Biszczan Opublikowano 14 Października 2012 Opublikowano 14 Października 2012 Witam. Tak jak w temacie: Nie mogę uruchomić silnika, wywala cały czas błąd : VCDS-Lite Version: Release 1.1 Saturday, 13 October 2012, 09:42:17. Control Module Part Number: 038 906 019 FP Component and/or Version: 1,9l R4 EDC G000SG 1538 Software Coding: 00002 Work Shop Code: WSC 63351 VCID: 6AA741AB0571 Additional Info: WAUZZZ8E02A078645 AUZ6Z0A0191973 1 Fault Found: 19464 - Camshaft Position Sensor (G40): Signal Out of Range P3008 - 00-00 - - Znalazłem wątek sprzed kilku lat: http://a4-klub.pl/silniki-diesla-29/b6-awx-czujnik-halla-14464/ w którym wyjaśniono, że w przypadku uszkodzenia nadajnika impulsów na wałku rozrządu (G40) ECU wykorzystuje sygnał z czujnika prędkości obrotowej silnika (G28) i auto można odpalić jednak w moim przypadku nie jest to możliwe. Nie mam możliwości podmiany czujnika i nie wiem czy wykładać bez zastanowienia kasę na nowy ?
Dev Opublikowano 14 Października 2012 Opublikowano 14 Października 2012 jezeli brak impulsu z tego czujnika to nie odpalisz silnika sprawdz połaczenie, może cos nie halo z wtyczką
Biszczan Opublikowano 15 Października 2012 Autor Opublikowano 15 Października 2012 Po odłączeniu czujnika auto odpaliło bez problemu. Ustawiłem się z kumplem na podmianę - zobaczymy czy to wina czujnika. Problem rozwiązany: Po wymianie czujnika auto odpala jak należy. Problem w pewnym sensie powrócił tzn. od momentu gdy wymieniłem czujnik wszystko było ok, ale padł mi akumulator i po wymianie na nowy troszkę dłużej kręcił rozrusznik; podpiąłem VAGa i wywala mi cały czas błąd G40: VAG-COM Version: Release 311.2-N Control Module Part Number: 038 906 019 FP Component and/or Version: 1,9l R4 EDC G000SG 1538 Software Coding: 00002 Work Shop Code: WSC 63351 Additional Info: WAUZZZ8E02A078645 AUZ6Z0A0191973 1 Fault Found: 19463 - Camshaft Position Sensor (G40): No Signal P3007 - 35-00 - - Na stronce ross-tech znalazłem inf. , że przyczyną tego mogą być włączone światła - nie mam ustawionego trybu skandynawskiego, włącznik jest w wersji LOW dlatego podejrzewam, że piny są przełożone gdyż światła zapalają się automatycznie. Wtyczki od czujnika, oraz bezpiecznika jeszcze nie sprawdzałem, czy jest coś co powinienem jeszcze sprawdzić ?
Bart-S Opublikowano 5 Listopada 2012 Opublikowano 5 Listopada 2012 Zacznij od sprawdzenia bezpiecznika znajdującego się przy sterowniku silnika - jak zrzucisz pokrywę ECU, to na panelu gdzie masz 4 przekaźniki są też z boczku miejsca na 3 bezpieczniki (u Ciebie będą 2 - 15A i 80A). Interesuje Cię ten mniejszy, 15 amperowy... ...jeśli będzie OK, włącz zapłon (bez uruchamiania silnika) i sprawdź czy na pinie 1 w kostce G40 jest 12V...
