Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż GPS w nawiewie z carbonem.


zi0allegro

Rekomendowane odpowiedzi

to sprawdz w innym aucie czy tez sie blokuje bedziesz wiedział . lub zmierz napiecie podczas rozruchu ile jest. i bedziesz miał pewnosc co dalej robic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przerwa w pracach , nawigacja się wysypała (na amen, zero reakcji) ,i co ciekawe nie przy pracach w montażu tylko podczas normalnego użytkowania.Chyba będę musiał pomyśleć o innej formie uruchamiania (a miało być tak pięknie...), mianowicie navi padła po wyciągnięciu wtyki zapalniczki podczas jej działania, więc pomysł by odpalać ją po zapłonie jest chyba OK, ale co z wyłączaniem? ręcznie? aż strach pomyśleć...

czekam na propozycję, kratka nawiewu już wyrezana...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem najlepszym rozwiązaniem jest podłączenie do iso,pod stacyjkę. Ładowarka oryginalna ma swoją moć po oko. 4s wieć nawigacją auotmatycznie uruchamią się po 4s od momentu przekreceniu stacyjki,ten czas nam daje na bezpieczne odpalenie auta. Przy wyłączeniu stacyjki gps wyłanczą się, ponadto dodałem dodatkowy włącznik/wyłącznik, Takie podłaczenie działą u mnie bez szwanku,Kazdego dnia robię po 80/90km a jak widać już trochę mam zamontowane i wszystko działa. Twoją nawi padła po wyciągnięciu gniazda z zapalniczki, licha ładowarka musiała być, sprawdzIłeś na innej ładowarce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko fajnie, tylko nadal nie wiem jak uruchomić navi po podaniu zasilania. W moim pomyśle i z moją nawigacją (lark 50.1)zablokowałem na stałe wł.on/off i wyjąłem baterię, no i po podłączeniu zasilania startowała (do czasu...) bo prawdopodobnie to było przyczyną,że się wysypała...

więc jak ją inaczej automatycznie włączać, nie ręcznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda że nie zainstalowałeś nowszej nawi bo ta już ma swoje lata ok 4 lat jak nie więcej, zresztą dobrze mi znana za czasów Media Markt.

Ja na Twoim miejscu zapodałbym Modecoma Freeway MX2 HD który technicznie starczy na długie lata i też ma 5" wyświetlacz HD.

Nie sądzę byś znalazł inny sposób niż włączanie naciskając ten przycisk u góry.

Jak by nie było to graty za patent i twórczość :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda że nie zainstalowałeś nowszej nawi bo ta już ma swoje lata ok 4 lat jak nie więcej, zresztą dobrze mi znana za czasów Media Markt.

Ja na Twoim miejscu zapodałbym Modecoma Freeway MX2 HD który technicznie starczy na długie lata i też ma 5" wyświetlacz HD.

Nie sądzę byś znalazł inny sposób niż włączanie naciskając ten przycisk u góry.

no tak, tylko,że nasze autka już takie młode nie są :) i inwestowanie w sprzęt, który za chwile przewyższy wartość samochodu nakazuje zastanowić się , czy warto...:)

a co do przycisku on/off, to włączanie navi ręczni burzy cała ideę pomysłu.Niedługo będę miał sprawną nawigację, a starą poświęcę, sprawdzę czy nie da się uruchamiać nawigacji za pomocą np.przekaźnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pokaże jak zamontowalem większy gps z dodatkowym włącznikiem

właśnie przymierzam się także, do wyprowadzenia włącznika no i wielu spekulowało,że to nie są zwykłe mech. wł.które zwierają dwa styki, jak jest w rzeczywistości? jeśli jest to zwykły włącznik, to czy jest możliwe równoległe podłączenie styków przekaźnika, tak by on zwierał styki włącznika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem jest inny, mianowicie nie wszystkie nawigacje mają funkcje wł. i wył. urządzenia po odłączeniu kabla usb.Tak jest tez w moim przypadki,że nawet po odłączeniu baterii navi nie startuje samoczynnie...A nadal chciałbym,żeby nawigacja uruchamiała się automatycznie, bądź to po stacyjce czy zapłonie.

Dlatego, skoro nie ma widoków na stworzenie tego programowo, pomyślałem o innym rozwiązaniu.

