Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Mała navi fis 98'


Raymax

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam problem ze swoją navi. Poprzedni właściciel mówił, że navi nie lata bo padło radio i licznik (co dokładnie się stało nie wiem) i licznik jest zmieniony, a radio niefabryczne. Płyty raczej nie ma, ale słychać napęd jak się naciśnie "eject" na zmieniarce więc zakładam że ona działa. Idąc dalej znalazłem, że jest na rynku model radia Blaupunkt Concert Nav i pytanie brzmi czy ono odpowiada jakoś istotnie za działanie nawigacji? Troche by to było dziwne, bo widziałem pare razy b5 (co prawda poliftowe) z małą navi i np. radiem 2din (może też były inne, specjalne pod nawigacje wersje? raczej wątpie ale bo to ja sie znam? :decayed:) Z kolegą próbowaliśmy zmienić kodowanie licznika (dodanie 16 w kodzie) i nadal nie ma połączenia z nawigacją (ani ona sama w aucie nie reaguje ani diagnostyka vagiem nie pozwala na połączenie z tym modułem). Wie ktoś czy musi być włączony silnik żeby nawigacja odpaliła?

Drugą sprawą jest, że samo ogarnięcie navi to połowa sukcesu, bo z tego co wyczytałem na forum (to akurat mi się udało znaleźć :D z innymi problemami miałem większy kłopot :kwasny:) przed listopadem 2000 roku w b5 były navi nonDX. Pytanie brzmi: co jest konieczne do ogarnięcia navi nonDX żeby zrobić z tego navi DX? Sam napęd? Jakiś wewnętrzny moduł? Większość rzeczy jak panel sterowania, antena i budzik z fisem (nie wiem co z napędem) mam więc jak już to jest to myślę, że warto to uruchomić i korzystać jak trzeba :banan: Z góry dziękuje za pomoc i przepraszam jak przeoczyłem podobny temat ale niczego co by rozwiązywało mój problem nie znalazłem :thumbdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sa radia concert nav mają one możliwość sterowania małą navi na zegarach ale jak dokładnie nie wiem . Jeśli chodzi ci o małą navi i zmiana z non-dx na dx to wymiana całego napędu nie ma możliwości zmiany non-dx na dx bez wymiany napędu. Nawigacja działa bez odpalonego silnika. Licznik na jaki masz zmieniony na taki sam co był? rocznik model?. Nawigacja bez płyty nie ruszy, a jeśli masz non-dx to odpuść sobie bo na non-dx nie ma map na polske.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ze nonDx na Polske nie ma to wiem. Zmiana na dx to zmiana samego napędu i już? Tyle? Nie trzeba zmieniać nic więcej? Z ciekawości zapytam. Połączenia pasują? Jakby tylko napęd był do zmiany to bomba :banan: Co do braku cd to słyszałem, że po odpaleniu powinno prosić o wsadzenie płyty ale może to zły trop :wink: Licznik jest zmieniony na przedliftowy (czyli to samo, ale nie wiem jaki rok, bo nie ja zmieniałem) i jedyne co ze znaków szczególnych to jest z angola/amerykana bo są mile i km :hi: Reasumując problem może leżeć w tym, że nie mam radia "nav" albo/i nie ma wsadzonej płyty? Licznik jako tako chyba nie ma wpływu bo zmiana kodowania powinna załatwić temat, dobrze myśle?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

