Skocz do zawartości
IGNOROWANY

brak ogrzewania wewnatrz auta


gutek1777

Rekomendowane odpowiedzi

Witam pacjent to a4 3.0 quattro z webasto

Po wymianie silnika zniknęło ogrzewanie wewnątrz auta, płyn jest, układ odpowietrzony, pompa wody nowa, termostat nowy, nastawy klapek sprawdzone (działają), ale.. po rozgrzaniu silnika i otwarciu się termostatu dolny przewód nagrzewnicy jest zimny a górny ciepły ale nie tak mocno jak płyn w obiegu silnika...

dodatkowo dodam, że jeżeli w trasie trzymam silnik na obrotach 4500obr/min nagle zaczyna wiać gorące powietrze z nawiewu ale gdy się zatrzymam po kilku minutach znów dolny przewód od nagrzewnicy jest zimny,

ogólnie u mnie webasto nie działa, także nie działa elektryczna pompka przy webasto która pompuje płyn chłodniczy (podłączałem na krotko)...

pytanie czy to wina

- nie do końca odpowietrzonego układu?

- pompki elektrycznej która sie zatarła (ona wo gole musie ciągle działać? czy tylko gdy jest włączone webasto)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem mechanikiem i nie wiem czy to co napiszę ma jakieś znaczenie w przypadku Twojego silnika, ale podobno gdy zaleje się do układu chłodzenia płyn inny niż G12 to objawem może być brak ogrzewania. Mam 2.0 AFL i u mnie na zbiorniczku wyrównawczym pisze G12; mam swoją A4 od miesiąca i zaraz po zakupie wymieniałem kompletny rozrząd wraz z pompą wody a co za tym idzie wymieniałem również płyn chłodniczy- mechanik zalał mi G12 i u mnie wszystko działa w porządku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedno jest pewne że płyn nie ma znaczenia czy będzie ogrzewanie czy nie, Jeśli termostat jest sprawny, to teraz pytanie mimo że masz nową pompe wody może być jakaś trefna zdarzało się że np. kółko na pompie popychające płyn było z jakiegoś taniego zamiennika nie tak zrobione i za wolno ganialo płyn, a może być tak ze koło od pompy sie obraca a wirnik stoi, czyli padnieta pompa, druga rzecz to taka ale to w przypadku B5 Passata znam przypadek ze jest na przewodzie doprowadzającym do nagrzewnicy dziurka, czy cos takiego i treba odpowietrzyć nagrzewnicę, zdarzało się to bardzo żadko ale znam przypadki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słuchajcie żeby pompa padła to by gotowało silnik, przy montażu wyglądała jak oryginał wiec na pewno nie to a pompa jest firmy Ruville, tak wiem o tym odpowietrzniku ale sęk w tym ze odpowietrzałem i powietrza już nie było w górnym przewodzie ale dolny jest jakby słabo zasilany?? hmm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli grzeje przy mocnej jeździe i szybko przestaje to problemem może być brudna nagrzewnica (ograniczony przepływ daje się bardziej we znaki przy niższych obrotach).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może jakiś syf w silniku był, po zalaniu płynu itp. poszło wszystko w uklad i gdzies Ci zatkalo, tak jak panowie mówia

---------- Post dopisany at 18:47 ---------- Poprzedni post napisany at 18:43 ----------

Nie koniecznie, bo jeśli pompa jest stara, nie zmieniałes, to mogla się zwyczajnie wykryszyć, są pacjenci którzy zwyczajnie nie zmieniają pomp aaa bo co tam po co a z czasem kółko które gania płyn może zwyczajnie się rozsypać ze starości, inna kwestia jeśli zmieniałes, to wówczas, czy poruwnaleś ze stara bo czasami zrobia bubla ze np. kółko jest za niskie znam te przypadki bo pracuje w częściach i wowczas bedzie ganaic płyn ale za słabo. Sprawdz nie zaszkodzi, łatwiej chyba wyjąć pompę a jeżeli nagrzewnice jeśli do tego by doszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...