Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Brak mocy i dymi na czarno


kunbo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Nie wiem co sie stalo ale od kilku dni moja niunia nie mam sily jechac, jest tak jakby brakowalo doladowania. Turbina świszczy ale co ciekawe przy przyspieszaniu w kabinie slychac jakby gdzies ulatnialo sie powietrze. Poczytalem troche na forum i to co mi sie dzieje swiadczy ze mam cos nie tak z dolotem. Podłączyłem Vaga i błędów w silniku nie było. Zrobiłem logi:

Group A: '001

Engine speed Injection Quantity Mod. Piston Displ. Coolant Temp.

TIME 861-945 09-mar 1.35-2.10 80-110

STAMP /min mg/R V °C

0.00 819 5.0 1.660 66.6

0.67 819 4.8 1.760 66.6

1.34 819 4.8 1.660 66.6

2.01 819 4.8 1.680 66.6

2.72 966 5.6 1.680 67.5

3.40 1092 6.4 1.740 67.5

4.07 1176 5.6 1.620 67.5

4.74 1197 5.4 1.640 67.5

5.41 1281 6.6 1.660 67.5

6.08 1449 5.6 1.720 67.5

6.75 1491 5.4 1.540 67.5

7.42 1512 5.8 1.580 67.5

8.10 1764 7.2 1.700 67.5

8.82 2121 6.8 1.620 67.5

9.52 2373 6.6 1.560 67.5

10.20 2499 6.4 1.540 67.5

10.89 2520 6.6 1.540 68.4

11.58 2562 7.0 1.580 68.4

12.26 2583 7.0 1.580 68.4

12.94 2625 8.4 1.720 68.4

13.61 2667 8.6 1.740 68.4

14.29 2709 10.4 1.780 68.4

14.96 2940 10.0 1.800 68.4

15.65 3234 9.4 1.760 68.4

16.31 3486 9.0 1.720 68.4

16.98 3696 8.8 1.720 68.4

17.65 3801 8.6 1.680 68.4

18.33 4284 11.2 1.880 69.3

Group A: '003

Engine speed MAF (specified) MAF (actual) EGR duty cycle

TIME 861-945 240-340 240-340 4-84

STAMP /min mg/R mg/R %

0.00 819 285.0 440.0 4.8

0.69 819 285.0 445.0 4.8

1.37 819 285.0 440.0 4.8

2.06 924 305.0 420.0 4.8

2.74 1050 335.0 450.0 19.9

3.41 1092 330.0 460.0 48.6

4.08 1176 330.0 385.0 59.8

4.75 1260 320.0 365.0 59.8

5.42 1323 305.0 375.0 59.8

6.10 1386 340.0 370.0 59.8

6.78 1659 340.0 385.0 59.8

7.48 2184 350.0 410.0 59.8

8.18 2541 360.0 440.0 59.8

8.86 2646 355.0 435.0 59.8

9.55 2646 355.0 425.0 59.8

10.23 2667 370.0 425.0 59.8

10.90 2856 400.0 430.0 59.8

11.57 3129 400.0 425.0 4.8

12.24 3381 400.0 475.0 4.8

12.91 3591 755.0 475.0 4.8

13.59 3843 850.0 480.0 4.8

14.27 3570 740.0 435.0 4.8

14.93 2184 250.0 500.0 33.1

15.61 2163 495.0 440.0 42.6

16.28 3486 555.0 505.0 4.8

16.95 5103 850.0 475.0 4.8

Group A: '004

Engine speed Specified start Actual start Cold Start Valve

TIME 861-945 2 to -3 2 to -3 3-70

STAMP /min °BTDC °BTDC %

0.00 819 1.3 1.3 64.9

0.67 819 1.3 1.5 62.2

1.36 987 1.3 1.5 72.1

2.04 1344 1.3 0.9 20.3

2.71 1764 2.4 0.4 2.8

3.39 2310 2.2 1.8 12.0

4.08 2646 1.5 2.6 22.3

4.77 2793 1.1 2.6 42.6

5.45 3045 0.0 0.9 50.6

6.16 3339 2.0 1.3 56.2

6.88 3633 4.0 3.5 61.8

7.56 3885 6.6 6.2 66.9

8.23 4074 8.6 8.6 68.1

8.90 4242 9.7 9.7 70.1

Group A: '007

Fuel Temp n/a Intake Air Temp Coolant Temp

TIME

STAMP °C °C °C

0.00 42.3 35.1 85.5

0.68 42.3 35.1 85.5

1.36 42.3 35.1 85.5

2.04 42.3 35.1 85.5

2.71 42.3 36.0 85.5

3.38 42.3 36.0 85.5

4.06 42.3 36.0 85.5

4.73 42.3 36.0 85.5

5.40 42.3 36.0 85.5

6.07 42.3 36.0 85.5

6.79 42.3 36.0 85.5

7.49 42.3 36.0 85.5

8.16 42.3 36.0 85.5

8.85 42.3 36.0 85.5

9.53 42.3 36.0 85.5

10.20 42.3 36.0 85.5

10.87 42.3 36.9 85.5

11.54 42.3 36.9 85.5

12.21 42.3 36.9 85.5

12.89 42.3 36.9 85.5

13.57 42.3 36.9 85.5

14.24 42.3 36.9 85.5

14.92 42.3 36.9 85.5

Group A: '008

Engine speed Inj qty Inj qty Inj qty

TIME ? ? ?

