Jump to content
IGNORED

[B5 AFN] Zle odpala gdy silnik jest ciepły


gadi
 Share

Recommended Posts

Na ciepłym silniku auto zle odpala, silnik bardzo trzęsie się i trzeba dłurzej pokręcić rozrusznikiem. Cały czs jezdzi normalnia aż do zgaszenia i ponownego zapalania gdy jest rozgrzany. Gdy silnik jest zimny to pali na dotyk. Kąt wtrysku mam trochę za niski (ok 35) ale jest taki od jakiegoś czsu , a te objawy pojawiły się pare dni temu.

Link to comment
Share on other sites

kat wtrysku nie ma nic do zapalania na cieplo.kiedy filtr paliwa byl wymieniany.to sa zazwyczaj objawy konczacej sie pompy.Bylo juz o tym na forum o tym poszukaj

Link to comment
Share on other sites

jak tam filtr paliwa,jak szczelnosc przewodow paliwowych ....

Link to comment
Share on other sites

Na ciepłym silniku auto zle odpala, silnik bardzo trzęsie się i trzeba dłurzej pokręcić rozrusznikiem. Cały czs jezdzi normalnia aż do zgaszenia i ponownego zapalania gdy jest rozgrzany. Gdy silnik jest zimny to pali na dotyk. Kąt wtrysku mam trochę za niski (ok 35) ale jest taki od jakiegoś czsu , a te objawy pojawiły się pare dni temu.

Możliwe przyczyny:

- uszkodzony czujnik temp płynu chłodniczego (007)

- zapchany filtr paliwa

- słabe wtryskiwacze (013)

- daleko za samym końcu pompa wtryskowa - słabnący zawór niskiego ciśnienia (013)

Link to comment
Share on other sites

Gdzie siedzi dokładnie ten czujnik temp płynu chłodniczego (007) w silniku 1,9 TDI AFN

Mrze jakieś fotki ?

G62 znajduje sie na wezu wodnym wychodzacym z glowicy zazwyczaj niebieski 4-pinowy

Link to comment
Share on other sites

Czujnik znajduje się w tylnej części silnika patrząc na silnik od przodu gdzie jest wsunięty w plastikową rurkę wkładu chłodzenia i zabezpieczony wsuwką. Musisz zdjąć tą plastikowa osłonę z silnika która jest mocowana na dwie śrubki, następnie odpinasz kostkę od czujnika, wyciągasz te zabezpieczenie i wyciągasz czujnik. Po wyjęciu czujnika będzie się lał płyn chłodzący. W rurce pozostaje gumowy oring który należy też wymienić. Zakładasz nowy oring, wciskasz czujnik i uzupełniasz płyn. Powodzenia :th:

Link to comment
Share on other sites

- uszkodzony czujnik temp płynu chłodniczego (007)

Robilem ostatnio 1Z z uszkodzonym czujnikiem i palil normalnie pokazywal -30st

Ustaw kat na poprawny,podnies dawka startowa,jak nie pomoże to pompa do wymiany ewentualnie mozesz zrobic korektę programu u jakiegoś tunera.

... a najlepiej niech wymieni silnik na nowy ...

Oczywistym jest iż przy mocno ujemnym wskazaniu temp na ECU silnik będzie palił od kopa - wszak dostanie wysoką dawkę rozruchową.

Skąd wiesz iż u kolegi leży pompa, która zazwyczaj nie gaśnie nisko, a wysoko ...

Na końcu - skąd wiesz iż mapa kolegi jest spartolona - wszak AFN`y w B5 miały ją poprawną ?

[br]Dopisany: 05 Czerwiec 2008, 21:21 _________________________________________________

zrobic korektę programu u jakiegoś tunera.

i to pomoże

G... pomoże - potrzeba nam więcej wróżek z kryształowymi kulami ...

