zak2012 Opublikowano 28 Października 2012 Opublikowano 28 Października 2012 Panowie mam pytanie dotyczące silnika diesla 1.9 tdi. Jeśli jest uszkodzona uszczelka pod głowicą to oczywiście spaliny uciekają przez wadliwą uszczelkę i dostają się do płynu chłodzenia a ten wyrzucany jest przez korek. Czy istnieje inna droga przez którą mogą się wydostawać spaliny i dotrzeć do płynu chłodzenia ??
Mitshi Opublikowano 28 Października 2012 Opublikowano 28 Października 2012 To raczej płyn dostaje się do komory spalania i w efekcie go ubywa, a dodatkowym objawem jest "niebieskawy" dym z wydechu. Jak ci wywala płyn przez korek to może nie masz obiegu i po prostu się gotuje?
SotoM Opublikowano 28 Października 2012 Opublikowano 28 Października 2012 wszystko zalezy od stopnia uszkodzenia uszczelki .jesli jest to niewielka nieszczelnosc to efekt jest tego typu- gdy cisnienie sprężania/spaliny dostaja sie do ukł.chłodzenia robia sie twarde bardzo przewody wodne, do tego opróżniana jest nagrzewnica przez cisnienie z płynu i brak jest ciepłego ogrzewania i słychac bulgotanie w desce rozdzielczej. gdy cisnienie w układzie przekroczy 1,5bar otwiera sie zaworek w korku zbiorniczka plynu wyrównawczego i płyn wyrzucany jest na zewnatrz kanałem opływowym pod zbiorniczkiem jest taki jakby mini króciec.A przy wykonaniu testu na zawartość CO2 test nie pokazuje nic nie zmienia koloru
Mitshi Opublikowano 28 Października 2012 Opublikowano 28 Października 2012 wszystko zalezy od stopnia uszkodzenia uszczelki .jesli jest to niewielka nieszczelnosc to efekt jest tego typu- gdy cisnienie sprężania/spaliny dostaja sie do ukł.chłodzenia robia sie twarde bardzo przewody wodne, do tego opróżniana jest nagrzewnica przez cisnienie z płynu i brak jest ciepłego ogrzewania i słychac bulgotanie w desce rozdzielczej. gdy cisnienie w układzie przekroczy 1,5bar otwiera sie zaworek w korku zbiorniczka plynu wyrównawczego i płyn wyrzucany jest na zewnatrz kanałem opływowym pod zbiorniczkiem jest taki jakby mini króciec.A przy wykonaniu testu na zawartość CO2 test nie pokazuje nic nie zmienia koloru Dzięki za informację. Cały czas się uczę.
Sztomel Opublikowano 31 Października 2012 Opublikowano 31 Października 2012 Czy istnieje inna droga przez którą mogą się wydostawać spaliny i dotrzeć do płynu chłodzenia ?? Poprzez rozszczelnioną chłodnicę spalin (znajdującą się pod kolektorem ssącym pomiędzy wyjściem spalin z kolektora wydechowego a dojściem spalin do dolnej części obudowy zaworu EGR) jeśli oczywiście silnik w takową jest wyposażony bo nie wszystkie ją mają a oznaczenia silnika nawet nie podałeś.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się