STAMP /min mg/R mg/R mg/R

0.00 819 0.0 30.0 24.0

0.70 819 0.0 30.0 24.6

1.42 819 0.0 30.0 24.4

2.11 1134 8.4 35.2 24.6

2.79 1512 6.0 38.6 25.6

3.48 2100 7.8 41.0 22.0

4.16 2541 7.4 41.4 20.0

4.84 2877 8.6 41.0 18.6

5.51 3129 8.0 40.6 17.6

6.19 3423 8.8 40.0 20.8

6.86 3759 9.2 39.4 20.2

7.53 4179 11.0 38.4 18.8

Group A: '010

Mass Air Flow Barometric Manifold Position

TIME Pressure Pressure Throttle

STAMP mg/R mbar mbar %

0.00 345.0 1009.8 999.6 0.0

0.67 350.0 1009.8 999.6 0.0

1.35 350.0 1009.8 999.6 0.0

2.06 345.0 1009.8 999.6 0.0

2.76 330.0 1009.8 999.6 11.4

3.43 355.0 1009.8 999.6 13.3

4.10 360.0 1009.8 1020.0 13.3

4.78 370.0 1009.8 1020.0 19.6

5.44 385.0 1009.8 1050.6 20.8

6.11 420.0 1009.8 1111.8 20.8

6.78 435.0 1009.8 1111.8 21.2

7.45 425.0 1009.8 1081.2 21.6

8.13 425.0 1009.8 1071.0 21.6

8.80 420.0 1009.8 1071.0 22.7

9.46 410.0 1009.8 1071.0 23.1

10.14 450.0 1009.8 1071.0 22.7

10.81 455.0 1009.8 1101.6 25.1

11.49 480.0 1009.8 1173.0 29.0

12.17 430.0 1009.8 1162.8 0.0

12.86 470.0 1009.8 1081.2 0.0

13.55 525.0 1009.8 1060.8 0.0

14.26 445.0 1009.8 1050.6 0.0

14.93 405.0 1009.8 1030.2 0.0

15.60 380.0 1009.8 1020.0 0.0

Group A: '011

Engine speed Specified MAP Actual MAP Duty cycle

TIME Boost Valvle

STAMP /min mbar mbar %

0.00 819 979.2 999.6 24.7

0.67 819 979.2 999.6 24.7

1.34 819 979.2 999.6 24.7

2.01 1050 989.4 999.6 24.7

2.67 1344 989.4 1009.8 42.2

3.35 1617 1020.0 1040.4 41.8

4.01 2142 1071.0 1101.6 51.8

4.69 2709 1101.6 1111.8 58.2

5.36 2961 1122.0 1101.6 58.2

6.03 3276 1142.4 1091.4 57.8

6.71 3549 1162.8 1142.4 59.0

7.37 3759 1173.0 1162.8 58.6

8.05 4494 1407.6 1244.4 64.9

8.72 3591 1050.6 1101.6 59.8

9.41 2205 989.4 1050.6 53.8

10.11 1155 979.2 1060.8 24.7

10.82 798 979.2 1040.4 24.7

11.49 798 979.2 1020.0 24.7

12.16 819 979.2 1009.8 24.7

12.83 819 979.2 1009.8 24.7

Group A: '013

Cyl 1 Cyl 2 Cyl 3 Cyl 4

TIME -2 to +2 -2 to +2 -2 to +2 -2 to +2

STAMP mg/R mg/R mg/R

0.00 0.09 -0.47 0.12

0.69 0.14 -0.52 0.05

1.37 0.07 -0.64 -0.02

2.06 0.09 -0.47 0.07

2.72 0.09 -0.49 0.05

3.39 0.19 -0.33 0.28

4.07 0.31 -0.45 0.19

4.74 0.28 -0.54 0.19

