dareksun Opublikowano 12 Października 2012 Opublikowano 12 Października 2012 Podobnych tematów kilka było jednak nigdzie nie znalazłem odpowiedzi. Ubywa mi płyn chłodniczy ale w ilościach śladowych (powiedzmy 0,5 -1 litra na jakiś rok ~ 20 tys km). Nie ma śladów wycieku (przy takiej ilości pewnie szybko giną, o ile są) Na rozgrzanym silniku po dłuższej jeździe mam niewielkie ciśnienie w zbiorniczku (po wykręceniu korka lekko "psyka" ~otwarcie słoika) Pytanie czy to jeszcze akceptowalne objawy czy zacząć szukać przyczyn a może to całkiem normalne (odparowywanie, ciśnienie wynikające z różnic temperatur itd.)? Jeśli chodzi o olej np. ubytek oleju mam podobny na 10 tys km około 0,5 litra (od 3 lat podobnie jak płynu chłodniczego..., wcześniej nie wiem jak to wyglądało).
grzegorzmen Opublikowano 12 Października 2012 Opublikowano 12 Października 2012 A nie śmierdzi ci płyn jak włączysz ogrzewanie i nie parują szybki? może puszcza nagrzewnica
dareksun Opublikowano 12 Października 2012 Autor Opublikowano 12 Października 2012 Nie, jak włączę ogrzewanie szyby nie parują, tak samo nie czuję zapachu płynu w środku a na pewno nie ma zmian od kiedy mam samochód (ponad trzy lata). W zasadzie doprecyzuję bo to pewnie się kilku osobom przyda. Czy w zbiorniczku może być małe ale jednak ciśnienie i czy auto może płyn podczas normalnej pracy stracić? A moje objawy i obawy to dalsza część Czyli czy są w normie? Czy nie...
adamspeed01 Opublikowano 13 Października 2012 Opublikowano 13 Października 2012 W zbiorniczku podczas pracy silnika powinno być niewielkie ciśnienie. Nie jest normalne że ubywa płyn nawet po przebiegu 20kkm. Jest pewnie jakiś drobny wyciek który odparowywuje lecz powinien zostawić zabarwienie w miejscu wycieku, albo już uszczelka pod głową puszcza lekko. Coś musi być napewno. Tak przykładowo, u mnie na 10kkm ubywało 0.5l. Puszczało na 4 garze.
Dragon30 Opublikowano 14 Października 2012 Opublikowano 14 Października 2012 Podobnych tematów kilka było jednak nigdzie nie znalazłem odpowiedzi. Ubywa mi płyn chłodniczy ale w ilościach śladowych (powiedzmy 0,5 -1 litra na jakiś rok ~ 20 tys km). Nie ma śladów wycieku (przy takiej ilości pewnie szybko giną, o ile są) Na rozgrzanym silniku po dłuższej jeździe mam niewielkie ciśnienie w zbiorniczku (po wykręceniu korka lekko "psyka" ~otwarcie słoika) Pytanie czy to jeszcze akceptowalne objawy czy zacząć szukać przyczyn a może to całkiem normalne (odparowywanie, ciśnienie wynikające z różnic temperatur itd.)? Jeśli chodzi o olej np. ubytek oleju mam podobny na 10 tys km około 0,5 litra (od 3 lat podobnie jak płynu chłodniczego..., wcześniej nie wiem jak to wyglądało). Kolego jak stoisz przodem do auta to po prawej stronie w tylnej części silnika wąż od układu chłodzenia łączy się z plastikowym kolankiem (trójnikiem) przykręconym do bloku silnika na dwie śruby, u mnie padło te kolanko i mialo mikro wyciek, sprawdź czy nie masz w tamtej części silnika czerwonych plam na łapach, poduszkach silnika itd.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się