Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Trzęsie budą na zimnym silniku, spalanie stukowe


ALT998

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem szczęśliwym posiadaczem ALT na holenderskim gazie. Oczywiście pomijając problem z połykaniem oleju ok. 5l na 15tyś. mam jeszcze inną dolegliwość. A minowicie na zimnym silniku silnik pracuje bardzo nierówno. Trzęsie całym samochodem zarówno na benzynie jaki na gazie. Instalacja gazowa w porządku po przeglądzie zaworki trzymają generalnie spoko. Nierówna praca w miarę nagrzewania się silnika jest coraz mniej odczuwalna ale wyczuwalna na wolnych obrotach. Jak jest zimny po ruszeniu tak jak by nie miał siły a na wolnych miga chek i albo zostanie albo gaśnie. Po wrzuceniu na vag-a wyskoczyły następujące błędy:

16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected

P0300 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent

16687 - Cylinder 3 Misfire Detected

P0303 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent

16523 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: Response too Slow

P0139 - 004 - No Signal/Communication

Generalnie doczytałem że jest to spalanie stukowe na 3 cylindrze. Sprawdzałem cewki i wszystkie są ok. świece nowe NGK zalecane przez producenta do tego silnika. Myślałem że jest to wina podciśnienia ale sprawdziłem wszystkie przewody i wyglądają ok. Może ktoś ma jakiś pomysł bo generalnie jak mam rozłupać silnik to będę jeździł aż stanie bo jeździ w miarę normalnie tylko czasem mnie to denerwuje a nie mam kasy na remont. Przewiduję, iż błąd sondy jest skutkiem dwóch poprzednich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do rozrządu to był niedawno wymieniony a objawy nierównej pracy były od początku jak go kupiłem tylko z czasem sie nasilają. Co do cewek to kombinowałem z zamianą ale zawsze wyrzucało 3 cylinder.

Czyli problem może być gdzieś w przewodach:whistling: A po za tym sprawdź najlepiej logowaniem dynamicznym przepływkę i czy nie masz gdzieś dziurawej odmy tam przy rurze dolotowej:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie chyba sprawdzę to ciśnienie bo jak nie trzyma kompresji na 3 garze to będzie już trochę wiadomo a w zasadzie wszystko:):facepalm:

---------- Post dopisany at 00:17 ---------- Poprzedni post napisany at 10:57 ----------

No i jest. Znalazłem takich magików co znaleźli problem. Pęknięty zawór na trzecim cylindrze. Nie trzymał kompresji miał 8. Kamerą wziernikową znaleźli widziałem widać jak na dłoni. Teraz kasę szykować i robić rakietę:):polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...