Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Obroty silnika, synchronizacja rozrządu, nierówna praca na zimnym.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jakie prawidłowe obroty powinien mieć ten silnik na biegu jałowym, i kąt synchronizacji rozrządu. Mechanik wymieniał mi rozrząd i przed wymianą miałem obroty ciut ponad 800, a kąt jak powiedział był ustawiony na + 1.6. Teraz po wymianie obroty mam ok 900, nie sprawdzałem Vagiem, a kąt ustawił jak sam powiedział +0.5. Czy to są poprawne wartości? Czy te ustawienia mają wpływ na pracę silnika kiedy jest zimny? Dodam, że po odpaleniu zimnego, lekko kołysze silnikiem jak w traktorze przez ok 5 sekund, i puszcza czarny dym z rury. Po ok 5-10 sekundach silnik pracuje równo a z wydechu nie leci czarny dym.

Opublikowano

Proponuje po VAG, może na spot i koledzy podepną pod kompa. Podstawowe bloki pomiarowe sprawdzić. Kąt ustawia sie na tak zwane 0.0 ale 0.5 o ile faktycznie tak jest jest w normie.

Opublikowano

Podłącz pod Vag sprawdź obroty, i synchronizację, norma jest do +/- 3 ale najlepiej jest gdy jest 0, samemu można ją ustwić, banalnie proste, diy jest na forum, warto też sprawdzić synchronizację w logach dynamicznych (będzie wiadomo czy rozrząd kupy się trzyma) a co do tego telepania i kopcenia przez 5 sekund to urok tych silników przy tej temp zewnętrznej... :hi:

Opublikowano

jest fotostory jak ustawic kat synchronizacji walka rozrzadu a jak nie to ci jakis mecher obeznany zrobi to za 20zl. jak to sie bedzie powtarzac to sa dwie opcje 1. sypie ci sie program i trzeba go zaaktualizowac, 2. silnik juz dogorewa czyli powycieraly sie te rzeczy ktore odpowiadaja za rozrzad i sie odchyla samoistnie (przebiegi od 300tys+)

Opublikowano

Mechanik jak mi wymienił rozrząd to ustawił kąt na +0.5 i tak podobno ma być prawidłowo. Wcześniej przed wymianą rozrządu kąt był +1.6. Przebieg obecny i prawdziwy 330tyś. Dodam, że po rozgrzaniu silnika autko na każdym biegu ładnie przyśpiesza, nie szarpie nawet podczas rozpędzania na 5biegu przy prędkości 60 km/h, skrzynia 6biegowa:). 200 km/h śmiga, aż miło. Tylko te niepokojące rzucanie silnikiem i dym z tłumika, kiedy zimny. Mechanik obstawia jeszcze, że do wymiany są uszczelniacze pompek.

Opublikowano

te silniki wlasnie tak maja ze kat z powodu przebiegu i wytarcia sie tego miejsca w ktorym jest rozrzad odchyla sie samoistnie one tak maja pozniej sa problemy z odpalaniem itd chory temat

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...