navi bez płyty nie ruszy bo nie ma co. O wsadzenie płyty prosi tylko duża navi typu rns=d lub rns-e mała navi może nie prosić o cd. Sprawdzałeś czy wszystko jest prawidłowo podłączone ? Wspomniałeś że nie ma komunikacji z navi przyczyną takiej sytuacji może być brak ori radia pod navi lub źle podłaczone wszystko do kupy ale obstawiam brak ori radia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mhm, czyli składając wszystko do kupy. Najlepiej by było ogarnąć płyte i zobaczyć czy to odpala? Jak nie to kupić radio ori "nav" i wtedy? A co w końcu z tym DX? Tylko napęd do zmiany? Trafiłem na listę napędów gdzie jest podane z jakiego auta, kody nadwozia od do i czy dx czy nondx ale się tak średnio pojmuje na niej.... Porównując napędy na allegro i tą liste nadal nie wiem jaki musiałbym kupić :decayed: Zakładając, że znajdę napęd taki jak trzeba to podłączenie jest pod te same złącza czy trzeba coś majstrować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej by było zorganizować sobie płytę non-dx bo najprawdopodobniej masz navi non-dx. Żeby działały płyty dx napęd musi być dx. Czyli jeśli masz non-dx wymiana na dx plus radio nav bo inaczej wątpie aby to ruszyło. Podłączenie jest takie samo bynajmniej tak powinno być, a czy czegoś jakiś inżynier nie zmienił trudno powiedzieć. Dodatkowo pozostaje kwestia zegarów i braku łączności vag z navi na kanale 37. Antene do gps na dachu masz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem, że sedan nie powinien mieć na dachu ale oglądam zdjęcia i te z navi też mają na dachu jak kombi. Dziwne, bo ja mam normalnie koło klapy po lewej stronie, nie jest żadna teleskopowa tylko dodatkowo z przewodem lecącym naokoło, szersza troche przy podstawie. Możliwe, że ktoś sam dokładał ten sprzęt czy były też takie wersje? Zgłupiałem już teraz :shock3: Radio koniecznie "nav" musi być, nie wystarczy jak będzie oryginalne audi, tak? Trochę szkoda mi zmieniać, bo mam tutaj cd i niby samo radio szału nie robi ale jednak gra i przywiązałem się do tego cd :decayed: W przyszłości mam plan zamontować 2din (ale nie navi, bo jakoś bardziej mi się widzi ta w fisie - mniej kusi oko jakby ktoś chciał przygarnąć bez pytania :wink:) i zmieniać tak co chwile mnie nie interesuje to raz, a dwa to czy znajdę symphony nav? Może da się to jakoś obejść? Co do samego połączenia vagiem to po dodaniu 16 w kodowaniu licznika próbowaliśmy puścić diagnostykę nawigacji vagcomem bodajże w instruments i tam navigation czy jakoś tak i wyrzucało błąd o niemożności połączenia się z modułem. Może coś nie tak zrobiliśmy i sprawdzamy nie to albo trzeba jakoś włączyć wcześniej nawigacje w jakiś sposób? Może ta opcja tyczy się dużej nawigacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj fotki anteny ,czytnika navi , oraz ich nr. Radio musi być z możliwością sterowania navi, lub panel do sterowania nawigacja miedzy siedzeniami na tunelu. Sprawdzałeś czy wszystkie kable są podłączone do tego ustrojstwa w bagażniku. Bardzo możliwe że jest to wsadzone przez poprzedniego włąściciela i teraz żeby to uruchomić może być problem. Nie wiadomo jakie radio tu było, czy kiedykolwiek to działało i czy przypadkiem nie zostało władowane na sztuke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panel pomiędzy fotelami oczywiście jest i oczywiście ładnie świeci ;) Tylko teraz nie rozumiem. Chodzi Ci o to, że ten panel ma być czy ma mieć coś jeszcze w sobie konkretnego? W bagażniku jak sprawdzałem to wszystkie kostki były podpięte i wyglądały na oryginalne. Jak mi się dzisiaj uda to strzele fotki tego sprzętu i wrzucę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

daj fotki panela miedzy fotelami anteny i czytnika plyt od navi. Jeśli wszystko jest w oryginale to możliwe że brakuje ci tylko płytki z mapką żeby sprawdzić czy to działa:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tak :P Fotki są porobione. Ogólnie to nie wiem co z tą anteną, ma na podstawie napis "Kathrein" i z tego co znalazłem to jest to producent różnej maści anten, w tym gps :decayed: Pytanie tylko czy to oryginalnie tak było czy ktoś dokładał. Na kartce/nalepce przymocowanej do przewodów z tyłu czytnika widać jakby date i jest rok (a nawet końcówka bo przed rokiem widać 23 i później dwucyfrową liczbę) 97 (auto według wlepki luty 98) więc można sądzić, że fabryka tak już wypuściła niunie.

Zdjęcia:

DSC01241.jpg

DSC01242.jpg

DSC01244.jpg

DSC01245.jpg

DSC01246.jpg

DSC01248.jpg

DSC01249.jpg

DSC01250.jpg

DSC012430.jpg

:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

antena jest napewno dokładana bynajmniej ja nigdy tego typu anteny nie widziałem lub montowana już była w serwisie na życzenie klienta bo nawet mocowanie czytnika jest nie z tej strony bo powinno być w lewym boczku bagażnika. Sterowanie ( panel ) jest ori. Najprawdopodobniej wszystko było dokładane w serwisie w Niemczech na życzenie klienta. Tu masz rysynek co wchodzi w skład zestawu montowanego w fabryce

nav.jpg

elementy pierwszej wersji 2 din 1,28,16,10A,13 i druga ze zwykłym radiem

nav_2.jpg

6,6B,4A,7,8

zobacz że wszystko montowane jest z lewej strony na stelażu i anteny gps są zupełnie inne niż ta zamontowana w twoim aucie. Musisz zorganizować sobie płytke z mapą proponuje non-dx bo w 98r nie było jeszcze map dx. Dopiero po wsadzeniu płytki do czytnika bedziesz mógł cokolwiek sprawdzić. Dziwi mnie tylko brak komunikacji z modułem navigacji. Próbowałeś wcisnąć ( wciskać ) przycisk po lewej stronie sterowania przy włączonym zapłonie i wtedy komunikować się z navi przez vag, ten z symbolem O I ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie próbowałem :P Musze pokombinować z tym w ten sposób ;) Postaram się skołować mape nonDX i podziałam coś więcej. Jak na razie nie mam żadnych pomysłów co z tym można innego zrobić. W każdym bądź razie dzięki wielkie za pomoc ;) Jak coś się ruszy w temacie i będę miał jeszcze jakieś kwestie do rozwiązania to napisze :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze gdybym miał bliżej... :/ Jak na razie pytam w okolicy, a jak nie to wypale i zobaczymy (oby tylko nie wyszło tak, że płyta będzie źle zrobiona a ja uznam, że navi padło :decayed:) Dzięki wielkie jeszcze raz za pomoc chłopaki :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po czytniku już widać że masz stare pudło non DX

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...