5.43 0.28 -0.54 0.19

6.11 0.28 -0.54 0.19

6.78 0.28 -0.54 0.19

7.46 0.28 -0.54 0.19

8.14 0.28 -0.54 0.19

8.83 0.28 -0.54 0.19

9.52 0.28 -0.54 0.19

10.23 0.28 -0.54 0.19

10.94 0.28 -0.54 0.19

11.62 0.19 -0.33 0.24

12.30 0.09 -0.61 0.14

12.97 0.00 -0.71 0.09

Nie zabardzo sie na tym znam ale od razu widac ze cisnienie dolatowania jest za male. Proszę o pomoc od czego zacząć naprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź kolego rurki od turbiny do IC i potem do silnika. Najważniejsze są te gumowe łączniki. I logi zrób dynamiczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ty jeździłeś w korkach ? Miałeś na pewno pedał w podłodze ?

Group A: '010

Mass Air Flow Barometric Manifold Position

TIME Pressure Pressure Throttle

STAMP mg/R mbar mbar %

0.00 345.0 1009.8 999.6 0.0

0.67 350.0 1009.8 999.6 0.0

1.35 350.0 1009.8 999.6 0.0

2.06 345.0 1009.8 999.6 0.0

2.76 330.0 1009.8 999.6 11.4

3.43 355.0 1009.8 999.6 13.3

4.10 360.0 1009.8 1020.0 13.3

4.78 370.0 1009.8 1020.0 19.6

5.44 385.0 1009.8 1050.6 20.8

6.11 420.0 1009.8 1111.8 20.8

6.78 435.0 1009.8 1111.8 21.2

7.45 425.0 1009.8 1081.2 21.6

8.13 425.0 1009.8 1071.0 21.6

8.80 420.0 1009.8 1071.0 22.7

9.46 410.0 1009.8 1071.0 23.1

10.14 450.0 1009.8 1071.0 22.7

10.81 455.0 1009.8 1101.6 25.1

11.49 480.0 1009.8 1173.0 29.0

12.17 430.0 1009.8 1162.8 0.0

12.86 470.0 1009.8 1081.2 0.0

13.55 525.0 1009.8 1060.8 0.0

14.26 445.0 1009.8 1050.6 0.0

14.93 405.0 1009.8 1030.2 0.0

15.60 380.0 1009.8 1020.0 0.0

to na czerwono to ma być 100%

Reszta tak jak grzanek napisał już

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

logi dynamiczne [przynajmniej 011] zle zrobone .. podczas pomiaru pedal ma byc wcisniety do podłogi .....

ale z tego co jest mozna przypuszczac ze dziura w dolocie wielkosci stodoly ... :naughty:

podwijaj rekawy i bierz sie za macanie gumowych rur ... :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm mój błąd, logi zrobiłem statyczne :wallbash:. Jutro zrobie nowe logi (dynamiczne tym razem) i popatrze na dolot, tylko nie wiem jak mam znaleźć tą dziurę, jest na to jakiś sposób? Może IC jest nieszczelny??

