Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B7] Dziwny strzał


airot

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

Wczoraj wracałem sobie z warszawy i stojąc w korku nagle pojawiła mi się

na wyświetlaczu taka ikonka jakby rury wydechowej, pisnęło i za kilka

sekund coś mocno strzeliło z rury wydechowej.

Przedzwoniłem do serwisu audi z pytaniem o co chodzi, miły Pan poinformował

mnie, że to pewnie DPF się zapchał i po prostu wypluł co nieco z siebie

i, że powinienem na innej stacji benzynowej tankować (tankowałem na ORLEN

do tej pory). Ropy miałem jeszcze na jakieś 150km jazdy..

Pytanie.. czy miał racje?

Zaraz po tym zalałem w BP wedle rad znajomego i jak na razie nic nie strzela. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mniej więcej.. wydawało mi się, że to moje miało taki walec z dziurkami

zakończony rurą wydechową. :-)

Ale to widziałem przez niespełna 3-4 sekundy.[br]Dopisany: 17 Czerwiec 2008, 18:25 _________________________________________________Jeszcze później zauważyłem, że przy zapalaniu (już po zatankowaniu) nieco

mi czarnym dymkiem dmuchnęło. (wcześniej zapalał bez żadnej barwy..)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie miał racje ,tak sie właśnie DPF czyści , miałeś zatankowaną verve czy eco klekota ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na BP nie spodziewałbym sie lepszej gnojówki :thumbdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurde.. 3 tankowania później - to samo. :(

Coś chyba jest nie tak. Tankowałem BP Ultimate. Może kurde filtr jest zapchany całkowicie?

Do przeglądu mi 4k km zostały (miesiąc) czekać czy jechać od razu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dajesz mu w pipe czy latasz raczej jak emeryt ? W vagu można sprawdzić procent zapchania filtra DPF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..... W vagu można sprawdzić procent zapchania filtra DPF.

A nawet go wypalić ;)

Czyszczenie DPF za pomocą VAGa:

Diesel Particle Filter Emergency Regeneration

Prerequisites (General):

Ignition ON

Engine ON (Idle)

Coolant Temperature above 50 °C (see MVB 002.4)

Particle Filter Load below Specification (see MVB 075.3, VAG-COM should give the specified value)

If the Particle Filter Load is above Specification the Particle Filter needs to be replaced since the car may burn down when regenerating.

Power Consumers ON (Light, Seat Heating, Front/Rear Window Heater, Climate Control)

Conditions (Driving Cycle):

Vehicle Speed between 30-60 km/h (18-37 MPH)

Engine Speed between 1500-2500 RPM (4th or 5th Gear, Automatic Transmission in Tiptronic)

Duration approx. 15-20 Minutes

Exhaust Gas Temperature before Turbo Charger above 700 °C

Drive the car based on the above conditions until the Particle Filter Load is as low as possible (close to 0 %). In case the regeneration fails there can either be problems with the Driving Cycle Conditions or with the Engine Hardware.

[select]

[01 - Engine]

[Coding-II - 11]

Enable Regeneration by Entering 21295.

[Do It!]

[Meas. Blocks - 08]

Select both Groups at once 070 and 075.

[Go!]

MVB 070.1: Regeneration Status (xxxxxxx1 = Normal Regeneration active, xxxxxx1x = Forced Regeneration active)

MVB 070.3: Regeneration Counter/Timer

MVB 075.1: Exhaust Gas Temperature before Turbo Charger

MVB 075.2: Exhaust Gas Temperature before Particle Filter

MVB 075.3: Particle Filter Load

MVB 075.4: Exhaust Gas Temperature after Particle Filter

Now Start the Driving Cycle and keep watching the Measuring Blocks (2nd Person required).

[Done, Go Back]

[Close Controller, Go Back - 06]

by Pablo200@AKP

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=79693

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ono ostatnio wracaliśmy z wiednia, trzymał się dość.. wysokich prędkości,

ale bez przesady. Spalanie trzymało się na poziomie 8l. Ostro jechać - nie jeżdżę

raczej tak normalnie ale też nie jak emeryt.

Pojeździłem dzisiaj sporo i nie wypalił. Trzyma się cały czas tej ikonki a próbowałem

różnie jeździć raz szybko na sporcie (oczywiście w mieście nie mogę za bardzo. :/)

a raz wolno. Cały czas.. żadnego strzału. Rano do serwisu podjadę, zobaczę co

i jak - chyba, że podpowiecie jak bez VAGa go wystrzelić. ;-)[br]Dopisany: 26 Czerwiec 2008, 00:50 _________________________________________________no i byłem w serwisie.. nic ciekawego się nie dowiedziałem pozatym, że nawet jak

im dam do naprawy to zrobią to samo co ja.. będą jeździć 30-60km/h z obrotami

powyżej 2k czekając na strzał..

problem w tym, że tak jeżdżę co by wystrzeliło i.. d*pa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej, pojechaliśmy na serwis bo zaczęły się palić kontrolki informujące

o świecach potem o pompie.. więc coś się ostro pokopało. Podjechaliśmy

na serwis, podpięli pod VAGa, przejechali się z 50km i wyczyścił się do

zera.. miejmy nadzieje, że nie szybko się znowu przepełni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak już podawać prawdziwe źródło...

dla mnie akp to prawdziwe źródło ;)

btw właśnie doczytałem notkę w tej instrukcji o możliwości zapłonu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...