Biszczan Opublikowano 5 Listopada 2012 Autor Opublikowano 5 Listopada 2012 Zacznij od sprawdzenia bezpiecznika znajdującego się przy sterowniku silnika - jak zrzucisz pokrywę ECU, to na panelu gdzie masz 4 przekaźniki są też z boczku miejsca na 3 bezpieczniki (u Ciebie będą 2 - 15A i 80A). Interesuje Cię ten mniejszy, 15 amperowy......jeśli będzie OK, włącz zapłon (bez uruchamiania silnika) i sprawdź czy na pinie 1 w kostce G40 jest 12V... Wielkie dzięki za odpowiedź Bartek. Sprawdzałem według tego opisu : Po przyłożeniu końcówek do styków napięcie wynosiło ponad 14 V (tyle samo co na aku). Jutro sprawdzę bezpiecznik w ECU.
Bart-S Opublikowano 5 Listopada 2012 Opublikowano 5 Listopada 2012 Zacznij od sprawdzenia bezpiecznika znajdującego się przy sterowniku silnika - jak zrzucisz pokrywę ECU, to na panelu gdzie masz 4 przekaźniki są też z boczku miejsca na 3 bezpieczniki (u Ciebie będą 2 - 15A i 80A). Interesuje Cię ten mniejszy, 15 amperowy......jeśli będzie OK, włącz zapłon (bez uruchamiania silnika) i sprawdź czy na pinie 1 w kostce G40 jest 12V... Wielkie dzięki za odpowiedź Bartek. Sprawdzałem według tego opisu : http://s11.postimage.org/sqpw0fu2n/sprawdzenieczujnikahall.jpg Po przyłożeniu końcówek do styków napięcie wynosiło ponad 14 V (tyle samo co na aku). Jutro sprawdzę bezpiecznik w ECU. Jeśli miałeś napięcie to znaczy, że obwód zasilający jest OK... Bezpiecznik już możesz sobie odpuścić. Teraz sprawdź czy jest przejście między pinem 2 w G40 a pinem 109 w ECU (fioletowo/niebieski kabelek).
Biszczan Opublikowano 5 Listopada 2012 Autor Opublikowano 5 Listopada 2012 Zapomniałem wrzucić resztę błędów, które VAG zapisał prócz błędu G40 : VAG-COM Version: Release 311.2-N Chassis Type: 8E - Audi A4 B6 Scan: 01,02,03,08,09,15,16,17,26,36,37,45,46,55,56,63,76 Address 01 ------------------------------------------------------- Controller: 038 906 019 FP Component: 1,9l R4 EDC G000SG 1538 Coding: 00002 Shop #: WSC 63351 WAUZZZ8E02A078645 AUZ6Z0A0191973 1 Fault Found: 19463 - Camshaft Position Sensor (G40): No Signal P3007 - 35-00 - - Readiness: N/A Address 03 ------------------------------------------------------- Controller: 8E0 614 517 Component: ABS/ESP front 1726 Coding: 04255 Shop #: WSC 22284 1 Fault Found: 01826 - Sensor for Steering Angle (G85): Supply Voltage Terminal 30 35-10 - - - Intermittent Address 09 ------------------------------------------------------- Controller: 8E0 907 279 E Component: int. Lastmodul RDW 0204 Coding: 00001 Shop #: WSC 63351 1 Fault Found: 01800 - Light Switch (E1) 27-10 - Implausible Signal - Intermittent Skipping Address 15-Airbags Address 16 ------------------------------------------------------- Controller: 8E0 953 549 L Component: Lenksáulenmodul 0308 Coding: 00042 Shop #: WSC 63351 1 Fault Found: 01317 - Control Module in Instrument Cluster (J285) 49-10 - No Communications - Intermittent Address 46 ------------------------------------------------------- Controller: 8E0 959 433 AE Component: Komfortgerát T01 0315 Coding: 06976 Shop #: WSC 63351 1 Fault Found: 00532 - Supply Voltage B+ 37-10 - Faulty - Intermittent PS. 1. Przełacznik mam w wersji HIGH, kodowanie jest ustawione na resztę świata, ale jest on już mocno zużyty gdyż światła potrafią się same włączać i wyłączać. 2. Bład J285 pojawiał się już wcześniej.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się