapala się dopiero gdy ruszę, jak odpalę silnik i stoję w miejscu nie świeci się. Wczoraj po raz enty rozebrałem zaciski, wszystko siedzi na miejscu, przewody od klocków do wtyczki są całe. Wypatrzyłem jednak że kiedyś jeszcze przed kupnem auta jakiś rzeźnik zmasakrował lewą wtyczkę, toteż ścisnąłem ją opaskową zaciskową na sztywno. W prawym kole natomiast zauważyłem że jeden z tych dwóch kabelków wtyczki auta jest lekko przetarty i odsłonięty. Czy możliwe jest że przez wilgoć coś się stało z tym kablem i zamyka obwód czy jeszcze coś ?? Inna sprawa to zauważyłem że na jednym z klocków, na warstwie przylegającej do tarczy widać taki jakby drucik. Możliwe żeby czujnik zużycia był źle zatopiony w klocku ?? klocki ferodo fdb 1323 Najgłupsze jest to że po odpaleniu auta kontrolka nie zapala się a dopiero jak ruszę.
grzegorzmen Posted September 27, 2012 Posted September 27, 2012 jak są nowe klocki to niema prawa być widać drucika -przez to ci świeci lampka reklamuj klocki
Tommy Gun Posted September 27, 2012 Author Posted September 27, 2012 dzisiaj wybieram się na warsztat, obadamy temat i postaram się też wrzucić ewentualne zdjęcia. ---------- Post dopisany at 22:08 ---------- Poprzedni post napisany at 09:46 ---------- A więc po powrocie z warsztatu - na początek odpięliśmy czujniki i złączyliśmy kabelki w kostce - wpierw świeciło potem cisza. następnie trzeba było zaizolować towarzystwo i po tym znowu wywaliło kontrolkę na fisie. Co się okazało, jeden z przewodów w prawym kole jest utleniony i w przyszłym tygodniu trzeba zakupić nowe kostki + dać nieco nowych kabelków. dam znać po wszystkim co i jak ale sądzę że tutaj jest problem.
karol24 Posted September 28, 2012 Posted September 28, 2012 Mi też od jakiegoś czasu wywala, i to obojętnie czy po deszczu czy jest sucho. Jeszcze sie nie brałem za to ale warto wiedzieć gdzie zaglądnąć
Tommy Gun Posted October 5, 2012 Author Posted October 5, 2012 Koszt nowych wtyczek w ASO - ok.13 zł szt. Do tego dedykowane piny - dwa do jednej wtyczki ok.12 zł. Jutro podam nr seryjne. Kabel najprawdopodobniej utlenił się z faktu że do zdewastowanej starej wtyczki dostało się sporo syfu. ---------- Post dopisany 05-10-2012 at 10:55 ---------- Poprzedni post napisany 02-10-2012 at 11:59 ---------- No i niestety okazało się że kabel jest utleniony aż do wtyczki która chowa się w nadkolu. Czeka mnie więc zakup całej wiązki wraz z czujnikiem ABS. Co najlepsze wtyczka z lewej strony która była zmasakrowana działała bez zarzutu, prawa zaś nie wyłamana zdechła. Dość głupi przypadek ale mam nadzieję że komuś się przydadzą te informacje.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now