-Przekaźnik zwierałby styki ręcznego włącznika on/off nawigacji (sprawa do zrobienia)

Tylko skąd krótkotrwały sygnał na przekaźnik?

Pomyślałem ,bądź to o syg.syrenki od alarmu (12v, krótki impuls, ale może nie wystarczyć...) albo syg.idący z pilota do zamka centralnego podczas otwierania (12v /chyba, do sprawdzenia/) gdzie jest podawany przez 3,5 s i to uruchomiłoby navi.

Nasuwa mi się jeszcze jedno pytanie,jak ew.przekaźnik podłączyć? czy równoległe "wpięcie się" w sygnał albo syrenki albo zamka centralnego , nie uszkodzi jakiegoś z urządzeń?

Ale może jest prostsze rozwiązanie?

ps.chłopacy z forum navi mają rozwiązanie "uśpienia" nawigacji po odłączeniu usb, u mnie działa:) nadal pozostaje problem włączenia jej automatycznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

np masz na gps włącznik odlutuj go i przelutuj 2 przewody (bo wiadomo do włacznika ida 2 przewody ----(1)---- ((1-włacznik)) ) najlepiej przewod z kabla usb jest cienki bedzie ok.

i na tym etapie sa wybory.. robisz gdzies w konsoli włacznik,ktory mozesz właczyć/wyłaczyc

a jesli chcesz automatycznie wiec bierzesz sygnał tak jak mowilem np z kostki iso po stacyjce i do tego stawiasz przekaznik impulsowy czy jakoś tak ze daje jeden sygnal np sekundowy czy tam 3s. Rozumiesz?

nazwy przekaznika nie pamiętam np przekaznik od wycieraczki ten który raz klikasz i wycieraczka tylko raz sie właczy. ale jak bedziesz trzymał cały czas guzik od wycieraczki to tez tylko raz wiec dopływ pradu do przekaznika moze byc cały czas a daje tylko jeden impuls.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam! pracuję nad automatycznym włącznikiem navi, czyli tak jak pisałeś , przewody od włącznika on/off będą zwierane przez styki przekaźnika, któremu impuls poda układ w tym klimacie

główny układ ne555 kosztował mnie 0,80 zł...

i będę próbował połączyć go z impulsem od albo sygnały alarmu (piknięcia syrenki) albo zasilaniem po zapłonie, lub np. z włącznikiem świateł

Zobaczę co uda się zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, po długich bojach udało mi się zamontować navi z automatycznym włączanie i wyłączaniem.

automatyczne włączanie nawigaci lark 50.1 w audi a4 - YouTube

Włączanie, 12v z zapalniczki inicjowane sygnałem z układu (NE555) po podaniu zasilania /jedna z opcji wykorzystania takiego układu/ i przekźnikiem podłączonym równolegle do mechanicznego włącznika on/off

Wyłączanie, skryptem kolegów z zaprzyjaźnionego forum GPS , po zaniku zasilania navi przechodzi w stan uśpienia .

W przypadku mojej navi LARK 51.1 tu chyba jedyne rozwiązanie, dlatego,że nawigacja nie reaguje np.po odłączeniu baterii na podanie zasilania i po prostu nie włącza się /są inne modele nawigacji, które po podaniu zasilania wł.nawigację/

Oczywiście montaż w nawiewach zrobiony tak , jak było to możliwe.Nawigacja w całości nie mieści się w kratkach, a z samym ekranem nie chciałem się bawić, puki co, może latem...

pzdr,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem,że lepiej byłoby gdyby wtopić całość,ale robiłem to wiosną na zewnątrz i było trochę zimno ;) nie to co teraz, he,he... ale poważnie, bardziej zależało mi na automacie włączania i w tym był problem,ale rozwiązany;) natomiast całość niestety nie mieściła się w obudowie z uwagi na przekątną,ale będę nad tym myślał,bo bez obudowy jakoś dałoby się to zamocować, ale i tak ekran byłby pod kątem choć wydaje mi się ,że taki kąt jest jest dobry.Nie jestem pewny niestety trwałości mocowania samego ekranu, na "luźnej" taśmie, to dość niepewne,co w obudowie to w obudowie, ale pomyślę nad tym:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...