Link to comment
Share on other sites

Jedyna wróżka jak tu widze to jesteś ty.

nie wymadrzaj sie :wink4:

Co do korekty mapy startowej(nie wiem jak to sie fachowo nazywa) to zapytaj rogala/mastersa ja nie bede tu polemizował z kims kto nie ma o tym zielonego pojęcia,wiem ze tak sie robi i problem znika z zapalaniem ciepłego motoru,jezeli jest to wina podjechanej pompy.

to prawda ze pomaga ale Basketowi chodzi zapewne o to.zeby najpierw wykluczyc podstawowe rzeczy,wymienic filtry,porobic logi i wtedy mozna jak wszystko jest ok zabierac sie za korekte mapy dawki startowej :wink4:

Link to comment
Share on other sites

Napisalem wyzej zeby posprawdzal kat wtrysku

juz pisalem ze to nie ma znaczenia do zapalania na cieplo

podwyzszyl dawke startowa

niby jak vagiem sie nie da :wink4:

korekta ktora jest troche tansza

zeby w tym roczniku zrobic korekte trzeba wylutowac kosc bo kablem sie nie da a wiec jak juz mam kosc w rece to robi sie od razu mocny soft i automatycznie nowa dawke rozruchowa :cool1:

Link to comment
Share on other sites

niby jak vagiem sie nie da :wink4:

da sie ... :wink4:

Link to comment
Share on other sites

niby jak vagiem sie nie da :wink4:

da sie ... :wink4:

ale efekty sa marne i krotkotrwałei zdaje sie nie zwyklym vaviem :mysli:

Link to comment
Share on other sites

niby jak vagiem sie nie da :wink4:

da sie ... :wink4:

ale efekty sa marne i krotkotrwałe :tongue4:

nie pisales o efektach tylko o mozliwosci zmiany .... :naughty:

koniec OT ...

Link to comment
Share on other sites

G... pomoże - potrzeba nam więcej wróżek z kryształowymi kulami ...

Przyczyną złego palenia na ciepłym silniku jest zła mapa dawki startowej ... chodzi o środowisko i ochrone dwumasówki

Można przeczyścić rozrusznik i dac nowy akumulator , ale pomoze to tylko na jakiś czas ... po kilku miesiącach problem powróci

mozna dać opornik na włacznik ( lub inny patent ) który oszuka ECU ... pomoże , ale czy warto :?:

Jeżeli po odpieciu czujnika temp. odpala dobrze to wina lezy po stronie dawki starrtowej. Można ją podciągnąć vagiem ale jak koledzy piszą jest to bardzo mały zakres regulacji

Możesz się sprzeczać ze mną , ale jak znam życie i tak skończy się na zmianach mapy lub rozruszniku i akumulatorze .

Wejdź na forum VW golfa gdzie takich tematów jest setki i zobacz jak one się kończą ( te problemy ) ... jakie są ich rozwiązania

Link to comment
Share on other sites

Przyczyną złego palenia na ciepłym silniku jest zła mapa dawki startowej ... chodzi o środowisko i ochrone dwumasówki

gdyby byla zła to by zle palil od nowosci .... :wink4:

panowie utarlo sie ze mapa startowa jest zla ... ale to goowno prawda ... mapa jest dobra to motor jest juz zmeczony i nie kreci sie jak powinien .... :naughty:

Link to comment
Share on other sites

gdyby byla zła to by zle palil od nowosci ....

zgadza się , ale trzeba uwzględniać to , że części silnika , pompy też się zuzywają , a korekcja mapy pomaga [br]Dopisany: 06 Czerwiec 2008, 10:14 _________________________________________________propunuję zjrzeć w ten temat http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=166743&postdays=0&postorder=asc&start=0

Link to comment
Share on other sites

zgadza się , ale trzeba uwzględniać to , że części silnika , pompy też się zuzywają , a korekcja mapy pomaga

no to przeciez napisalem za silnik sie juz nie kreci jak powinien ....

a za krecenie silnikiem odpowiadaja rozne rzeczy ... :wink4:

Link to comment
Share on other sites

no to przeciez napisalem za silnik sie juz nie kreci jak powinien ....

a za krecenie silnikiem odpowiadaja rozne rzeczy ...

rozumiem ;)

ja wyraziłem swoje zdanie ... podałem link gdzie jest to w miare wyjasnione i teraz tylko czekam na rozwiązanie problemu

Link to comment
Share on other sites

no to przeciez napisalem za silnik sie juz nie kreci jak powinien ....

a za krecenie silnikiem odpowiadaja rozne rzeczy ...

rozumiem ;)

ja wyraziłem swoje zdanie ... podałem link gdzie jest to w miare wyjasnione i teraz tylko czekam na rozwiązanie problemu

i git .. rozjasni sie w glowach innym .... :th:

Link to comment
Share on other sites

panowie utarlo sie ze mapa startowa jest zla ... ale to goowno prawda ... mapa jest dobra to motor jest juz zmeczony i nie kreci sie jak powinien ....

