kudalty66 3 Opublikowano 22 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2012 witam jak w temacie, 1.9 1Z, czy ktos się spotkał, z prawie do końca zużytym klinem, na szczęście nie rozwaliło silnika, objawy,: problem z przestawiającym się rozrządem, , krzywo pracujące koło paska wieloklinowego,. czy możliwe jest też że czop wału jest krzywy, może wcześniej miał wypadek,. jakiej firmy koło pasowe kupić, cena od 30 do 130 PLN dzieki za odpowiedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spanky 7 Opublikowano 22 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2012 musisz kupić nowe kolo pasowe [w ASO] śrube mocującą oraz co najważniejsze obrobic czop wału aby plaszczyzna przylegania koła pasowego byla idealnie płaska , w przeciwnym razie problem powróci ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek26 2 Opublikowano 22 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2012 Ja miałem podobnie w AFN-ie załozyłem nowe kółko i złozyłem na porządny klej dodatkowo i auto jeździ, widac zę koło pasowe lekko skacze ale na razie jest OK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alest 1 Opublikowano 22 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2012 1.9 1Z, czy ktos się spotkał, z prawie do końca zużytym klinem, na szczęście nie rozwaliło silnika, objawy,: problem z przestawiającym się rozrządem, ....niestety ale zdarza się, ostatnio taki sam problem wystąpił w golfie kolegi - objawem był pojawiający się niespodziewanie problem z uruchomieniem silnika niezależnie czy był ciepły czy zimny, jeżeli nie podciągnęło się "ssania" po rozebraniu dziwiłem się, że resztakimi sił klin wytrzymał - zakończyło się zakupem koła, klina i śruby:wink:.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trepek 140 Opublikowano 22 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2012 1.9 1Z, czy ktos się spotkał, z prawie do końca zużytym klinem, na szczęście nie rozwaliło silnika, objawy,: problem z przestawiającym się rozrządem, jeżeli nie podciągnęło się "ssania" AAZ ma inny kształt klina na czopie wału niż 1Z. W AAZ obrabiający się klin jest wręcz piętą achilessową tego silnika. Powstaje poprzez nieumiejętną wymianę rozrządu, gdzie mechanik idąc na łatwiznę odkręca centralną śrubę zamiast 4 śrub od koła pasowego. W 1Z ten problem również występuje chociaż w mniejszym stopniu. Przyczyną jest jak wyżej - pchanie łapsk tam gdzie nie trzeba i odkręcanie centralnej śruby (notabene zabronione przez producenta przy wymianie rozrządu ale komu chce się czytać) wału oraz bicie tłumika drgań skrętnych, które to bicie może obrobić płaszczyznę wału. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alest 1 Opublikowano 22 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2012 Przyczyną jest jak wyżej - pchanie łapsk tam gdzie nie trzeba i odkręcanie centralnej śruby (notabene zabronione przez producenta przy wymianie rozrządu ale komu chce się czytać) wału ...niestety ale to prawda, spowodowana chyba zwykłą niewiedzą "mechanika" bo raczej o sabotaż nikogo bym nie podejrzewał... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kudalty66 3 Opublikowano 23 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2012 dzięki panowie za wypowiedźi, rzeczywiscie dowiedziałęm się od własciciela że koło paska osprzętu juz od pół roku miało bicie na boki i to znaczne, także wtedy to się zaczeło, aż dziw że sie nie skonczyło tragicznie, na starym kole z klina w kształcie półksieżyca zostało zaledwie 1 mm,. kółko nowe założone,nowa śruba +klej, rozrząd na blokadach, auto nie pali, kąt wtrysku poza zakresem, hehe przestawiłem pompę, odpalił, rozgrzewanie do 80 stopni i ustawianie, po kilku próbach 49-52, silniczek chodzi aż miło, co lepsze koło paska wieloklinowego równo pracuje więc wał krzywy nie był,. dzieki i pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powaguspisz 2 Opublikowano 23 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2012 Blokady rozrządu - Blokady rozrządu firmy Tesam - Blokady pasujące do samochodów VW, Audi, Seat, Skoda - *s0000103 - VW, Audi TDI - Frez do czopa wału Diesel - Tesam - Firma motoryzacyjna Jeśli ktoś taki zestaw z mechaników w twojej okolicy ma to Ci na frezuje wał, dasz nowe kółko, śrubę i pojechał dalej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kudalty66 3 Opublikowano 24 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2012 Blokady rozrządu - Blokady rozrządu firmy Tesam - Blokady pasujące do samochodów VW, Audi, Seat, Skoda - *s0000103 - VW, Audi TDI - Frez do czopa wału Diesel - Tesam - Firma motoryzacyjna Jeśli ktoś taki zestaw z mechaników w twojej okolicy ma to Ci na frezuje wał, dasz nowe kółko, śrubę i pojechał dalej dzięki, jak juz napisałem wcześniej, wał krzywy nie był, wina wyłacznie po stronie kółka, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się