Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Procedura odpowietrzania wymiana filtra paliwa 2008-2012


johnny2002

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

 

 


Filtr paliwa ma numer 8K0 127 400

Aby się do niego dostać musisz wymontować osłony aerodynamiczne płyty podłogowej po prawej stronie.

A20_10438.jpg


– Wykręcić nakrętki -1- i -2-.
– Przechylić uchwyt -3- w dół -strzałka-, odczepić i zdjąć z nadwozia.

A20_10439.jpg


– Postawić wannę ściekową pod filtr paliwa.
– Wymontować węże doprowadzania paliwa -1- i -4-.
– Odczepić przewód powrotnego obiegu paliwa -3- przy ogranicznikach -2-.
– Zdjąć filtr paliwa -5- z ogranicznikami

 

 

 

 

 

 

 

Procedura uruchamiana wstępnej pompy paliwa za pomocą systemu VCDS:




UWAGA! PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.


Wymagania:
* zapłon włączony, silnik wyłączony
* napięcie min. 11.5 V
* wystarczający poziom (ilość) paliwa z zbiorniku

Wybieramy:

[01 - Silnik]
[ustawienia podstawowe - 04]
Wybierz grupę "035"
[idź!]
[ON/OFF/Dalej]
Elektryczna pompa paliwa powinna pracować przez 30 sekund.
[Gotowe, Wróc]

Przy wymianie filtra paliwa powyższą procedurę stosuje się jednorazowo.

Przy wymianie m.in. wtryskiwacza oraz innych naprawach związanych z układem paliwowym poleca się zastosowanie powyższej procedury min.
trzykrotnie.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, to mam jeszce pytanie o to odpowietrzenie, bo w zasadzie głównie o to mi chodziło. Jak to się robi ? Jakaś śrubka ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, to mam jeszce pytanie o to odpowietrzenie, bo w zasadzie głównie o to mi chodziło. Jak to się robi ? Jakaś śrubka ?

Nic nie musisz odpowietrzać :wink: tylko silnik trochę dłuzej pokreci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok To jeszcze mały OT. Czy w ELSie jest manual jak sprawdzić stan imbusika (zabieraka pompy olejowej) ?

Czy tą czynność da sie wykonać samemu czy lepiej zlecić.

Jeżeli jest w ELSA, to czy ktoś może zamieścić w warsztacie lu tutaj jak coś takiego wykonać ?

I pytanie dot. odpowietrzania: czy tylko w B8 nie trzeba tego robić ? w starszych dieslach to chyba był problem tak ? (palenie na plak itp ?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok To jeszcze mały OT. Czy w ELSie jest manual jak sprawdzić stan imbusika (zabieraka pompy olejowej) ?

Czy tą czynność da sie wykonać samemu czy lepiej zlecić.

Jeżeli jest w ELSA, to czy ktoś może zamieścić w warsztacie lu tutaj jak coś takiego wykonać ?

I pytanie dot. odpowietrzania: czy tylko w B8 nie trzeba tego robić ? w starszych dieslach to chyba był problem tak ? (palenie na plak itp ?)

Samochody z 4-cylindrowym silnikiem lub 6-cylindrowym silnikiem 2,7 l i 3,0 l :

Za względu na budowę silnika i zamontowaną w zbiorniku paliwa wstępną pompę paliwa układ paliwowy w samochodach z silnikiem z pompowtryskiwaczami i silnikiem Common Rail nie musi być odpowietrzany.

Układ paliwowy odpowietrza się sam przy uruchomieniu rozrusznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok To jeszcze mały OT. Czy w ELSie jest manual jak sprawdzić stan imbusika (zabieraka pompy olejowej) ?

Czy tą czynność da sie wykonać samemu czy lepiej zlecić.

Jeżeli jest w ELSA, to czy ktoś może zamieścić w warsztacie lu tutaj jak coś takiego wykonać ?

wiesz co, sporo szukałem i nie doszukałem się ani jednej informacji na sieci aby komuś ten imbusik padł w B8 - a przecież takich samochodów z przebiegiem 200+ tyś jest juz sporo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co mieszać temat dotyczy filtra wymiany paliwa :wink:

Do poczytania ---> http://a4-klub.pl/silniki-diesla-29/macie-maksymalne-przebiegi-swoich-a4-b8-2-0-tdi-cr-249610/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy w ETCE opisane jest jak zdjąć te osłony ? czy trzeba wszystkie odkecac bo one chyba z kilku części się składają ?

I takie pytanie jeżeli nie ma się oryginalnego podnośnika to czy można samochód podnieśc tradycyjnym podnośnikiem "żaba" ?

Jeżeli tak to gdzie są punkty podparcia ?

---------- Post dopisany 18-11-2012 at 20:53 ---------- Poprzedni post napisany 17-11-2012 at 10:04 ----------

Już sobie poradziłem, trzeba zdjąć dwie pierwsze oslony od przodu (kilka plastikowych nakrętek na klucz 10mm i dwa kołki rozporowe).

Jeżeli chodzi o miejsca na podnośnik to są dwa obszary które nie są osłonięte oslonami. Pytanie tylko czy na tej zgrzewie karoserii można normalnie żabą podnosić czy trzeba miec jaką specjalną końcówkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie odkopie temat, czy do zdjęcia/założenia wężyków z filtra potrzebne jest jakieś specjalne narzędzie??

Pytam bo podjechałem ostatnio na jedną z tzw szybkich stacji obsługi i koleś mi powiedział, że sie nie podejmą, bo trzeba mieć jakiś specjalne coś do tego..

Prawda to??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W serwisach gdzie zajmują się tylko wymianą olejów i filtrów koszt to najczęściej tylko cena części.

W moim przypadku było to 109zł brutto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W serwisach gdzie zajmują się tylko wymianą olejów i filtrów koszt to najczęściej tylko cena części.

W moim przypadku było to 109zł brutto.

W Warszawie masz taki sklepik z wymianą gratis ? Możesz podesłać adres. Jakiej marki oferują filtry ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym wolał wymienić filtr na ori. Ja zmienialem na ori.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Czy po wymianie filtra paliwa należy go / filtr/ zalać paliwem lub uruchomić jakaś specjalną procedurę z VAG-a?

Dzięki

Fafiks

---------- Post dopisany at 15:12 ---------- Poprzedni post napisany at 14:59 ----------

Ok To jeszcze mały OT. Czy w ELSie jest manual jak sprawdzić stan imbusika (zabieraka pompy olejowej) ?

Czy tą czynność da sie wykonać samemu czy lepiej zlecić.

Jeżeli jest w ELSA, to czy ktoś może zamieścić w warsztacie lu tutaj jak coś takiego wykonać ?

I pytanie dot. odpowietrzania: czy tylko w B8 nie trzeba tego robić ? w starszych dieslach to chyba był problem tak ? (palenie na plak itp ?)

Samochody z 4-cylindrowym silnikiem lub 6-cylindrowym silnikiem 2,7 l i 3,0 l :

Za względu na budowę silnika i zamontowaną w zbiorniku paliwa wstępną pompę paliwa układ paliwowy w samochodach z silnikiem z pompowtryskiwaczami i silnikiem Common Rail nie musi być odpowietrzany.

Układ paliwowy odpowietrza się sam przy uruchomieniu rozrusznika.

Tu do końca nie jestem pewny, ELSA podaje że przed odpaleniem silnika należy z VAG uruchomić procedurę pompowania paliwa ponieważ brak paliwa w układzie może uszkodzić pompę wysokiego cisnienia. Jednak nie jestem pewny i stąd moje pytanie w poprzednim poście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...