Mapa jest dobra jak motor jest nowy tu sie zgodze,ale jak motorownia sklania sie ku 500tys km korekta mapy do konczocej sie pompy podobno pomaga.

w wiekszosci przypadkow to nie o pompe chodzi .... :wink4:

poza tym helmuty piszac mape zakladali ze u nich auta wedruja na szrot po 300 kkm , ale nie wzieli pod uwage ze w Polsce po takim przebiegu te auta zaczynaja druga mlodosc .... :polew:

Link to comment
Share on other sites

poza tym helmuty piszac mape zakladali ze u nich auta wedruja na szrot po 300 kkm , ale nie wzieli pod uwage ze w Polsce po takim przebiegu te auta zaczynaja druga mlodosc ....

Ot cala prawda :kox:

Link to comment
Share on other sites

w wiekszosci przypadkow to nie o pompe chodzi .... :wink4

To napisz ile aut udalo ci sie naprawic z podobnym problemem a nie chodzili o pompe,chetnie poczytam.

Link to comment
Share on other sites

To napisz ile aut udalo ci sie naprawic z podobnym problemem a nie chodzili o pompe,chetnie poczytam.

widze ze nie do konca pojmujesz problem .... [ale po to jest forum :wink4:]

dawka nie znika ani mapa sama sie nie zmienia ... zuzycie pompy wtryskowej wystepuje w autach po przebiegu 300-500 kkm [ i to tez nie zawsze] .... wczesniej padaja inne elmenty odpowiadajace za rozruch silnika [nawet przy 100kkm] i to one powoduja ze motor przy odpaleniu nie osiaga odpowiednich obrotow a co za tym idzie według mapy nie dostaje paliwa

[poszukaj/dowiedz sie jakie trzy parametry sa w mapie startowej [dwa juz Ci podalem :wink4:] ,ktore odpowiadaja za odpalanie - bo jak narazie to rozmawiam ze slepym o kolorach :naughty:]

korekte mapy robi sie po to zeby nie martwic sie o elementy ktore o wiele wczesniej traca swoja sprawnosc niz VP ... :wink4:

p.s a co by odpowiedziec na Twoje pytanie ... zadnego... nie jestem mechanikiem .... :polew::naughty:

Link to comment
Share on other sites

Akumulator mam dopiero rok i jest w bardzo dobrym stanie. Zimą auto obpalało bardzo dobrze, nawet przy bardzo niskich temperaturach. Z rozrusznikiem też nie było żadnych problemów. Auto najlepiej odpala rano, albo w nocy gdy jest najchłodniej. Gdy jedt rodgrzane jezdzi i przyspiesza normalni, a obroty nie falują (są w normie)

Link to comment
Share on other sites

nie jestem mechanikiem .... :polew::naughty:

To akurat widac. :thumbdown: Moge ci jedynie powiedziec ze teroia z forum nie zawsze pokrywa sie z praktyka.

Link to comment
Share on other sites

w wiekszosci przypadkow to nie o pompe chodzi .... :wink4

To napisz ile aut udalo ci sie naprawic z podobnym problemem a nie chodzili o pompe,chetnie poczytam.

Ta ja chętnie odpowiem. :)

Mój AFN`ek jest klasycznym przykładem , że stara i styrana pompa ma niewiele do rzeczy.

Mapę miałem ok, akumulator słaby, rozrusznik ok.

Sprawdzilismy wszystko (mape, filtry,podmienialiśmy aq - nic)

Pomogła zmiana wtryskiwaczy.

Teraz sa prawie nówki (AHF o przebiegu 40 kkm) i strach dotykac kluczyka. Nieważne czy zimny czy ciepły. Kat wtrysku mam do korekty (000 BS wynosi 40 jednostek).

Dlatego nie cierpię wrózbiarstwa. Wolę sprawdzac w praktyce.

Mimo, że nie jestem mechanikiem, bo w dzisiejszych czasach jest ich tylu dobrych ilu uczciwych polityków ... niestety.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...