Jump to content
0
sumoss

zmiana radia z concert na concert II

Recommended Posts

tak jak wyzej zmienilem radio z concert na concert II z cd i sa nastepujace problemy brak podswietlania na swiatlach nie wylancza sie po wyciagnieciu ze stacyjki kluczyka nie dziala rds w liczniku a w starym concercie wszystko bylo ok dodam ze jest to concert II 4b0035186G z a6 2.5 tdi z fisem itp prosil bym o pomoc co i jak poprzepinac popodlanczac dzieki :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

a powiedz mi czy licznik z a4 po II lifcie z CANami też jest lekarstwem i nie trza tego CAN-BUS adaptera???


srebrne Audi A4 Avant 1.9 TDi AFN 97r. klimatronik, webasto, org. audio Concert I + emulator zmieniarki->MP3 HomeMade

Licznik z FIS z białym podświetleniem z II liftu A4 --> kupię wyświetlacz FIS do A4 B5 polift ideał <-- za rozsądną kwotę

Share this post


Link to post
Share on other sites

Licznik z 2000r a4 biale podswietlanie pelny fis z navi

---------- Post dopisany 07-02-2013 at 01:08 ---------- Poprzedni post napisany 06-02-2013 at 22:46 ----------

Dodam jeszcze ze mam naglośnienie bose szczerze mowiac przy concercie I wszystko bylo ok w tym rowniez jest wlaczone bose mimo ze przy wlaczeniu radia nie wyswietla sie napis bose to czasami gdy je wlacze bardzo slabiutko gra wtedy musze go wylaczyc i ponownie wlaczyc i gra juz bdb a czasami trzeba kilka razy wylaczyc i wlaczyc i wtedy zalapie dopiero od czego to moze byc ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sumoss, przy Twoim roczniku nie trzeba adaptera. Do licznika sygnal musisz poprowadzic po canie ( 2 przewody), moze tez bedzie potrzebne zajrzenie w kodowanie radia. Na obu radiach powinienes miec naklejki z kostkami, porownaj czy nie trzeba czegos gdzies przelozyc w czarnej kostce ( niestety nie pamietam czy byly jakies roznice w podlaczeniu). Ostatnio ogladalem symphony i cos mi sie kojarzy ze tam do podswietlenia jest dodatkowy przewod szary z zoltym paskiem (ikona slonecza i rzymska cyfra 2). Najblizej chyba ten przewod masz w kostce klimatronika, ale wystarczy chyba po prostu +12 po zaplonie.


30defac8ae.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

z ktorych pinow z licznika wyciagnac to wszystko ?? wrzuce kilk zdjec tych nalepek na radiach:

To jest moje stare Concert na ktorym wszystko chodzi:

concert.jpg

To jest Concert II na ktorym wiele rzeczy nie chodzi :D

concert_II.jpg

Jeszcze podrzucam kilka zdjec kostek w aucie:

IMG_0009.jpg

IMG_0010.jpg

IMG_0011.jpg

A powiedzcie mi co to za kabel do czego on sluzy znalazlem do ale nie byl podlaczony do starego concerta pasuje ale do concerta II juz nie pasuje po co on jest i co ma za znaczenie ??

IMG_0012.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do problemów z głośnością -> wypnij w czarnej kostce pin (biały z niebieskim paskiem) podpisany jako "BOSE"

Ogólnie jeszcze 3 piny w czarnej kostce są zbędne, ale Concert II ich w ogóle nie widzi, więc wyrzucać nie musisz.

Możesz też wypiąć w zielonej kostce pin10 oznaczony jako ENA (enable), bo concert II w tym miejscu ma uziemienie dla zmieniarki, a concert I ma jeden z 3 przewodów idących do licznika z informacją na FIS.

Podłączenie pinów do CAN:

[TABLE=class: grid, width: 500]

[TD=align: center][/TD]

[TD=align: center]Licznik

szara kostka[/TD]

[TD=align: center]Radio

środkowa, zielona kostka[/TD]

[TD=align: center]CAN H[/TD]

[TD=align: center]5[/TD]

[TD=align: center]7[/TD]

[TD=align: center]CAN L[/TD]

[TD=align: center]6[/TD]

[TD=align: center]12[/TD]

[/TABLE]

Prawdopodobnie będzie trzeba też w Twoim liczniku włączyć komunikację CAN, jeśli po podłączeniu tych przewodów nadal nic nie będzie.

[b]Wybierz blok 17 (Instrument Cluster)
Adaptation - 10[/b]
[b]-> Channel 62 (CAN data bus Infotainment) [/b]--> (0)
+00001 = Radio (Symphony only) 
+00002 = Phone 
+00004 = Navigation 
+00008 = Telematics / Emergency 
+00016 = Instrument Cluster

Jeśli się nie mylę to w kanale 62 dodajesz do obecnego kodowania 1 i zapisujesz ( np. jeśli masz 0 to zmieniasz na 1, jeśli 1 to na 2, itp)

Concert II informacje pobiera z licznika właśnie za pomocą CANa, czyli jeśli podłączysz poprawnie pojawi się podświetlenie, radio nie będzie się wyłączać co godzinę, będzie się wyłączać jak wyjmiesz kluczyk ze stacyjki.


30defac8ae.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok jutro z samego rana bede probowal zrobic wszystko tak jak opisales dzieki wielkie bo opis jest naprawde bardzo dobrze pokazany :) Jeszcze rasz wielkie dzieki

---------- Post dopisany 09-02-2013 at 13:11 ---------- Poprzedni post napisany 07-02-2013 at 20:36 ----------

podłączylem wszystko posswietlanie itp jest tylko brak wyswietlania na fisie w liczniku :/

---------- Post dopisany at 13:39 ---------- Poprzedni post napisany at 13:11 ----------

ok juz jest wszystko ok dzieki wielkie wszystko chodzi jak nalezy :D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...