Skocz do zawartości

piter1114

Pasjonat
  • Postów

    240
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O piter1114

Osiągnięcia piter1114

0

Reputacja

  1. "Zamieszczone przez witux Nie będę się powtarzał bo część materiału i zdjęć jest tu -> http://www.a4-klub.pl/smf/b5_aeb_dom...-t18219.0.html Są tam pokazane konektory oraz miejsce gdzie należy to robić oraz narzędzia. Zacznę od AUDI A4 rok 1995/1996 ( zg. ze schematem "sterowanie zamkiem pneumatycznym" ) Podłączenie zasilania, sterowania centralnym zamkiem oraz kierunkowskazów. 1) Zasilanie. Zasilanie +12V należy podłączyć do grubego przewodu czerwonego z niebieskim paskiem lub innego czerwonego, na którym jest stale +12V. Przewód taki znajduje się poniżej wtyczki ze sterowaniem centralnym zamkiem. Masę można dołączyć do grubego brązowego przewodu lub przykręcić do śrubki na karoserii (taka śrubka znajduje się nieco powyżej zespołu złącz). Próbówka powinna się zaświecić po podłączeniu do czerwonego i do śrubki na karoserii. 2) Sterowanie centralnym zamkiem. UWAGA! Przed sprawdzeniem przewodu sterującego, należy zamknąć drzwi kierowcy lub zablokować mechanizm śrubokrętem, tak aby możliwe było blokowanie i rozlokowywanie zamka. Sterowanie centralnym zamkiem i domykaniem zależy podłączyć do pierwszej, górnej wtyczki (pierwsza od lewej, na samej górze zespołu złącz). Aby upewnić się, czy jest to właściwa wtyczka, należy ją wypiąć a następnie spróbować zamknąć samochód kluczykiem z zewnątrz. Jeśli centralny zamek nie będzie się zamykał ani otwierał, oznaczać to będzie znalezienie właściwego przewodu. W przeciwnym razie należy wypinać następne wtyczki i sprawdzać, czy centralny zamek nadal jest sterowany z drzwi kierowcy. Przewód sterujący ma przeważnie kolor żółty z niebieskim paskiem. Aby upewnić się, co do tego przewodu należy żabkę próbówki podłączyć do masy zaś szpicem dotykać do sprawdzanego przewodu. Zapalanie i gaśnięcie próbówki podczas zamykania i otwierania centralnego zamka, oznaczać będzie znalezienie właściwego przewodu. Szczegóły dotyczące podłączenia: 1. Przewód sterujący (żółty z niebieskim paskiem) należy rozciąć. 2. W tym momencie został on rozdzielony na dwa odcinki: - pierwszy: idący od miejsca rozcięcia do siłownika w drzwiach kierowcy (wchodzi do przelotki drzwiowej) - drugi: idący od miejsca rozcięcia w wiązkę na tył auta do pompki powietrznej. 3. Do przewodu idącego do pompki należy podłączyć przewód sterownika ( zg. ze schematem sterownika ). Do przewodu idącego do siłownika w drzwiach kierowcy należy podłączyć przewód sterownika ( zg. ze schematem sterownika ). 4. Resztę przewodów sterownika należy podłączyć odpowiednio. 3) Domykanie szyb Przewód odpowiedzialny za domykanie szyb znajduje się w tej samej wtyczce co sterowanie centralnym zamkiem. Przeważnie jest to przewód koloru czerwonego z brązowym paskiem. Aby się upewnić należy odsunąć szyby, żabką próbówki złapać się do masy, zaś szpicem dotknąć do tego przewodu. Domykanie się szyb będzie oznaczało znalezienie właściwego przewodu. 