Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Wymiana uszczelki zaworów i oleju ADR.. (ASB)


dziobak245

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, wczoraj wymieniałem uszczelke zaworów i olej w swoim autku...silnik ADR, ASB (automatyczna skrzynia biegów), postanowiłem krótko to opisać może konuś sie przyda. Skrzynia biegów przy tych czynnościach nie jest ważna.

Tak więc zaczynamy.

Ściągamy osłony plastikowe silnika i odkręcamy obejme przewodu powietrza.

ef9fae7d8fc6f1fd.jpg

Tak wygląda po zdjęciu osłony:

d4dcb95afbd6a49a.jpg

Następnie zdejmujemy osłonę silnika pod spodem, niestety foty nie posiadam...znajduje się tam ok 8 śrub. Odkręcamy wlew oleju, wyjmujemy bagnet i odkęcamy śrubę na misce olejowej....spuszczamy olej, między czasie jak olej nam będzie spływał do pojemnika wykonujemy następne czynności.

Kolejna czynność to odłączenie wtyczki i odkręcenie czterech śrób (kolor zielony) i zdjęcie cewki (to chyba jest cewka zapłonowa), proszę pamiętać o tym który przewód gdzie był...w tym przypadku są tylko dwa widoczne.

bebaf75faec8733f.jpg

kolejna czynność to odczepienie dwuch zaczepów osłony paska (kolor fioletowy), a następnie odkręcenie śrub kolor czerwony (9 sztuk, jedna jest pod cewką). Zdejmujemy osłonę zaworów i teraz już trzeba mocno uważać aby nic nam nie wpadło do silnika...zdejmujemy osłonę zaworów,

f7699500ab756406.jpg

wyciągamy stare uszczelki, czyścimy miejsca po uszczelkach, można także w tym momencie wyczyścić osłone zaworów....

Zakładamy nowe uszczelki, a następnie osłonę (tu trzeba uważać bo nowa uszczelka jest bardzo elastyczna i sama opuszcza miejsce przeznaczenia, wysuwa się z rowka, proszę o baczną obserwacje uszczeli w momencie montazu osłony... następnie skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności, proszę nie zapomnieć o podłączeniu wszystkich odłączonych wtyczek)

widok po wszystkim...

fecfe44d030e42fb.jpg

Ale to jeszcze nie wszystko. Następnie musimy wymienic filtr oleju. Znajduje się on pod zbiornikiem wyrównawczym płynu chłodzącego:

3877242d0de655a3.jpg

odkręcamy trzy śruby, śrubokręt krzyżak, odłanczamy wtyczkę i w oddali widać filtr:

9add21f00e0d3773.jpg

Dojście do filtra jest straszne, ciężko go odkręcić, przynajmniej tak było w moim przypadku, zajeło mi to 30 min, ale sie udało, proponuje coś podłożyc pod filtrem ponieważ jeszcze z filtra wycieknie nam olej i zabrudzi nam miejsca poniżej. UWAGA na wtyczkę poniżej, która przynajmniej w ASB tak jest, jest poniżej ja ją ruszyłem niechcący i nie wskazywało mi prędkości ale należy tylko ją poprawić i jest ok.

Następnie zakręcamy śrubę na misce olejowej i wlewamy olej ( u mnie weszło 4 L), odpalamy silnik i powinno wszystko zagrac. Samochód odrazu lepiej jechał.

Przydatne narzędzia i elementy:

- olej (ja wlałem ELF 10W40)

- filtr oleju

- klucz do filtra oleju

- śrubokręt płaski i krzyżak

- klucz nasadowy "17"

- klucze "10", "13" i chyba "9"

- pojemnik na stary olej

- Imbus chyba "6"

- rękawice

- jakąś scierke

- troche benzyny do umycia silnika z oleju

- aparat

- ZAPAŁ

I to na tyle mam nadzieje ze komus sie to przyda, powodzenia....

A teraz mam pytanie do doświadczonych, po zdjęciu osłony zauważyłem w tylnej części łańcuszek a z przodu pasek....o co chodzi do czego jest pasek a do czego jest łańcuszek??? czy to i to to część rozrządu...

dcf565d2ee2b0d6f.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A teraz mam pytanie do doświadczonych, po zdjęciu osłony zauważyłem w tylnej części łańcuszek a z przodu pasek....o co chodzi do czego jest pasek a do czego jest łańcuszek??? czy to i to to część rozrządu...

Odpowiedź… TAK! – Łańcuszek napędza drugi wałek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:evil: strona rzeczywiśći powiem "super" ale ja nie pa ruski...może to przetłumaczysz?? A propo porad, jak miałem opla miałem program na CD servisowy TIS i ECP, w tych programach były wszystkie podzespoły wypisane, dosyc czytelne rysunki itd..JEST COS TAKIEGO DO AUDI???? jesli tak moze ktos udostępnic?? Pozdrawiam :tongue4:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Henrykus

W AEB jest w zasadzie to samo , tylko cewek jest więcej , i nie ma możliwosci pomyłki z przewodami. I jest jeszcze do "uwolnienia" po lewej stronie pokrywy rozrządu (patrząc od przodu auta) przewód smarujący turbinę.

Pozrdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

będę się zabierał za wymianę tych uszczelek i mam pytanie czy te śruby od pokrywy dokręcamy normalnie czy może jakimś kluczem dynamometrycznym ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...