Edit: Przy okazji. Wyczytałem że obroty silnika powinny wynosić 861 a tym czasem u mnie jest 819. Jak to zmienić??[br]Dopisany: 15 Czerwiec 2008, 19:08 _________________________________________________Zrobiłem logi dynamiczne jak wjeżdżałem na obwodnice:

Monday 16 June 2008 08:31:13

028 906 021 CE 1.9l R4 EDC 00AG 0803

Group A: '010

Mass Air Flow Barometric Manifold Position

TIME Pressure Pressure Throttle

STAMP mg/R mbar mbar %

0.00 400.0 989.4 1030.2 0.0

2.08 680.0 989.4 1305.6 100.0

4.11 1010.0 989.4 1836.0 100.0

6.11 960.0 989.4 1846.2 100.0

8.16 900.0 989.4 1846.2 100.0

10.20 1050.0 989.4 1825.8 100.0

12.22 1015.0 989.4 1856.4 100.0

14.24 1015.0 989.4 1856.4 100.0

16.24 1010.0 989.4 1866.6 100.0

18.28 970.0 989.4 1876.8 100.0

20.38 940.0 989.4 1876.8 100.0

22.39 905.0 989.4 1887.0 100.0

24.40 765.0 989.4 1509.6 29.4

Group B: '011

Engine speed Specified MAP Actual MAP Duty cycle

TIME Boost Valvle

STAMP /min mbar mbar %

0.69 1533 969.0 1030.2 45.8

2.77 3129 1948.2 1846.2 60.2

4.78 3465 1948.2 1836.0 53.4

6.78 3843 1948.2 1846.2 47.0

8.84 4137 1927.8 1856.4 44.6

10.87 3402 1948.2 1856.4 45.0

12.89 3570 1948.2 1856.4 44.6

14.91 3486 1948.2 1866.6 44.6

16.91 3591 1948.2 1866.6 44.6

18.97 3759 1948.2 1876.8 44.6

21.05 3906 1948.2 1887.0 44.6

23.06 4032 1938.0 1897.2 45.0

25.07 3003 1193.4 1468.8 59.0

Group C: '001

Engine speed Injection Quantity Mod. Piston Displ. Coolant Temp.

TIME 861-945 09-mar 1.35-2.10 80-110

STAMP /min mg/R V °C

1.38 1512 19.6 1.900 87.3

3.44 3234 40.4 3.700 87.3

5.45 3591 39.8 3.800 87.3

7.46 3948 38.4 3.820 87.3

9.53 4200 38.2 3.840 87.3

11.54 3465 40.0 3.800 87.3

13.56 3528 40.0 3.820 87.3

15.57 3486 40.0 3.800 88.2

17.60 3633 39.6 3.840 88.2

19.68 3801 39.2 3.860 89.1

21.72 3948 38.4 3.840 89.1

23.74 3024 22.0 2.640 90.0

25.76 2982 13.4 2.040 90.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szukaj nieszczelnosci w dolocie .... [zacznij od kawalka gumowej rury przy kolektorze dolotowym ... :wink4:]

co do obrotów ... zanim cos bedziemy zmieniac :wink4: to zrob komplet logow ... [statyczne oraz BS]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szukaj nieszczelnosci w dolocie .... [zacznij od kawalka gumowej rury przy kolektorze dolotowym ... :wink4:]...

