Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nie mogę uruchomić auta, błąd czujnika G40


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Tak jak w temacie: Nie mogę uruchomić silnika, wywala cały czas błąd :

VCDS-Lite Version: Release 1.1

Saturday, 13 October 2012, 09:42:17.

Control Module Part Number: 038 906 019 FP

Component and/or Version: 1,9l R4 EDC G000SG 1538

Software Coding: 00002

Work Shop Code: WSC 63351

VCID: 6AA741AB0571

Additional Info: WAUZZZ8E02A078645 AUZ6Z0A0191973

1 Fault Found:

19464 - Camshaft Position Sensor (G40): Signal Out of Range

P3008 - 00-00 - -

Znalazłem wątek sprzed kilku lat: http://a4-klub.pl/silniki-diesla-29/b6-awx-czujnik-halla-14464/ w którym wyjaśniono, że w przypadku uszkodzenia nadajnika impulsów na wałku rozrządu (G40) ECU wykorzystuje sygnał z czujnika prędkości obrotowej silnika (G28) i auto można odpalić jednak w moim przypadku nie jest to możliwe. Nie mam możliwości podmiany czujnika i nie wiem czy wykładać bez zastanowienia kasę na nowy ?

Opublikowano

jezeli brak impulsu z tego czujnika to nie odpalisz silnika

sprawdz połaczenie, może cos nie halo z wtyczką

Opublikowano

Po odłączeniu czujnika auto odpaliło bez problemu. Ustawiłem się z kumplem na podmianę - zobaczymy czy to wina czujnika.

Problem rozwiązany: Po wymianie czujnika auto odpala jak należy.

Problem w pewnym sensie powrócił tzn. od momentu gdy wymieniłem czujnik wszystko było ok, ale padł mi akumulator i po wymianie na nowy troszkę dłużej kręcił rozrusznik; podpiąłem VAGa i wywala mi cały czas błąd G40:

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 038 906 019 FP

Component and/or Version: 1,9l R4 EDC G000SG 1538

Software Coding: 00002

Work Shop Code: WSC 63351

Additional Info: WAUZZZ8E02A078645 AUZ6Z0A0191973

1 Fault Found:

19463 - Camshaft Position Sensor (G40): No Signal

P3007 - 35-00 - -

Na stronce ross-tech znalazłem inf. , że przyczyną tego mogą być włączone światła - nie mam ustawionego trybu skandynawskiego, włącznik jest w wersji LOW dlatego podejrzewam, że piny są przełożone gdyż światła zapalają się automatycznie. Wtyczki od czujnika, oraz bezpiecznika jeszcze nie sprawdzałem, czy jest coś co powinienem jeszcze sprawdzić ?

Opublikowano

Zacznij od sprawdzenia bezpiecznika znajdującego się przy sterowniku silnika - jak zrzucisz pokrywę ECU, to na panelu gdzie masz 4 przekaźniki są też z boczku miejsca na 3 bezpieczniki (u Ciebie będą 2 - 15A i 80A). Interesuje Cię ten mniejszy, 15 amperowy...

...jeśli będzie OK, włącz zapłon (bez uruchamiania silnika) i sprawdź czy na pinie 1 w kostce G40 jest 12V...

Opublikowano
Zacznij od sprawdzenia bezpiecznika znajdującego się przy sterowniku silnika - jak zrzucisz pokrywę ECU, to na panelu gdzie masz 4 przekaźniki są też z boczku miejsca na 3 bezpieczniki (u Ciebie będą 2 - 15A i 80A). Interesuje Cię ten mniejszy, 15 amperowy...

...jeśli będzie OK, włącz zapłon (bez uruchamiania silnika) i sprawdź czy na pinie 1 w kostce G40 jest 12V...

Wielkie dzięki za odpowiedź Bartek. Sprawdzałem według tego opisu :

sprawdzenieczujnikahall.jpg

Po przyłożeniu końcówek do styków napięcie wynosiło ponad 14 V (tyle samo co na aku). Jutro sprawdzę bezpiecznik w ECU.

Opublikowano
Zacznij od sprawdzenia bezpiecznika znajdującego się przy sterowniku silnika - jak zrzucisz pokrywę ECU, to na panelu gdzie masz 4 przekaźniki są też z boczku miejsca na 3 bezpieczniki (u Ciebie będą 2 - 15A i 80A). Interesuje Cię ten mniejszy, 15 amperowy...

...jeśli będzie OK, włącz zapłon (bez uruchamiania silnika) i sprawdź czy na pinie 1 w kostce G40 jest 12V...

Wielkie dzięki za odpowiedź Bartek. Sprawdzałem według tego opisu :

http://s11.postimage.org/sqpw0fu2n/sprawdzenieczujnikahall.jpg

Po przyłożeniu końcówek do styków napięcie wynosiło ponad 14 V (tyle samo co na aku). Jutro sprawdzę bezpiecznik w ECU.

Jeśli miałeś napięcie to znaczy, że obwód zasilający jest OK... Bezpiecznik już możesz sobie odpuścić.

Teraz sprawdź czy jest przejście między pinem 2 w G40 a pinem 109 w ECU (fioletowo/niebieski kabelek).

Opublikowano

Zapomniałem wrzucić resztę błędów, które VAG zapisał prócz błędu G40 :

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Chassis Type: 8E - Audi A4 B6

Scan: 01,02,03,08,09,15,16,17,26,36,37,45,46,55,56,63,76

Address 01 -------------------------------------------------------

Controller: 038 906 019 FP

Component: 1,9l R4 EDC G000SG 1538

Coding: 00002

Shop #: WSC 63351

WAUZZZ8E02A078645 AUZ6Z0A0191973

1 Fault Found:

19463 - Camshaft Position Sensor (G40): No Signal

P3007 - 35-00 - -

Readiness: N/A

Address 03 -------------------------------------------------------

Controller: 8E0 614 517

Component: ABS/ESP front 1726

Coding: 04255

Shop #: WSC 22284

1 Fault Found:

01826 - Sensor for Steering Angle (G85): Supply Voltage Terminal 30

35-10 - - - Intermittent

Address 09 -------------------------------------------------------

Controller: 8E0 907 279 E

Component: int. Lastmodul RDW 0204

Coding: 00001

Shop #: WSC 63351

1 Fault Found:

01800 - Light Switch (E1)

27-10 - Implausible Signal - Intermittent

Skipping Address 15-Airbags

Address 16 -------------------------------------------------------

Controller: 8E0 953 549 L

Component: Lenksáulenmodul 0308

Coding: 00042

Shop #: WSC 63351

1 Fault Found:

01317 - Control Module in Instrument Cluster (J285)

49-10 - No Communications - Intermittent

Address 46 -------------------------------------------------------

Controller: 8E0 959 433 AE

Component: Komfortgerát T01 0315

Coding: 06976

Shop #: WSC 63351

1 Fault Found:

00532 - Supply Voltage B+

37-10 - Faulty - Intermittent

PS. 1. Przełacznik mam w wersji HIGH, kodowanie jest ustawione na resztę świata, ale jest on już mocno zużyty gdyż światła potrafią się same włączać i wyłączać.

2. Bład J285 pojawiał się już wcześniej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...