4) Podłączenie kierunkowskazów. Kierunkowskazy można je znaleźć w zespole złącz lekko poniżej wtyczki ze sterowaniem centralnym zamkiem. Aby upewnić się co do tych przewodów należy włączyć światła awaryjne, żabką próbówki złapać się do masy, zaś szpicem sprawdzać te przewody. Mruganie próbówki (równo ze światłami) będzie oznaczało znalezienie właściwych przewodów. Przewód sterownika należy podłączyć do anod diod prostowniczych, zaś katody (oznaczone jasnym paskiem) podłączyć do przewodów od kierunkowskazów. ( A więc kupić diody prostownicze 3A lub 4A ) AUDI A4 rok II połowa 1997/1998 ( zg. ze schematem "sterowanie "-" ) - ( 2x masa) Tu będzie wszystko tak samo lecz zmieni się tylko sterowanie oraz kolorystyka przewodów. A więc : Sterowanie centralnym zamkiem i domykanie szyb. Należy odnaleźć przewody: brązowy z białym paskiem (zamykanie) i szary z białym paskiem(otwieranie). Aby upewnić się co do tego czy są to właściwe przewody należy żabką próbówki złapać się do masy, zaś szpicem wkłuwać w badane kable. Otwieranie się i zamykanie centralnego zamka oznaczać będzie znalezienie przewodów sterujących. (Ważne aby przy sprawdzaniu zablokować mechanizm zamka w drzwiach kierowcy -tak, jakby drzwi były zamknięte). Uwaga. Może zdarzyć się że w aucie na przewodzie zamykania - brązowy z białym paskiem (-) będzie też domykanie szyb (-), w takim przypadku przewód zamykania idący od sterownika można pominąć bo przewód domykania impuls 30 sek. masy (-) zamknie zamek i domknie szyby. W przypadku gdy nasze auto nie posiada domykania szyb należy podłączyć przewód zg. ze schematem ( czyli nie pomijać przewodu zamykania wychodzącego ze sterownika ). Kolorystyka przewodów może sie różnić !!! Więc jest wszystko napisane jak znaleźć przewody ręcznie . Więcej mogę pomóc na maila lub priv. I polecam sterowniki MAXICAR 286-3901 oraz Maxicar 286-3409. Te właśnie zakładam w AUDI i bardzo polecam z uwagi na ich nie zawodność...." ---------------------------------- ja kierowałem się tymi wskazówkami, patrz na rocznik auta pzdr,
  2. miesiąc temu zaczęło się, trzy ciche dźwięki po przekręceniu kluczyka, dzisiaj jestem po wymianie akumulatora. Z tym,że ty masz 6 sygnałów, więc może być coś innego...
  3. witam! dołączę się tematu i zapytam, jak dobrać się do przepustnicy w ahl-u? jakiś prosty sposób, by ją wyjąć i wyczyścić?
  4. dzięki za rady. Mam jeszcze jedno pytanko, czy amortyzatory MONROE z drugiego linku będą na pewno pasować do mojego autka? Sprzedawca odpisał "...jezeli zawieszenie jest standartowe to tak", więc?
  5. witam! jestem zmuszony do wymiany amortyzatorów na tył, więc pytam o radę, które : MEYLE AMORY + OSŁONY TYŁ AUDI A4 B5 SEDAN AVANT (4064135654) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. MONROE AMORTYZATORY GAZOWE TYL AUDI A4 2szt +osl (4010487045) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. sachs AMORTYZATORY +ODBOJE +OSŁONY TYŁ AUDI A4 B5 (4046445285) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. z góry dzięki za odp. pzdr,
  6. ja mam dzielone DEPO, założone bez żadnych przeróbek, niestety tym samym pozbyłem się świateł przeciwmgłowych, wyglądają OK;) odmłodzone autko! Jednak wszystko zależy od tego ile masz na ew.zakupy albo wiedzy i możliwości dłubania (czyt.post wyżej)
  7. witam! - AMORTYZATORY MONROE na TYL (kpl 2szt + kpl osłon i odboi) /sedan 1.6, 98/ ile z wysyłką? pzdr,
