Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przycinanie się skrzyni manualnej.


plliderman

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie wszystkich zainteresowanych moim problemem :)

Polega on może nie dokładnie na przycinaniu się skrzyni ale na zmniejszeniu precyzji wybierania biegów. W skrócie biegi nie wchodzą gładko jak po zakupie samochodu (98 tyś km przebiegu) tylko należy przyłożyć nieco siły do lewarka aby wrzucić bieg (150 tyś km przebiegu). Najbardziej "opornie" wchodzi bieg 1 oraz 3, z resztą nie ma aż takiego problemu jednak opór jest wyczuwalny. Do tej pory myślałem że może to być olej w skrzyni biegów. Jednak jego ilość jest odpowiednia, oraz o ile wiem z książki "Sam naprawiam Audi A4" tego oleju się nie wymienia, co najwyżej dolewa. Jest tam jednak zawarta informacja dotycząca regulacji samego drążka zmiany biegów w kabinie kierowcy (strony 145 i 146 książki). I tu moje pytanie do wszystkich, czy taką regulację już ktoś przeprowadzał, czy robi się ją łatwo i czy nie ma później pogorszenia w sposobie wybierania biegów.

Na razie moja przekładnia nie działa tak źle jednak chciałbym aby działała lepiej, tylko nie wiem czy w ten prowizoryczny sposób jestem w stanie precyzyjnie ją wyregulować.

Mój silnik to AHL natomiast rocznik 97 listopad.

Pozdrawiam i z góry dziękuję za wszelkie informacje w danym temacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ciężko wchodzących biegach poczytasz na tym forum. Ale zamiast wymagać by ludzie setny raz odpowiadali na to samo pytanie sam się łaskawie choć troszkę poświęć i poszukaj odpowiedzi na swoje pytanie.

Możesz obejrzeć wybierak od spodu czy nie ma gdzieś luzów, możesz go samemu podregulować (ale zanim to będziesz robił to pozaznaczaj sobie na wybieraku aktualne ustawienia żeby potem móc to szybko odkręcić w razie czego), może się też okazać że problemy znikną dopiero po wymianie sprzęgła.

Ale zakładanie nowych wątków o tym samym to jest po prostu tragedia i czysta ignorancja :thumbdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumem, że moje pytanie było bardzo trywialne. Jednak nie mam ani warunków ani wystarczająco dużo czasu aby podnosić samochód i szukać przyczyny. Chciałem się jedynie dowiedzieć czy opisany w książce sposób regulacji samego drążka, komuś poprawił pracę skrzyni biegów. Czy dana regulacja przebiega gładko i nie powoduje pogorszenia działania skrzyni. Pomysł z zaznaczeniem położenia śrub jest dobry jednak przy bardo małych zmianach położenia całego mechanizmu bardzo nieprecyzyjny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sie dolacze do kolegi po wymianie sprzegla tez jest gorzej z precyzja biegow szczegolnie 2 i3 ktos pomoze bo nie kazdy ma czas na siedzenie po 4 godziny na forum i szukanie odp, po za tym po to jest forum a zeby dyskutowac bo jesli wszyscy bede szukac tylko gotowcow dialog na forum zaginie a tym samym forum umrze.po za tym nie kazdy musi miec identyczny objaw badz przyczyne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Póki co sprzęgło mam jeszcze sprawne. Nie szarpie, nie śliska się, więc nie zamierzam robić wielkich napraw o których jest mowa we wszystkich wątkach. Chodzi mi jedynie o prostą regulację opisaną w książce. Czy ktoś już to przeprowadzał, czy nie pogarsza się stan działania mechanizmu. Ponieważ nie chcę pogorszyć sytuacji, a mój samochód musi być codziennie w gotowości bojowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...