fanthomas18 Opublikowano 29 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 29 Stycznia 2013 A jak można sprawdzić pompkę czy nie padła?
prezesik18 Opublikowano 29 Stycznia 2013 Opublikowano 29 Stycznia 2013 hmm, ten kabel który obwód zamyka po otwarciu drzwi odnajdź w wtyczce od pompki centralnego. Zobacz który to jest pin we wtyczce w pompce do którego elementu jest podłączony na płytce drukowanej w pompec i sprawdź czy nie ma tzw. zimnych lutów na płytce.
fanthomas18 Opublikowano 30 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2013 Pompkę rozbierałem i wszystkie luty wyglądają ładnie, a może jest problem gdzieś w instalacji? Którędy idą kable od pompki do drzwi? Czy jeszcze po drodze jest jakiś sterownik czy coś? Gdzie się może znajdować?
prezesik18 Opublikowano 30 Stycznia 2013 Opublikowano 30 Stycznia 2013 Słuchaj jak chcesz sprawdzić sprawność wiązki to odłącz wtyczkę od pompki centralnego, odnajdź w niej kabelek brazowo-żółty (masa po otwarciu drzwi kierowcy) i kabelek brązowo-biały (masa po otwarciu pozostałych drzwi). Weź multimetr jak ma opcje sprawdzenia przejścia (brzęczy gdy obwód jest zamknięty) to go tak ustaw, a jeżeli nie ma tej opcji to ustaw na pomiar oporności. Z jednej strony kabelek multimetru podłączasz do kabelka brązowo-żóltego lub brązowo białego a drugi kabel od multimetru podłączasz do masy (wyłap gdzieś we wtyczce a jak nie to do karoserii. Gdy drzwi są zamknięte (czyli obwód jest otwarty) wartość oporności jest nieskończoność, a gdy drzwi otworzysz to masz jakaś tam małą wartość w Ohm. Jeśli sprawdzisz tak jak Ci napisałem i wychodzi że po otwarciu drzwi, obwody się zamykają, to mikrostyki i wiązkę która prowadzi sygnał do pompki centralnego zamka jest sprawna. Myślę że zrozumiale napisałem
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się