  8. jak na moją wiedzę, to odpięcie akumulatora nie powinno mieć wpływu na działanie, bądź nie ,zamykania z kluczyka, więc szukałbym przyczyny gdzie indziej
  9. ...jest masa różnych głośników, nie kupisz- nie dowiesz się , czy dobrze grają. Pewnie,że warto kupić jakieś firmówki, niż coś firmy "krzak" ale i tak wszystko zależy od tego, czego oczekujesz od nowych głośników. Głośno mają grać? czy dobrze mają grać...co będziesz odtwarzał? radio? mp3-ki? a może coś w flac? choć w tym ostatnim przypadku , nasze auta trzeba by wygłuszyć tak jak studia radiowe.....
  10. przerabiałem temat, nie polecam tej w lusterku. Teraz mam już zamontowaną kamerkę w tablicy, a monitor będzie albo w miejsce jakiejś kratki nawiewu , albo gdzieś na kokpicie
  11. witam! widzę,że robi się małe zamieszanie, kiedy szuka się inf. o nagłośnieniu. Proponuję zebrać dane dla chcących wymienić org. głośniki. Będzie łatwiej !
  12. chyba będę musiał przygotować sobie jakiś schowek na piloty mam pilota od transmitera fm (działa kilka dodatkowych funkcji) mam też pilota od innego radia, i to samo, działa także kilka funkcji, chyba będę zbierał dalej...
  13. samych pilotów do takiego modelu nie mogłem znaleźć, może od pilot uniwersalny od TV?
  14. witam! trafiło mi się takie radio CANVA CN-6230 - YouTube niestety brakuje mi do niego pilot, którym można uruchomić funkcje niedostępne z panelu, macie jakiś pomysł? pilot uniwersalny? jest coś takiego? pzdr,
  15. witam! wymieniał ktoś ten łącznik? skomplikowane to? ---------- Post dopisany 30-11-2013 at 14:41 ---------- Poprzedni post napisany 29-11-2013 at 18:04 ---------- OK, wymienione. odpowiadam dla zainteresowanych;) dot.wymiany 1.demontaż, tylko i wył.na kanale (najlepsze dojście). Jeśli nie uda się odkręcić starych opasek, proponuję potraktować je młotkiem w celu poluzowania (mogą być zapieczone,zardzewiałe itp.) albo jakimś odrdzewiaczem, jeśli nadal nic nie pomoże,śruby po prostu odciąć /i tak założymy nowe/. Same opaski to nie problem, problemem może być zdjęcie łącznika, może on być bardzo zapieczony (dział. temp) ale uderzając delikatnie w krawędź łącznika na pewno oda się go poluzować i zdjąć, czyt.zsunąć na jedną stronę, następnie delikatnie rozdzielić dwie rury wydechu, podeprzeć je (!) /jedną od strony silnika ma podpórkę. 2.Zanim założymy nowy łącznik musimy dokładnie oczyścić powierzchnię obydwu rur (szczotka druciana, papier ścierny itd.) ale bez przesady... 3.Zakładając nowy łącznik,obydwie powierzchnie tzn.dwie końcówki rur i łącznik smarujemy pastą term.do uszczelniania ukł.wydech. Zakładamy w kolejności odwrotnej,czyli nasuwamy łącznik na jedną rurę, dopasowujemy, skręcamy opaski i następnie albo zastawiamy auto na 24h, albo odpalamy silnik i czekamy ok.20-30min, aż pasta się utwardzi. 4. Po jakimś czasie warto zerknąć, czy wszystko OK, bo podczas jazdy zawsze coś tam może puścić... ot i wszystko koszt niewielki (łącznik+pasta chyba coś ok,30-40 zł) czas pracy, zdjęcie i założenie nowego łącznika ok. 20-30 min. pracę wykonał laik zupełnie nie znam się na żadnych naprawach... Gdyby ktoś chciał inf. na ten temat, chętnie pomogę pzdr,
×
×
  • Dodaj nową pozycję...