Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1.6] Falujące obroty :(


Andronikus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Zagadka jest następująca.

A4, B5, 1996; 1.6, BEZ GAZU

Po odpaleniu na zimnym silniku obroty OK.

Po jakimś czasie gdy temperatura silnika skoczy do kilkadziesiat oC zaczyna się falowanie obrotów od ok 500 do 1500 rpm.

Kody błędów z kompa:

Control Module Part Number: 8D0 907 557 B

Component and/or Version: 1,6L R4/2V MOTR HS D08

Software Coding: 04001

Work Shop Code: WSC 00000

4 Faults Found:

16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal

P0116 - 35-10 - - - Intermittent

00561 - Mixture Adaptation

13-10 - Adaptation Limit (Mul) Not Reached - Intermittent

00561 - Mixture Adaptation

14-10 - Adaptation Limit (Add) Exceeded - Intermittent

17736 - Knock-Control: Cylinder 4: Regulation Limit Exceeded

P1328 - 35-10 - - - Intermittent

Co mu dolega ?

Czujnik temperatury pł chłodzącego ?

Nastawnik lub potencjometr nastawnik przepustnicy brudny / zły ?

Jakieś inne teorie ?

Co trzeba zrobić VAG-iem po przeczyszczeniu przepustnicy ?

Czy gdzieś jest opisana procedura adaptacji przepustnicy ?

Czy wystarczy łączyć silnik nie gazować i tak do 90oC temp. silnika ?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem to samo falowały mi obroty.objawy jak u ciebie,zaden mechanik nie mogł zdiagnozowac co mu jest,po mimo ze był podpiety po vag-a.pojechałem do ASO,bo tylko oni mogli mi pomóc i okazało sie ze sprawa jest błacha,po wymianie rozrządu był źle ustawiony zapłon i z tego było to falowanie,kosztowało mnie to 298,89gr.poszukaj sobie w wyszukiwarce było bardzo tego dużo i rozpisywałem sie na ten temat od początku wejscia na to forum. :wink: no i pewnie zamką Tobie ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomku, zapomniałem ci napisać, żebyś przyjrzał się jeszcze odmie. Jak będzi epopekana to może falować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja u siebie mialem podobnie falowaly jak dojezdzalem do swiatel i wciskalem sprzeglo albo jak dalem gazu na luzie tyle ze falowaly ze trzy razy i wszystko sie stabilizowalo az do nastepnego ruszenia

na poczatek oczyscilem przepustnice i sie poprawilo ale oczyscilem powieschownie tak to nazwe bo zdjalem tylko rure dolotowa od filtra powietrza i tyle ile moglem to wsadzilem reke i czyscilem i powiem ze odrazu sie poprawilo ale jak ostatnio wywalilo mi olej przez czyjnik oleju i wyjalem sobie wtedy cala przepustnice to wyczyscilem ja cala szmatka i benzynka powiem tak jest git w porownaniu do tego co bylo przed czyszczeniem jest tak ze niema sie do czego doczepic pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To częsta przypadłość z tymi obrotmi......... przyczyn może być wiele. Ja osobiście ASO nie polecam. Wyczyścili mi przepustnice za 300zł!!! Nic się nie poprawiło.........

Od tamtej pory sam staram się dojść przyczyny problemów w aucie, i w miarę możliwośći usunąć. Mamy takich mechaników że jak im ni powiesz co jest zepsute to raczej nie znajdą przyczyny........ Sprawdź silniczek krokowy bo czasami lubi się zepsuć....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...