grabson765 Opublikowano 6 Października 2012 Opublikowano 6 Października 2012 witam Brat ma golfa III 1Z i problem z silnikiem postaram sie jakos najdokladniej go opisac. silnik bierze olej i to sporo na 10tys ze 3l pewnie trzeba dolac. turbina sucha wiec to nie jej wina. za samochodem zostaje blekitna mgielka tak jak przy spalaniu oleju silnikowego do tego dochodzi jeszczem ze jak sie mocno nagrzeje w korkach albo w trasie mruga kontrolka od oleju przy okolo 2tys obrotow. wrzucenie na luz i przygazowanie kontrolka gasnie. na poczatku wymienilismy 2 czujniki i dalej bez zmian dalej kontrolka sie zapala wiec wymianilismy pompe oleju. po wymianie pompy cisnienie sie poprawilo i kontrolka przestala mrugac i byl spokoj przez moze 2tys km teraz znowu problem kontrolki powrocil.. do tego na zimnym po odpaleniu strasznie klekocza popychacze jak sie nagrzeje przestaja. olej zawsze utrzymywany w odpowiednim stanie przez czeste dolewki. co moze byc przyczyna zapalania sie kontrolki?? jakie powinno byc prawidlowe cisnienie oleju ?? jak dla mnie wyglada jakby cisnienie gdzies uciekalo jak olej sie mocno nagrzeje uszczelniacze?? pierscienie?? czy moze cos innego ?? ogolnie golf ma moc dobrze zapala czy zimny czy cieply nie ma przedmuchow tylko chleje olej i ta kontrolka... samochod kupiony jakies 3 miesiace temu od jakiegos ciapy ktory sam sie przyznal ze nie wymienial oleju. my po kupnie nastepnego dnia odrazu wymiana na motula 10w40 pytanie oplaca sie jeszcze ladowac kase w ten silnik?? czy lepiej wymienic sam slupek kupiony od kogos pewnego ?? odrazu mowie ze koszty robocizny odchodza sami sobie wymienimy, juz w jego poprzednim samochodzie wymienialismy silnik i wszystko gralo. nie ma cos on szczescia do tych samochodow....
SotoM Opublikowano 6 Października 2012 Opublikowano 6 Października 2012 wymiana silnika bedzie tansza... palenie oleju + kontrolka-nie wymieniony olej. na panewkach cisnienie traci teraz tylko na której - korba czy głowna. komplet panewek glico gówne i korbowe prawie 800zł. pierscienie na jeden tłok około 100zł. zrobienie glowicy - planowanie wymaian prowadnic uszczelniaczy przetarcie zaworów z 500zł co najmniej. + nowe hydro + komplet uszczelek i uszczelniaczy + juz olej 5W40 bo masz juz swierzy silnik z nowym zyciem.... daj spokój... słupek kupujcie + zestaw uszczelek i uszczelniaczy zrobic i niech lata... i zależy co na słupek ma wisciec. np nowy rozrzad i pompa wody oraz termostat + nowy olej itd ze swoja robocizna w 1500zł sie zamkniecie podejrzewam. a remont motorowni... masakra... koles w a4 remontował nie chciał sie przyznać ale jakos ponad 4000zł. ja sie smiałem ze ze ożenił z autem na dobre pare lat juz.
grabson765 Opublikowano 6 Października 2012 Autor Opublikowano 6 Października 2012 termostat i duzo rzeczy przelozy sie z obecnego silnika mam pytanie czy 1Z z audi 80 podejdzie do golfa ?? wiadomo inaczej ulozony silnik napewno miske i smok bedzie trzeba przelozyc tak samo jak kolektory i co jeszcze?? beda miejsca w bloku na mocowanie lap do ulozenia poprzecznego??
trepek Opublikowano 6 Października 2012 Opublikowano 6 Października 2012 Nadlewy na bloku pod łapy masz, musisz wywiertać w nich otwory i nagwintować.
GOLI Opublikowano 7 Października 2012 Opublikowano 7 Października 2012 Podtrzymuje to co piszą wyżej,nie pchaj się w remonty.Z tego co piszesz ten silnik ma już dość i po remoncie (w "rozsądnych pieniądzach") nie będziesz zadowolony. Szukaj słupka i przekładaj swój osprzęt,miesiąc temu robiłem to samo koledze i uwierz mi,można jeszcze znaleźć motor w niezłym stanie. I nie koniecznie musi być 1Z,równie dobrze możesz kupić AFN-a lub choćby AHH,róznica jest tylko w osprzęcie (pompa oleju,wtryskowa,kolektory...) a to zakładasz swoje
trepek Opublikowano 7 Października 2012 Opublikowano 7 Października 2012 Znalazłem informacje, że silniki poprzeczne od wzdłużnych różni umiejscowienie jednej śruby. Nadlew pod nią jest, trzeba wywiercić otwór i nagwintować.
GOLI Opublikowano 7 Października 2012 Opublikowano 7 Października 2012 Znalazłem informacje, że silniki poprzeczne od wzdłużnych różni umiejscowienie jednej śruby. Nadlew pod nią jest, trzeba wywiercić otwór i nagwintować. Tego nie jestem pewien,więc nie będę się kłócił. Tak czy inaczej jeden otworek i gwintowanko nie powinno być problemem,max 15 minut roboty
grabson765 Opublikowano 7 Października 2012 Autor Opublikowano 7 Października 2012 moze ktos moze pokazac na jakims zdjeciu w ktorym miejscu trzeba rozwiercic i nagwintowac?
SotoM Opublikowano 7 Października 2012 Opublikowano 7 Października 2012 na twoim miejscu jak bym miał tak kombinować z przekładka silnika z audi do golfa to bym najpierw na spokojnie porównał wszystko - blok przede wszystkim. blok od golfa nie ma odlewu pod 1 śrubę do łapy silnika w audi... a po za tym reszta powinna się zgadzać. najlepiej wyjmijcie z golfa silnik zdemontujcie oprzyrządowanie, poróbcie zdjęcia i pojedźcie porównać to z silnikiem od audi... a i do tego będziecie musieli przełożyć smok pompy oleju i miskę olejowa.
trepek Opublikowano 7 Października 2012 Opublikowano 7 Października 2012 Tutaj masz zdjęcia bloku z audi 80. Tam, gdzie przykręcona jest łapa silnika są wkręcona śruby. Od strony turbiny, pod łapą są jeszcze dwa otwory nagwintowane pod łapę, sprawdziłem je wkręcając w nie śrubę.
grabson765 Opublikowano 7 Października 2012 Autor Opublikowano 7 Października 2012 czyli wychodzi ze wszytsko podejdzie i nie trzeba nic wiercic i gwintowac?? a jeszcze jedno jakie powinno byc cisnienie oleju w 1.9 tdi?
trepek Opublikowano 7 Października 2012 Opublikowano 7 Października 2012 Wartości kontrolne ciśnienia oleju dla silnika 1Z: - ciśnienie włączenia 75-107 kPa - 2000 obr -> co najmniej 200 kPa - powyżej 3000 obr -> najwyżej 700 kPa
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się