Spanky jesteś wielki! :th: Tam była dziura wielkości kciuka. Na razie zamieniłem miejscami gumy (tą dziurawą skleiłem taśmą do czasu aż kupie nową). Nie wiesz czasem gdzie można takie gumy kupić?? A czy to normalne, że w dolocie jest olej?? Bo z tej dziury wyciekał olej na kolektor i jest cały uwalony - i tak miałem umyć silnik a teraz to już na pewno musze :tongue4:

Logi po zaklejeniu dziury:

Group A: '010

Mass Air Flow Barometric Manifold Position

TIME Pressure Pressure Throttle

STAMP mg/R mbar mbar %

1.35 445.0 999.6 1030.2 0.0

3.40 535.0 999.6 1111.8 100.0

5.42 695.0 999.6 1774.8 100.0

7.43 795.0 999.6 1999.2 100.0

9.46 775.0 999.6 1938.0 100.0

11.54 715.0 999.6 1917.6 100.0

13.57 680.0 999.6 1938.0 87.1

15.59 455.0 999.6 1071.0 0.0

17.61 430.0 999.6 1040.4 0.0

19.65 390.0 999.6 1020.0 0.0

21.68 370.0 999.6 1009.8 0.0

Group B: '011

Engine speed Specified MAP Actual MAP Duty cycle

TIME Boost Valvle

STAMP /min mbar mbar %

0.00 819 989.4 1030.2 24.7

2.03 819 989.4 1030.2 24.7

4.07 2499 1948.2 1764.6 66.1

6.10 3066 1948.2 1785.0 51.4

8.10 3234 1948.2 1968.6 65.7

10.14 3570 1948.2 1938.0 60.2

12.23 3969 1948.2 1927.8 60.6

14.24 3591 1050.6 1234.2 59.8

16.26 1869 979.2 1060.8 48.2

18.30 1008 979.2 1040.4 24.7

20.33 798 979.2 1020.0 24.7

Group C: '001

Engine speed Injection Quantity Mod. Piston Displ. Coolant Temp.

TIME 861-945 09-mar 1.35-2.10 80-110

STAMP /min mg/R V °C

0.67 819 8.0 1.840 88.2

2.72 819 7.6 1.800 88.2

4.75 3171 34.2 3.380 88.2

6.76 3045 40.6 3.640 88.2

8.78 3276 37.8 3.580 88.2

10.83 3696 35.6 3.600 88.2

12.90 4116 34.6 3.680 87.3

14.93 2268 0.0 0.780 87.3

16.94 1617 0.0 0.780 87.3

18.98 840 2.6 1.500 87.3

21.01 798 5.8 1.740 88.2

Co się tyczy obrotów i logów to zrobie je jutro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szukaj nieszczelnosci w dolocie .... [zacznij od kawalka gumowej rury przy kolektorze dolotowym ... :wink4:]...

Spanky jesteś wielki! :th: Tam była dziura wielkości kciuka. Na razie zamieniłem miejscami gumy (tą dziurawą skleiłem taśmą do czasu aż kupie nową). Nie wiesz czasem gdzie można takie gumy kupić?? A czy to normalne, że w dolocie jest olej?? Bo z tej dziury wyciekał olej na kolektor i jest cały uwalony - i tak miałem umyć silnik a teraz to już na pewno musze :tongue4:

:hi:

guma tylko w ASO ... koszt ~ 100 zł

w dolcie zawsze jest troszeczke oleju ...podejrzewam ze u Ciebie nigdy to nie bylo rozkrecane takze podczas wymiany zdejmij reszte dolotu i wyczysc ...

troszke male probkowanie ale widac ze doladowanie wrocilo ... :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kup oryginalny z ASO ...

zobacz co sie dzieje z oryginalem po kilku latach uzytkowania [jest on odporny na dziaalnie oleju i temperatury]

http://www.a4-klub.pl/smf/b5_avg_czy_ten_wyciek_jest_grozny-t33514.15.html

wyobraz sobie co sie dzieje z podrobkami ... :mysli:

wybor nalezy do Ciebie .... :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... co do obrotów ... zanim cos bedziemy zmieniac :wink4: to zrob komplet logow ... [statyczne oraz BS]

Spanky jakie konkretnie mam zrobić logi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...